ویرگول
ورودثبت نام
Delix
Delix
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

نگاهی به سلسله مصایب بچه های ته تغاری

ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه از مصیبتهای فرزند اول خانواده بودن حرف می زنند ،اما هیچکس درباره مصایب فرزند آخر خانواده بودن حرفی نمی زند. قبول دارم که بچه های بزرگتر خانواده به اصصلاح خط شکن هستند و راه رو برای بچه های کوچیکتر خانواده باز می کنن. اینم کاملا درسته که بچه های آخر خانواده آزادیهای بیشتری نسبت به بچه های بزرگتر خانواده دارن .اما به نظرم بچه آخر خانواده بودن هم خیلی ایده آل نیست. چون :

1-وقتی بچه های بزرگتر ازدواج می کنن آخرین بچه تو خونه با یه پدر ومادر بی حوصله وپیر تنها می مونه !اما بچه بزرگه رفته پی زندگیش و از اون خونه پر دردسر دور شده !تازه اگه داداش هم داشته باشید وضعیت بدتر میشه.چون اکثر خواهرها دلسوزن اما برادرها معمولا بعد ازدواج جوری غیب میشن که انگار هیچوقت وجود نداشتن !


2-بعد اینکه بچه بزرگتر رفت دنبال سرنوشتش ،سرنوشتم میفته دنبال تو تا تو رو مورد عنایت خودش قرار بده !تو از همیشه تنها تر میشی وتازه کلی هم مسئولیت میفته گردنت ومیشی کلفت خونه بابات!

3-دستاوردات اصلا به چشم نمیاد وهیچکس برای تو ذوق نمی کنه. مثلا خود من وقتی پایان ناممو دفاع کردم هیچ کادویی بهم ندادن و به هیچ جای بابام هم نبود!اما وقتی داداشم دفاع کرد کل فامیل به به وچه چه کردن وبابام توچشماش اشک شوق حلقه زد!اما هیچکس عین خیالش نبود که اون دانشگاه آزاد درس خونده ومن دولتی واونی که پاره شد من بودم !

4- وقتی زمان ازدواج بچه بزرگه میشه همه هزینه ها برای اون میشه وتو همش مجبوری به خاطر اون مراعات کنی و ز خواسته هات بگذری.اما وقتی زمان ازدواج تومیشه اون خواهر یا برادر تو خونه خودشه وهیچ سختی نمی کشه !حالا اگه برادر داشته باشی که اوضاع خیلی خیط تره چون توخانواده ایرانی به دختر بهایی نمیدن وملک واملاک کلا واسه پسره(با این توجیه که پسر نان آور خانواده اس )تازه پسرپسر قند عسل !


وقتیم که به این تبعیض اشاره می کنی بهت انگ حسادت میزنن و سعی می کنن بهت حس عذاب وجدان بدن!راستی بر خلاف چیزی که همه وانمود می کنن همیشه بچه های اول کانون توجهن وبچه های آخر همیشه در طول تاریخ مظلوم ومغفول واقع میشن .

خلاصه خواستم بگم گول سیاه بازیهای فضای مجازی رو نخورید. زندگی بچه های آخر واقعا سخت وطاقت فرساس .ای کاش یکی تو دنیا شنوای حرف ما ته تغاری ها باشه .البته که من از دید خانواده ام بیشتر ته دیگم نه ته تغاری!آیا تو هم نقش ته دیگ عدس پلو رو تو زندگیت داری ؟

خانواده ایرانیفرزند آوریفرزندپروریفرزند آخرخانواده سمی
دلارام هستم.روح من به دنیای قصه ها ،انیمه ها وافسانه ها تعلق داره پیج اینستاگرام منو دنبال کن:delaram.hyd
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید