ویرگول
ورودثبت نام
مدرسان برتر
مدرسان برتر
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

چک‌ لیست‌ مذاکره | سوالات مهم قبل از مذاکره

چک‌ لیست‌ مذاکره و 21 سوال اساسی که قبل از هر مذاکره باید از خودتان بپرسید

چک لیست مذاکره
چک لیست مذاکره


چک لیست مذاکره و فوت و فن های مذاکره

1- فهرست موضوعات مورد بحث در این مذاکره چیست؟

2- منافع و مواضع من در این مذاکره چیست؟

3- ذی نفعان این مذاکره چه کسانی هستند؟

4- اگر این مذاکره و گفتگو به نتیجه نرسد چه می شود؟

5- نقطه شروع مناسب برای چنین مذاکره ای چیست؟

6- استراتژی مناسب برای این مذا کره چیست؟ تعامل یا تقابل؟

7- چه زمان و مکانی برای انجام این مذاکره مناسب است؟

8- هدفها و ترسهای طرف مقابل من در این مذاکره چیست؟

9- فرایند تصمیم گیری در مذاکره، برای طرف مقابل چگونه است؟

10- طرف مقابل چه بحثهایی برای مطر ح کردن دارد؟ | آیا من برای همه آنها جواب دارم؟

11- مدیوم و بستر مناسب برای این مذاکره چیست؟

12- بهتر است چه کسی شروع کننده مذاکره باشد؟

13- مقدمه چینی برای مذاکره را چگونه انجام دهم؟

14- من چه اطلاعاتی در اختیار دارم؟ | بهترین شکل ارائه این اطلاعات در مذاکره چیست؟

15- مذاکره خوب است با چه نتیجه ای به پایان برسد؟

16- چه خط قرمزهایی در این مذاکره دارم که نباید از آنها عبور کنم؟

17- تقاضا و خواسته های من در هر یک از موضوعات مذاکره چیست؟ | چگونه آنها را بسته بندی کنم؟

18- چگونه فضای حسن نیت را در ابتدای مذا کره ایجاد کنم؟

19- آیا مناسب است که در این مذاکره از واسطه استفاده کنم؟

20- چه امتیازهای مشروطی در این مذاکره وجود دارد که حاضر به معامله آنها هستم؟

21- گفتگوی پایانی مناسب برای این مذاکره چیست؟

منبع : حسین طاهری

مذاکرهچک لیستاصول مذاکرهبرتری در مذاکرهسوالات قبل مذاکره
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید