ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه انتظار
فاطمه انتظار
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

لندینگ پیج خود را در لندین بسازیم یا در لندیک؟

در این مقاله به مقایسه دو سایت مخصوص برای ساخت لندینگ پیج می‌پردازم. در ابتدا باید توضیح دهم که تمامی نکته‌های موجود در این مقاله حاصل تجربه شخصی من است. مقایسه این دو سایت یکی از تمرین‌های کلاس دیجیتال مارکتینگ آقای طالبی است و امیدوارم مطالعه آن برای شما مفید واقع شود.

در ابتدای ساخت لندینگ پیج به سراغ سایت لندین رفتم. برای ثبت نام شرایط آسان بود و پس از وارد کردن اطلاعات اولیه از طرح 7 روزه رایگان این سایت برای ساخت لندینگ پیج خود استفاده کردم. طرحی که سایت پیشنهاد داد کاملا ساده بود و در آن تم خلاقانه‌ای به چشم نمی‌خورد. تمامی بخش‌ها قابلیت تغییر داشت اما من با توجه به این که برای مخاطبان خاصی از سایت این لندینگ را آماده می‌کردم به امکانات اضافه‌ای احتیاج نداشتم.

کل فرایند ساخت لندینگ پیج در این سایت حدود یک ربع زمان برد و همه چیز به ساده‌ترین شکل انجام شد. در نهایت با دیدن صفحه نهایی کمی آن را ویرایش کردم و لینک آماده‌ای تحویل گرفتم.

سایت بعدی لندیک بود برای ثبت نام نیاز به تایید شماره موبایل و ایمیل داشت. در همین ابتدا کمی سرعت عملم کاهش یافت. بعد که به بخش ساخت پیج هدایت شدم تنوع خوبی از قالب‌ها را دیدم که به نظرم جذابیت بیشتری نسبت به لندین داشتند. البته مشکل اینجا بود که تمامی قالب‌ها در دسترس نبود و با انتخاب دسته‌بندی انتخابم به چند قالب مشخص محدود شد. در هر صورت یکی از قالب‌ها را انتخاب کردم و تغییراتی دادم.

باید اشاره کنم که ویرایش این لندینگ پیج سخت‌تر از مورد قبلی بود و برای نوشتن و تغییر متن مدام باید کادر نوشته را انتخاب می‌کردم. همچنین برای ایجاد لوگو جایگه مشخصی تعیین نشده بود و کادرهای موجود در آن نظم مشخصی نداشتند. البته احتمالا منظور از این کار استفاده از خلاقیت صاحبان کسب و کار است اما من فکر می‌کنم وجود چند کادر پیشنهادی ذهن را برای طراحی بهتر باز می‌کند.

در لندیک متوجه نشدم که تا چند روز می‌توانم از این طرح رایگان استفاده کنم چون در هیچ کدام از بخش‌های سایت به این موضوع اشاره نکرده بود. این در حالی است که از همان ابتدا در سایت لندین به طرح رایگان 7 روزه اشاره شده بود.

در گام آخر باید در بخش «افزودن دامنه» نام دامنه را وارد می‌کردم که پس از انجام این کار دریافتم که باید در DNS سایت تغییر رکورد ایجاد کنم. حقیقت این است که من در همین مرحله متوقف شدم و لینک را دریافت نکردم. در واقع سایت لندیک در طول ساخت لندینگ پیج و در انتهای دریافت آن موانع زیادی بر سر راه من قرار داد که ترجیح دادم تم ساده لندین را قدر بدانم و به جای سایت لندیک با تم‌های جذابش از لندین برای لندینگ پیج‌های آینده خود استفاده کنم.

جمع بندی

در حال حاضر مهم‌ترین اصل برای مخاطبان سادگی و روشنی انجام فرایندها در یک سایت است و لندیک با وجود تم‌های زیبا و امکانات خوبی که دارد بهتر است این نقاط ضعف کوچک اما مهم را برطرف کند. البته فرضیه دومی نیز وجود دارد. این اولین تجربه من از ساخت لندینگ پیج بود و ممکن است لندیک مخصوص افرادی باشد که در این حیطه به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و تمامی مواردی که در نگاه من نقطه ضعف بوده از نظر آن‌ها نقاط قوت این سایت باشد.



لندینگ پیجطراحی لندینگ پیج
فاطمه انتظار هستم و به نوشتن و ویراستن عشق می‌ورزم. در حال حاضر در مجله شرکت فرادرس در زمینه توسعه فردی می‌نویسم و مقالات سایت تریبون را ویرایش می‌کنم. ویرایش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید