ویرگول
ورودثبت نام
شادی صفوی
شادی صفوی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

کودک خوش غذا

حلوای ترکیبی
حلوای ترکیبی


روش درست کردن حلوای ترکیبی ( حلوای شیر، حلوای سیاه، حلوای معجون ):

مواد لازم:

آرد گندم : 1 لیوان

آرد جوانه گندم : 1/3 لیوان

سویق کودک : 3/2 قاشق غذاخوری

شیر : 3/2 لیوان

ارده : 1 قاشق غذاخوری

شیره : به میزان دلخواه

گلاب : 1 قاشق غذاخوری

پودر نارگیل : 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری

یه دختر دارم تا نداره , صورتی داره ماه نداره ...

به نام" پریا "

پریا خانوم ما، سه ساله هست و به عشق سلیقه ی منحصر به فردش در خوردن غذا، به آشپزی علاقمند شدم و از سایت های معروف آشپزی مثل "چی شی" "کوکپد" "نمناک" و... بسیار آموختم.

روش تهیه این حلوا بسیار آسان است : اول آرد گندم و جوانه ی گندم را مخلوط کردم و به مدت نیم ساعت با شعله کم تفت دادم و الک کردم، شیر را هم گرم کردم و همه ی مواد را در یک ظرف ریختم و با چنگال بهم زدم تا یکدست شود، سپس در یخچال گذاشتم تا سرد شود.

مقدار شیره، بستگی به سلیقه ی شما یا کودک تان دارد و اگر رنگ حلوا را تیره دوست دارید، کمی پودر کاکائو اضافه کنید و اگر روشن میپسندید، می توانید کمی زعفران (که از قبل در کمی یخ رنگ داده باشد) اضافه کنید.

اگر بنظرتان حلوا هنوز رقیق است کمی سویق اضافه کنید و اگر غلیظ است، می توانید کمی شیر گرم اضافه کنید.

امیدوارم این حلوا مورد پسند شما و کودکتان باشد.

از آن لذت ببرید و طعم خاص آنرا تجربه کنید.

با سپاس

شادی صفوی

کودکمادر و کودکآشپزیحلواخوش مزه
"من می نویسم پس هستم" فکر می کنم پیوند های عمیقی بین فیزیک و روانشناسی برقرار است سعی می کنم ارتباط بین مفاهیم در چارچوب فیزیکی و چارچوب روانی را با کمک ذهنم و تجربه ی زیستی ام کاوش کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید