ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین امانی
امیرحسین امانی
خواندن ۲ دقیقه·۱۷ روز پیش

ساختن مترجم با پایتون ! (مینی پروژه شماره 2 )

از خوبی های پایتون اینه که مینی پروژه های خیلی باحالی داره و قطعا یکی از اونها ' ساختن مترجم ' هستش . من برای تمرین برنامه نویسی همیشه از مینی پروژه ها استفاده میکنم , به دو دلیل : اول اینکه بتونم با زبان برنامه نویسی که یاد گرفتم کار کنم و دوم اینکه کتابخونه ها رو پیدا کنم و لذت ببرم .

من این مینی پروژه جذاب رو کد زدم و گفتم شاید جالب باشه که یه مطلبی دربارش بنویسم .

شما برای ساخت این پروژه جذاب باید از کتابخونه translate استفاده کنید ( البته اگر از زبان دیگه ای استفاده میکنید , میتونید دنبال کتابخونه های مربوط به اون زبان بگردید ) . توی این مینی پروژه , ایده اینه که :

برنامه ای بنویسیم که یکسری متن انگلیسی رو دریافت کنه و متن ترجمه شده اون به فارسی رو برای ما به نمایش بزاره

اگر بخوایم همین ایده رو به ساده ترین حالت بنویسیم , به یه همچین کدی میرسیم :

123456from translate import Translator user = input(&quotEnter text for translating : &quot) options = Translator(from_lang='en', to_lang='persian') translate = options.translate(user) print(Translate)

اگر بخواید میتونید چند زبانه کنید ولی توی این مینی پروژه من به دوزبانه بودنش راضی هستم ... میتونید این کد رو قشنگ تر کنید و یا خیلی کامل تر کنید , سورس کد پروژه ای که خودم نوشتم رو روی گیت هاب میزارم و لینکش رو آخر مطلب میزارم و اگه دوست داشتید میتونید از توی گیت هاب دانلود کنید ...

نتیجه

سعی کنید وقتی که بیکار هستید مینی پروژه هایی رو که براتون جالبه کد بزنید ( حداقل یه چیزی یاد میگیرید ). مینی پروژه مترجم برای من خیلی جالب بود و دوست داشتم که پیاده کنم و بعدش گفتم که این مطلب رو بنویسم تا اگر کسی خواست این مینی پروژه رو انجام بده , از مطلب من ایده بگیره . امیدوارم که این مطلب برای برنامه نویس ها مخصوصا پایتون کار ها جذاب بوده باشه .

مینی پروژهبرنامه نویسیگیت هاب
سلام به همه رفقا من قصد دارم تجربیات چند سال گذشتم رو در خدمت شما بزارم #با_هم_پیشرفت_کنیم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید