ویرگول
ورودثبت نام
آیدین نیکو
آیدین نیکو
خواندن ۱ دقیقه·۱ ماه پیش

راه رفتن مرد مست (سلطه بخت)

درود خدا بر شما، آیدین نیکو هستم

اگه ریا نشه یه کتاب جدید خوندم، گفتم بدک نیست یخده راجبش بحرفم.

اگه تا حالا به این فکر کردین که چقدر از زندگی ما تحت تأثیر شانس و تصادفه، کتاب "The Drunkard's Walk" از "لئونارد ملودینو" دقیقاً همین رو برات روشن می‌کنه. این کتاب که به فارسی با اسم "سلطه‌ی بخت" هم ترجمه شده، نشون می‌ده چطور اتفاقات تصادفی و الگوهای غیرقابل پیش‌بینی توی تصمیمات و موفقیت‌هامون نقش دارن. خود من بارها توی زندگی خودمو پااااره کردم تا موفق بشم و به یه هدف خاص برسم ولی شکست خوردم. همیشه فکر می‌کردم اگه بیشتر زحمت میکشیدم، شاید نتیجه بهتری می‌گرفتم. ولی بعد از خوندن این کتاب فهمیدم که خیلی وقتا شانس نقش بزرگی توی این شکست‌ها و موفقیت‌ها داره، و متاسفانه ما کنترل کامل روی همه چیز نداریم.

تو این کتاب، نویسنده با مثال‌های واقعی از زندگی روزمره و تاریخ نشون می‌ده که چطور تصادفات کوچیک می‌تونن سرنوشت آدم رو عوض کنن. اگر اهل کتابای توسعه فردی و سرگرم کننده هستین، بدنیست این کتابو بخونین. من نسخه انگلیسیشو خوندم ولی می‌تونین نسخه فارسی "سلطه‌ی بخت" رو توی کتابراه پیدا کنین.

اگه هم حوصله ندارین کتابو بخونین، یه خلاصه مختصر و مفید اینجا توی یوتیوبم گذاشتم نگاه کنید و نظرتون رو بهم بگید! 🎥

دوستون دارم زیاااد :*


توسعه فردیراه رفتن مرد مستسلطه بختکتابکتابخوانی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید