ویرگول
ورودثبت نام
N.hosseinyfar
N.hosseinyfar
خواندن ۳ دقیقه·۱۳ روز پیش

راهت را پیدا کن

پیدا کردن مسیر
پیدا کردن مسیر

پیدا کردن مسیر مناسب

  • رسالتم چیه؟
  • برای چی خلق شدم؟
  • کدوم راه برام بهتره؟
  • کارمندی یا کارآفرینی؟
  • با چه کسی ازدواج کنم؟
  • چه زمانی مسافرت برم؟
  • کدوم رشته تحصیلی مناسب منه؟
  • کدوم شهر یا کشور مهاجرت کنم؟
  • و ده ها سوال دیگه

واقعا جواب درست رو چه کسی میدونه؟ مشاور؟ پدر و مادر؟ دوستان یا ...

بنظرم جواب سوال ها در وجود خودمونه، قلبمون بهمون میگه که کدوم راه درسته.

خدا باهامون صحبت میکنه، بهمون الهام میشه که تو موقعیت و شرایط مختلف،چه مسیری برامون مناسبتره.

فقط باید ذهنمون رو آروم کنیم تا ببینیم ، بشنویم و درک کنیم.

ممکنه بگیم: مگه ما پیامبر و امامیم که خدا باهامون صحبت کنه ؟!

خدا با همه موجودات صحبت میکنه، به زنبور عسل الهام میکنه، به مورچه، به گیاهان، و ...

  • شده فکر کنیم که سلول ها چطوری تقسیم میشن و بافت جدید میسازن؟
  • بدن از کجا میدونه که کدوم واکنش رو چه زمانی انجام بده؟
  • اعضای بدن چطوری وظایفشون رو میدونن و عمل میکنن؟
  • کهکشان ها چطور؟
  • گیاهان چطوری رشد میکنن؟
  • و نظم کل جهان هستی چطور ؟
خدا از چه طریقی باهامون صحبت میکنه؟ و جواب اینه؛ با احساسمون

اگه در مورد کار و یا تصمیمی، حسمون خوبه، ارومیم، نگران نیستیم، دلهره و اضطراب نداریم، یعنی باید انجامش بدیم.

اگه ترس، شک و تردید، نگرانی داریم، یعنی نباید انجامش بدیم.

در مورد هر مسئله ای به قلبمون رجوع کنیم، یا واضح و دقیق میفهمیم یا باید یه کم دیگه صبر کنیم تا برامون روشن تر بشه.

اگه برای تصمیمی تردید داریم؛ یا واضح نیست؛ چون خودمون هم نمیدونیم دقیقا چه خواسته ای داریم.

مثال: برای رویای سفری که دارم ( مقاله ی خودت رو در مسیر رویاهات قرار بده)، نمیدونستم از کدوم شهر و از کجا شروع کنم؟

روی برگه نوشتم:

●سوال ۱_هدفم چیه؟ چرا سفر؟

  • جواب؛ میخوام جهان رو بگردم، زیبایی ها رو ببینم، قدرت خلقت رو درک کنم،توانایی های بشر رو ببینم و ...

●سوال ۲_ از کجا و کدوم شهر شروع کنم ؟

  • جواب؛ از همونجایی که همین الان میتونم انجامش بدم و تهرانگردی رو شروع کردم، پارک ها، باغ هاموزه ها و ...‌

به همین شکل، اگه سوال درست بپرسیم، جواب درست هم داده میشه

شاید بگیم: حسم نسبت به کاری خوب بود، انجامش دادم، ولی چرا نتیجه خوبی نداشت؟

اولا؛ از کجا میدونیم که اون نتیجه بده؟ شاید به ظاهر بده، و قراره پلی باشه برای خواسته ها

دوما؛ با چه حس و حالی انجامش دادم؟

اگه انتخاب برامون روشن و دقیق باشه، هر اتفاقی در جهت رسیدن من به خواسته هام هست، حتی اگه ظاهر اون اتفاق، بد باشه.

اگه هم مسیر اصلا برام روشن نیست، یعنی خودم رو نمیشناسم، باید با خودم خلوت کنم، با بقیه زندگیم میخوام چیکار کنم؟

مثلا نمیدونم که چه جور خونه ای بگیرم؟

مینویسم که، خونه از نظر ظاهر، متراژ، تعداد خواب چطوری باشه و این که اونجا قراره بهم آرامش بده، حس خوب و ...

جهان خودش هدایت میکنه، به مکان مناسب. ?

اگه بین چند انتخاب تردید داریم، توی برگه مزایا و معایب هر کدوم رو مینویسیم، امتیاز میدیم و نهایت به نتیجه میرسیم، شاید دو تا انتخاب باید کنار هم پیش بره.

اگه تجربه ای دارین، که اتفاقی به ظاهر بد بوده، ولی بعدا متوجه شدین که اتفاقا به نفعتون بوده، یا به یه طریقی به خواسته اصلیتون هدایت شدین، لطفا کامنت کنین.






پیدا کرن راهمسیر مناسبرسالت زندگیشغل مناسب منراه زندگی
خودت را در مسیر رویاهات قرار بده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید