ویرگول
ورودثبت نام
مریم توانا
مریم توانا
خواندن ۳ دقیقه·۶ ماه پیش

بدون دردسر برای سایتت یک درگاه پرداخت تهیه کن!

من یک برنامه نویس وب هستم و اولین پروژه ی واقعی که انجام دادم یک وبسایت فروشگاهی بود که صفر تا صد این وبسایت برعهده خودم بود. به همین خاطر بعد از ساخت این وبسایت با کمک یکی از دوستای برنامه نویسم رفتیم و چالش های بعدی رو پیدا کردیم ، از مالیات و درگاه پرداخت گرفته تا نماد اعتماد و چالش های دیگر هر فروشگاهی .

تحقیق که کردم متوجه شدم یکی از مهم ترین پیش نیاز های داشتن یک وبسایت فروشگاهی درگاه پرداخته و رفتم که این رو برروی سایت مشتری فعال کنم.

به طور کلی درگاه های پرداخت دو نوع هستند.

1. درگاه های پرداخت مستقیم

2. درگاه های پرداخت با واسط

درگاه پرداخت های مستقیم، مستقیما به یکی از بانک های اصلی متصل میشن و اگر مشتری شما روی دکمه پرداخت کلیک کند وارد درگاه بانک میشه و پول بدون هیچ کم و کاستی به حساب شما واریز میشه .

اما در مقابل درگاه پرداخت های با واسط ، مستقیما به حساب بانکی شما متصل نیستند و زمانی که مشتری از شما خرید میکند پول در ابتدا به حساب شرکت واسط میرود و سپس با کمی تاخیر و کسر کارمزد به حساب شما واریز میشود.

این درگاه پرداخت ها زیرنظر بانک مرکزی فعالیت میکنند و به عنوان یک واسط بین کسب و کار و بانک عمل میکنند.

تا اینجا با خودم فکر کردم سریعا اقدام کنم و نوع اول رو تهیه کنم اما با کمی تحقیق بیشتر متوجه شدم که در حال حاضر فقط 12 شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) در ایران فعالیت میکنند و مسلما پاسخگوی همه ی سایت های داخلی نیستند.

همچنین برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم باید مدارک بیشتری رو آماده کنید و به یکی از شرکت های
PSP (Payment Service Provider) به صورت حضوری مراجعه کنید و تحویل بدید و بعد از اینکه یک سری فرایندهای پیچیده اداری که طی شد، پس از حداقل سه هفته یا حتی یک ماه که مدارک شما کاملا بررسی شد درگاه پرداخت برای شما فعال میشود .

به همین خاطر، درگاه های پرداخت مستقیم بیشتر برای کسب و کارهای بزرگی که گردش مالی بالایی دارند پیشنهاد میشود.

اما چون این وبسایت مخصوص یک فروشگاه نوپا بود، و من فرصت یک ماهه برای فعال شدن درگاه رو نداشتم همچنین قصد داشتم که به صورت غیرحضوری اقدام کنم، به سراغ درگاه پرداخت های با واسط رفتم که این فرایندها رو خیلی راحت تر کردند و طی یک روز فعال شد.

البته این رو هم بگم که شرکت های واسط زیادی در این زمینه مشغول هستند مثل : زرین پال، نکست پی ، زیبال ، دیجی پی ، آیدی پی ، پی پینگ و...




1. پس قدم اول و مهم ترین قدم، انتخاب درگاه پرداخت مناسب بود

طبق بررسی هایی که انجام دادم میتونم بهتون زرین پال رو پیشنهاد بدم که امکانات پیشرفته ای رو در اختیار شما قرار میدهد.

(قبل از ادامه مراحل یادتان باشد که کد مالیاتی و نماد اعتماد را تهیه کنید یا میتوانید با پرداخت مبلغی به شرکت زرین پال این کار را نیز به آنها بسپارید.)

2. پس از انتخاب درگاه پرداخت واسط مورد نظر ، باید وارد وبسایتشان شوید و نام، نام خانوادگی و شماره تلفنی که می‌خواهید با آن درگاه بانکی بسازید را وارد کنید و ثبت نام کنید.

3. بعد از اینکه وارد پنل خودتون شدین اقدام به تکمیل اطلاعات کاربریتان کنید که باید نام و نام خانوادگی ، کد ملی، تاریخ تولد و ایمیل، کد رهگیری مالیاتی، تاریخ ثبت شرکت به همراه شماره شناسه ملی شرکت را وارد کنید و مدارک هویتی خودتان را بارگذاری کنید.

4. سپس باید اطلاعات محل سکونت خودتان را وارد کنید. اطلاعاتی مثل آدرس، کد پستی و شماره تلفن ثابت

5. بعد از آن باید حساب بانکی خودتان را با واردکردن شماره شبا بانکی فعال کنید. (فرقی نمی‌کند در چه بانکی حساب دارید)

6. در آخر هم اطلاعات وارد شده ارسال میشه در صورت تأیید اطلاعات و مدارک از طرف کارشناسان ، یک کد برای شما ارسال می‌شود. این کد برای فعال سازی درگاه پرداخت در سایت لازم است.

سخن آخر: ما به همین سادگی و بدون هیچگونه دانش خاصی و فقط با ارسال مدارک خود توانستیم یک درگاه پرداخت برای سایت مشتریمان فعال کنیم.

پس شماهم میتوانید

برید حالشو ببرید . :)

درگاه پرداختزرین پالطراحی وبسایتبرنامه نویسیدرگاه پرداخت اینترنتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید