ویرگول
ورودثبت نام
????????
????????
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

تلنگرِ من

امروز اول تیر ماه ست برای بقیه یعنی سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ ولی واسه من یعنی نقطه تغییر...!!چه تغییری؟خب همه ما انسان ها دوست داریم دائما در حال پیشرفت باشیم واسه اینکه ادم پیشرفت کنه لازمه ک یه چیزایی رو تو زندگیش تغییر بده

این تغییری ک من میگم یکم سخته عملی کردنش تا امروز ک من به این سن رسیدم تو زندگیم همه واسه من تصمیم گرفتن چون من یه دخترم و جایی ک من زندگی میکنم دخترها حق تصمیم گیری ندارن.من با بقیه فرق میکنم فرق من اینه ک همه دخترای اینجا تن دادن به این قانون ...ولی من نمیتونم اینده‌مو خراب کنم باید یه نفر اینجا باشه ک این قانون رو تغییر بده تنها راه نجات من درس خوندنِ من اگه بتونم با درس خوندن توی یه دانشگاه قبول بشم میتونم از اینجا برم همه‌ی دوستای هم سن من ازدواج کردن و حتی بچه هم دارن اونا دیگه درس رو ادامه ندادن چون معتقد بودن هیچ دختری از این محله ما نمیتونه موفق بشه...این جمله واسه من از همون کلاس اول خنده دار بود من از همون موقع آرزوم این بود ک مستقل بشم و این قانونی ک باعث محدودیت ما دخترا شده رو بشکنم تا الان هم خیلی موفق شدم من تنها دختر تو این محله هستم ک با این سن هنوز ازدواج نکردم من تنها دختری هستم ک تونستم درسمو تموم کنم و الان منتظر گرفتن دیپلمم هستم تنها دختری ک بدون ترس پا گذاشتم تو عرصه استعداد هام و تونستم توی طراحی نفر اول منطقه بشم بدون اینکه بترسم ک من یه دخترم و نباید عکسم یا اسمم تو اخبار یا رسانه ها باشه البته همه‌ی این موفقیت ها بدون حمایت خانواده‌ام هرگز محقق نمیشد اونا بر خلاف بقیه جای اینکه منو محدود کنن راه رو برام باز گذاشتن حتی بهم اجازه دادن هرجایی ک قبول شدم برم دانشگاه اونا هیچ وقت نگفتن چون تو دختری بده این کارا رو بکنی و این خودش برام یه امتیاز حساب میشه

با این حال زم زمه های فامیل هام اطرافیانم بعضی وقتا تو این راه منو دو به شک میکنه ولی همین پچ پچ های بقیه واسم شده یه انگیزه هروقت کم میارم یاد حرفای اونا میافتم ک میگن توهم مثل بقیه دخترا اخر کهنه بچه میشوری و تو اشپزخونه املت درست میکنی?و باعث میشه ک واسه ثابت کردن به اونا هم شده موفق بشم .هیچ کدوم از این کارا عیب نیست ولی من معتقدم اگه قراره همسر یا یک مادر خوب باشم باید استقلال داشته باشم و مثل بقیه سرمو مثل کبک نکنم تو برف و توی بی خبری زندگی کنم چون من با بقیه فرق دارم و به این ایمان دارم ک میتونم به همه ثابت کنم ک جایی ک ادما زندگی میکنن نمیتونه مانع از ارزوها و اهدافشون بشه

خیلی از شماها هستین ک بقیه بهتون میگن تو نمیتونی و سخته و از این حرفا لطفا لطفا لطفا این پچ پچ ها رو واسه خودت مانع نکن ازشون بعنوان یه تلنگر استفاده کن یه محرک واسه حرکت و درنهایت یه پروازی ک همه تو کفش بمونن و بگن بلاخره تونست??

من از امروز این تغییر رو شروع کردم واسه کنکور امسال نمیتونم خودمو برسونم از الان تا کنکور سال آینده ۱۲ ماه میشه دوستایی ک به این نتیجه رسیدن ک یه تکونی بخورن همراه من باشن چون قراره یه شوک خوب به همه اون پچ پچ کنان های اطرافمون وارد کنیم ایده ها و برنامه ریزی های زیادی واسه این راه دارم ک سعی میکنم همه رو با شماها به اشتراک بزارم اینجا میتونیم باهم دیگه به جاهای خیلی بزرگی برسیم فقط کافیه باور داشته باشیم و فرفی نمیکنه ک گذشته چجوری بودین موفق یودن یا نه...

#یه_آینده_خوب_به_گذشته_خوب_نیاز_نداره


تلنگرتغییر زندگیکنکورحرف بقیهمن میتوانم
چون تو در کس ننگری کس با تو کی همدم شود؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید