ویرگول
ورودثبت نام
اعظم نیازمند
اعظم نیازمند
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

یک عکس صد اتفاق


شاید فکر کنید راحت است اما در واقع نه،پیدا کردن عکسی با کیفیت که بتواند،همه استاندارد های لازم را برای شرکت کردن در مسابقه سئو را مهیا کند به این آسانی نیست.حالا مرحل به مرحله با توجه به آنچه یاد گرفتم سعی می کنم در این مقاله برایتان توضیح بدهم.ما بچه های نشستنگی باید با توجه به مقاله قبل و البته کمی متفاوت تر، شروع به کار می کردیم. کلید واژه مکان های دیدنی استانبول.

با سرچ در گوگل کلی عکس در صفحه ام باز شد.دروغ چرا، با گشت و گذار در بین همین عکس های دم دستی دلم خواست استانبول باشم و خودم عکس بگیر تا دربردر دنبال عکس با کیفیت از این سایت به آن سایت نباشم.بلاخره چند تا عکس که ارتباط داشته باشد با موضوع هر بخش از جزیره ام پیدا کردم حالا نوبت سایز عکس بود،اصلا فکر نمی کردم عکس های سایت ها سایزه ویژه ای دارند.

خانم ابوالقاسمی مربی با حوصله ویدئوی در ارتباط با یادگیر کلی فتوشاپ ارسال کردند.برای من که قبلا دوره فتوشاپ را گذرانده بودم یاد آوری خوبی بود. فهمیدم کار نکرد در مورد یک مسئله حرفه ای مساوی است با فراموشی و افسوس اینکه چقدر ساده فرصت ها را از دست می دهیم.

سایزها عکس ها با توجه به تدریس ویدئو و تدریس خانم ابوالقاسمی،درست در نمی آمدند و این شد یک سوال که نیاز به پرسیدن داشت.بعد از رفع اشکال انگار تازه متوجه شدم یک عکس چقدر ماجرا دارد.در ادامه و در بخش های مختلف سعی می کنم جزئیات چالش عکس را برای شمایی که می خواهید این بخش از تولید محتوا را یاد بگیرد توضیح بدهم،به احتمال قوی مفید باشد.


عکس های دم دستی گوگل

اول فکر می کردم پیدا کردن عکس که کاری ندارد،می زنم عکس های مکان های دیدنی استانبول،هزارتا بیشتر می آید و اولین عکس که به نظرم خوب است برمی دارم و تکلیفم انجام می شود.همین، هیچ دردسری در کار نیست.اما با توضیح مربی فهمیدم کاملا روشم اشتباه است. عکس های هر مقاله باید ویژه گی های داشته باشد،که مهمتر از همه کیفیت است.مطمئنان عکس های دم دستی گوگل کیفیت و استاندارد لازم را ندارد.چرا؟ خب معلوم است قرار نیست گوگل لقمه آماده را در دهانت بگذارد،قصد گوگل در حد آشنایی دادن است نه تخصص.

راحترین روش عکس های بزرگ را انتخاب کنید.

از کجا؟ از قسمت Tools که معمولا حواس مان به این مورد نیست.

بعد از اینکه Tools را انتخاب کردید در زیر images یک سری آیکن های باز می شود.Size را بزنید و Large را انتخاب کنید. حالا یک سری عکس های بزرگ دارید که امکان دارد به لحاظ استاندارد شما را زودتر به مقصد برساند. البته من از این روش استفاده نکردم به احتمال قوی بی توجه ای من به این قسمت بود.

قدم اول کیفیت عکس

بعد از اینکه عکس های بزرگ را انتخاب کردیم. بازهم متوجه می شدیم که عکس ها مطابق معیار خواسته شده نیست. به سایت های مختلف که خانم ابوالقاسمی مربی عزیز در کلاس معرفی کرد سر زدیم. دوتا ازاین سایت ها فیلتر بود و همین باعث چالش دیگری بوجود بیاید. هرچند تعداد عکس ها زیاد نبود اما وسوس پیدا کردن عکس های با کیفیت زمان زیادی را از ما گرفت. حالا نبوبت یادگیری فتوشاپ در حد ابتدایی از ویدئو ارسالی بود.

قدم دوم فتوشاپ یعنی همه چیز

فتوشاپ نرم افزاری است که در بهینه سازی عکس کاربرد زیادی دارد. می توان گفت: از نرم افزارهای بسیار پر کاربرد در تولید محتوا است. یادگیری در حد ابتدایی می تواند بسیاری از مشکلات را در تولید محتوا در سئو حل کند. ما در این مرحله از یادگیری با سه قسمت از نرم افزار فتوشاپ سرکار داشتیم. آیکن سایز، تایپ و پس زمینه که هر قسمت می طلبید تا کار کردش را بلد باشیم که این خود نیاز به مطالعه و تمرین داشت.

سایز عکس در سئو استاندارد ویژه دارد

اولین کاری که در فتوشاپ باید انجام می دادیم عکس های انتخابی که به لحاظ کیفیت عالی بودند. بعد مطابق استاندارد گفته شده سایز 400*600 باشد. شروع چالش ما در سایز مورد نظر.

برای ذخیره کردن عکس با سایز استاندارد از قسمت file گزینه Export و بعد save for web را انتخاب می کردیم و در این صفحه تنظیمات لازم را از آیکن باز شده انجام می دادیم، مثال این که عکس باید جی پی جی باشد را انجام دادیم. اما باز هم عکس ها به سایز 400*600 در نمی آمد جایی مشکل داشت که نمی دانستم و در جلسه بعد پرسیدم.

عکس قبل از ذخیره شدن باید در صفحه اصلی با سایز 400*600 کراپ می شد. حالا یاد گرفته بودیم که عکس را چگونه به سایز مورد نظر برسانیم.عکس ها ذخیره شدند قدم بعدی متن نوشتن بر روی عکس بود

متن نوشتن بر روی عکس سخت تر از سایز استاندارد

وقتی قرار شد بر روی عکس ها متنی نوشته شود. باید استاندارد های لازم را داشته باشد. متن نباید ساده باشد سادگی نمی تواند ببنده را اقناع کند. کلمات مسئولیت بیشتری دارند. بهتر نوشتن بهتر دیده شدن است. آمدیم متن را نوشتیم.

نمی دانم، احتمال می دهم بی دقتی بود و یا نگاه کردن به عکس نوشته های شاگرد زرنگ کلاس یا یک برنامه غیر قابل پیش بینی که برایم پیش آمد. نوشته هایم مطابق صحبت های خانم ابوالقاسمی نشد.علاوه بر اینکه باید عبارت های جذاب می نوشتیم و این مسئله مستلزم مطالعه راجبه عکس مورد نظر بود تا یک عبارت جالب مطابق عکس بنویسیم.

پس زمینه یعنی راحت تر عبارت عکس را بخوانیم

با اینکه بلد بودم پس زمینه بگذارم، اما فکر می کردم اگر عبارت را در قسمت خلوت عکس و با رنگی مناسب بنویسم برای مخاطب خوانا است و نیاز به پس زمینه ندارد.قرار بر این شد از هشت عکس انتخابی بر روی سه عکس کار کنیم.

یک اتفاق خیلی ساده باعث شد دیر به خانه بیایم وتا شروع به کار کردم نزدیک صبح شد. وقتی عبارتها را می نوشتم مدام با خودم فکر می کردم فکر می کنم خانم ابوالقاسمی گفته، پس زمینه هم لازم است اما بدون پس زمینه عبارات دیده می شودند.دو راهی بدی بود.

چون خسته بودم ساده ترین راه را انتخاب کردم یعنی پس زمینه در عکس ها قرار ندادم و این باعث شد تکلیف کلاس را خوب انجام ندهم.یکی از عکس ها که بر رویش متن را نوشته بودم بی کیفیت بود و از رنگ مناسب،برای نوشتن عبارتم استفاده نکرده بودم همچنین نادیده گرفتن پس زمینه نکات مهمی بودند که با رعایت نکردن آنها نتوانستم عکسی مناسب برای سئو داشته باشم.

یادگیری هنگام بررسی تمرین ها

در هر تایم کلاسی تمرین های ما بررسی می شود و آنجاست که ما متوجه ایرادهای خود می شویم و بیشتر یاد می گیریم.اما ایرادهای هم دارد یکی از آنها توضیح مطالبی است تسلتی بر روی آنها نیست یا معرفی سایت های که فیلتر هستند یا عکس های که از مپ بگیریم. مطالبی بودند که وقت کلاس را گرفتند وقتی امکان گرفتن عکس از مپ گوگل سخت یا غیر ممکن است چرا توضیح داده می شود و چالشی بوجود می آورد.

اعظم نیازمند

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید