ویرگول
ورودثبت نام
Fatemeh
Fatemeh
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

چگونه در تحصیل موفق باشیم ؟

سلام حالتون خوبه دیگه ؟ شما هم دلتون میخواد وقتی سر کلاس درس هستید همه مطالب رو متوجه بشید ؟ دوست دارید از درس خوندن لذت ببرید ؟ خب من میخوام چندتا از تجربه های شخصی خودمو با شما به اشتراک بزارم 1- همیشه قبل از اینکه سر کلاسی حاضر بشید مطالبی که قراره توی اون جلسه تدریس بشه رو از قبل یک دور بخونید ... این روش فوق العاده است شما حین تدریس متوجه تمام مطالب میشید و حتی میتونید به سئوال های احتمالی درباره درس هم به راحتی پاسخ بدید. 2- نگرش خودتون رو نسبت به اون درس مثبت کنید ... مطمئن باشید که اگر عاشقی درسی باشید همیشه مشتاق برای حضور در کلاس هاش خواهید بود .. خود من عاشق درس فارسی عمومی بودم و همیشه منتظر بودم تا روز سه شنبه برسه و من پرواز کنم به سمت دنیای ادبیات فارسی ... من همیشه با خودم تکرار میکنم که من عاشق ادبیات فارسی هستم ... 3- اگر دانشجو یا دانش اموز هستید حسهای منفی دیگران را نسبت به استاد یا معلم دریافت نکنید ... من ترم اولی که دانشجو بودم یه استادی داشتم که اکثر ترم بالایی ها میگفتن این استاد بد اخلاقه این استاد نمره قبولی نمیده و کلی حس منفی دیگه به منه ترم اولی که هیچی هم از دانشگاه نمیدونه =/ خب بدترین تاثیر رو برای من داشت همیشه استرس داشتم سر اون کلاس و حتی اگر سئوالی رو بلد بودم اشتباه جواب میدادم و این باعث شد نتونم اونطور که میخوام با اون درس و استاد کنار بیام ... بهتون توصیه میکنم هیچوقت با نظرات منفی دیگران دیدگاه خودتون رو نسبت به استاد یا معلمی خراب نکنید همیشه به خودتون بگید این استاد یا معلم بهترینه و همیشه همین حس خوب رو داشته باشید .. من این روش رو از ترم دوم امتحان کردم و واقعا تاثیر داشت. 4- از هایلایت های رنگی زیاد استفاده کنید ... تقریبا تمام صفحات جزوه های من رنگی رنگیه من عاشق ساعت هایی هستم که قراره درس بخونم.. جزوه هام همیشه منو به درس خوندن ترغیب میکنن .. شما هم این روش رو امتحان کنید و یکم فضای درس خودن خودتونو شاد کنید <<< 5- خلاصه برداری کنید ... مطالب مهمی که سر کلاس گفته میشه رو حتما یادداشت کنید این خلاصه ها شب امتحان خیلی برای مرور مطالب مفید هستن. 6- هیچوقت درسهاتونو جمع نکنید برای آخر ترم که واقعاااا شرایط وحشتناکی میشه .. دیدم که میگم=/ همیشه تو طول ترم درسهاتونو بخونید تا از چیزی عقب نمونید و شب امتحان براتون سخت نباشه. 7- در اخر به عنوان تجربه آخرم بگم حتما بین درس خوندن برای خودتون تفریح هم داشته باشید تا درس خوندن براتون خسته کننده نشه ... من همیشه ورزش رو به عنوان تفریح انجام میدم و انرژی زیادی ازش میگیرم شما هم امتحانش کنید . موفق باشید .

علاقمند به کتاب خواندن و صحبت کردن درباره آن :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید