ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا
علیرضا
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

یافتن خود

این سوال مهمی هست

چرا همه ی ما به دنبال یافتن خود هستیم ؟!

شاید توی اطرافیانتون ، بیشتر اونایی که وضع مالی خوبی دارن فکر بکنین که خودشون رو پیدا کردن شایدم نه ،الان به نظر من هر کسی که وضع مالی خوبی داشته باشه حدود 70 درصد شاید حال دلش یا خانوادش خوب باشه شایدم نه ، اون آرامشه به خیلی چیز ها بستگی داره

خیلی از ما که توی زندگی تلاش می کنیم از همون روز اول تا روز آخر مثل مدرسه رفتن تا رفتن به دانشگاه ، سرکار رفتن اینکه به درآمد برسیم و اون کاری که دوست داریم رو انجام بدیم اینکه هم در رفاه باشیم و توی زمینه ای که دوست داریم بتونیم فعالیت بکنیم و در زندگی به آرامش برسیم

اما آیا خودمون رو میشناسیم ؟

سوال بالایی به نظرم مهمترین سوال کل زندگی هست که هر کسی باید همیشه از خودش بپرسه ، این که من میخوام توی زندگی چیکار کنم یا به صورت کتابیش رسالت من توی زندگی چیه ؟

همین پیدا کردن رسالت شاید 60 یا 50 سال برای یکی طول بکشه یا برای کس دیگه ای توی سن های پایین مثل 16 ،17 ،18 پیدا بشه و خوشبحال کسی که سریع بتونه رسالت زندگی خودشو پیدا کنه

توی این نوشته می خوام روش هایی که خودم برای پیدا کردن رسالت زندگیم رو پیدا کردم رو بگم چه بهتر که با این روش ها کسی بتونه هر چه سریع تر رسالت زندگی خودشو پیدا بکنه


  • جلسه گذاشتن با خود یا همون بارش فکری

من خودم واقعا عاشق این تکنیکم ، حالا باید چیکار کنیم ؟

یه دونه کاغذ با یه خودکار بردارید برین جایی که بهتون حس آرامش بده حالا هر جا که خودتون دوست دارید و اینکه کسی دروبرتون نباشه تا حواستون پرت بشه

به هیچ عنوان موبایل یا چیزی که باعث پرت شدن حواستون بشه با خودتون همراه نکنید

به مدتی که خودتون معلوم می کنید مثلا 10 یا 30 دقیقه هر چی که به فکرتون میاد رو بنویسید، یعنی جوری بنویسید که توی مغزتون نباشه مثل آرزو ها ، اهداف ، اخلاقی که دوست دارم داشته باشم و حتما باید به این نکته توجه بکنیم که از نوشتن نترسیم و به خودمون نگیم که به عنوان مثال نه ، نمیتونم چنین آدمی باشم و باید هر چی تو سرمونه رو بنویسیم

بعد اینکه همه رو نوشتیم ببینیم اون مواردی که میشه براش اقدام انجام بدیم حتی قدم های کوچیک رو دورش خط بکشیم و انجام بدیم ، همین انجام دادن حتی یک قدم کوچیک خیلی حال دلمون رو خوب می کنه و این یک تجربه شخصیه


  • قدم زدن در طبیعت

این کار به ما خیلی حس خوب میده ولی بیشتر ما این حال خوب رو از خودمون محروم می کنیم و همش داخل روزمرگی زندگی زندانی شدیم

وقتی میرید برای قدم زدن و پیاده روی توی طبیعت یا پارک ، بهتره که تنهایی باشه همش به این سوال فکر کنید

من دوست دارم چجور آدمی باشم ؟

بهتون قول می دم فکر کردن به این سوال معجزه می کنه


خیلی دوست دارم که ببینم شما هم چجوری یا با چه تکنیکی رسالت زندگیتون رو پیدا کردید و حتما برای بنویسید که هم من و بقیه بتونیم به رسالت زندگیمون هرچه سریع تر برسیم (:


رسالت زندگیانسانرسالت فردیبهبود فردییافتن خود
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید