ویرگول
ورودثبت نام
علی مژدهی
علی مژدهی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

دندان عقل(چیزی که گوگل نگفت)

امروز در مورد تجربه خودم صحبت می کنم، شاید به کار دوستان بیاد. در کامنت ها اگر تجربه مشابهی داشتید حتما مشترک بشید.

زمانی که با درد دندان مواجه شدم به خاطر فقر اطلاعاتی که در اینترنت دیدم . نهایتا تصمیم گرفتم خودم از طریق ویرگول اقدام کنم.

اگر برای شما هم پیش اومد که با درد دندون به پزشک مراجعه کردید و پزشک گفت باید جراحی کنید و دندون عقل خارج کنید، عجله نکنید. چون اصلا شاید مثل من لازم نباشه این کارو انجام بدید.

در واقع اگر دندون شما در جای درستی دراومده و کج نیست یا به دندون های جلویی فشار نیاورده، احتمالا درد دندون شما به خاطر عفونت لثه است.

در فرآیند رشد دندون عقل چون آخرین دندون در فک به حساب میاد، فضایی پشت اون خالی می مونه که با موندن مواد غذایی منجر به عفونت لثه میشه.

در واقع اگر من از ابتدا این اطلاعاتو داشتم مراقبت بیشتری می کردم تا این اتفاق نیافته. به هر حال در این شرایط باید عفونت برطرف بشه دکتر نسخه ای حاوی دو نوع قرص چرک خشک کن، یک نوع مسکن و سرم و برای شستشوی دهان بعد از هر وعده غذایی کوچیک و بزرگ نوشتند.

بعد از یکروز درد کاملا برطرف شد و نیازی به ادامه مصرف قرص مسکن نبود بنابراین فقط آنتی بیوتیک ادامه دادم.

دندون عقل سمت پایین چپ در عکس OPG
دندون عقل سمت پایین چپ در عکس OPG


بعد معاینه بعدی دکتر، مشخص شد روند مراقبت باید تا برطرف شدن کامل عفونت ادامه پیدا کنه و به خاطر نزدیکی ریشه دندون به دندون عصب بهتره صبر کنم تا دندون کاملا رشد کنه و بالاتر بیاد و تنها اگر عفونت دوباره برگشت ضروریه که دندون خارج بشه در غیر اینصورت بهتره از موهبت یک دندون آسیاب دیگه نهایت بهره ببرم و هزینه اضافی هم پرداخت نکنم.

پیشنهاد میدم اگر مثل من دندون عقل شما هم در جای خودش و صاف رشد کرده در کشیدن دندون عقلتون عجله نکنید.

بهداشتدندان عقلتجربه شخصیکاهش هزینه دندانگوگل
علاقه مند به سفر، فریلنسر و یک جستجوگر هیچ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید