در سال 1959 در اتاقی در خانه جووانی گوزینی - Giovanni Guzzini - در منطقه Recanati، شرکت , Harvey Creazioni - که بعدها به iGuzzinii illuminazione تبدیل شد - تأسیس گردید. سال بعد، شرکت به منطقه صنعتی شهر نقل مکان کرد .درسال 1964 این شرکت کار خود را با طراحی به نام لوئیجی ماسونی آغاز می کند که فرهنگ طراحی متفاوتی را برای آن شرکت به ارمغان آورد. آنها در سال 1973به منطقه ای دیگر نقل مکان می کنند که بعداً دفتر مرکزی خود را در آنجا ایجاد نمودند.
آنها در1976 اولین شرکتی بودند که دانش طراحی نور را به ایتالیا آوردند.
این کار را با تغییر نورپردازی فضا ها از حالت تزئینی به یک دانش فنی در پروژه ها با معرفی طیف وسیعی از لامپ های نوآورانه، که از جمله آنها می توان به ساخت چراغ های دانلایت خاص با سیستم های ایمن و تولید سری Ufo که پروژکتورهای حرفه ای با هالوژنهای ولتاژ پایین بودند، اشاره کرد.
اولین شعبه iGuzzini به نام iGuzzini Lighting Deutschland در سال 1984 در مونیخ افتتاح شد. این شرکت سپس همکاری خود را با رنزو پیانو یکی از بنامترین معماران ایتالیایی در پروژه Lingotto در شهر تورینو جهت تولید چراغ های سفارشی برای این پروژه آغاز نمود که بعدها این همکاری منتج به تولید چراغهای روشنایی توسط این شرکت برای Le Perroquet در موزه هنرهای مدرن مرکز پمپیدو در پاریس می گردد.
در سال 2006 با افتتاح یک کارخانه تولید محصولات روشنایی در شانگهای iGuzzini سعی در تثبیت جایگاه خود در آسیا نمود.
در سال 2012 آنها سری چراغ های Laser Blade تولید نمودند. این سری اولین چراغ خطی توکار با گسیل نور کوچک و دایره ای برای افزایش راحتی بصری و کاهش ضریب خیرگی بود. این سری چراغها به نحوی ساخته شده اند که پرتوهای نوری ساطع می کند که بدون ایجاد تابش خیره کننده، اجسام را روشن می کند.
در سال 2015 آنها مسئولیت طراحی یک نورپردازی جدید برای نقاشی شام آخر لئوناردو داوینچی در کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه در میلان ایتالیا را به عهده گرفتند که پس از اتمام کار بطور قابل توجهی موجب افزایش بازدید از این اثر تاریخی شد.
این شرکت می گوید : نوآوری بخشی از دی ان ای iGuzzini است. ما متعهد به مطالعه آینده روشنایی برای ایجاد راه حل های هوشمند با تمرکز بر مردم و نیازهای روزمره محیط آنها هستیم.
امروزه iGuzzini از یک شرکت کوچک در منطقه Recanati به یک گروه بینالمللی پیشرو در بخش نورپردازی با رویگرد معمارانه تبدیل شده است و نور را به محیطهای کاری، سایتهای میراث فرهنگی، شهرها و زیر ساختها آورده است.