ویرگول
ورودثبت نام
مهران
مهران
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تماس فرت(تعارف کردن)

به نام جان جانان

قربان امروز به سراغ بررسی یکی از عادت های ایرانی ها می خواهم بروم به اسم تعارف کردن.شاید شما ساده از این موضوع عبور کنید و بگویید این چه موضوعی است دیگر؟ولی ای کاش قبل از آمدن به زمین این موضوع را بررسی می کردیم.مردم ایران وقتی به آن ها پیشنهادی داده می شود شروع به تعارف کردن می کنند.به طور مثال به یک رستوران رفتم و به گارسون گفتم صورت حساب لطفا.گارسون هم با لبخند و رضایت گفت قابلی نداره مهمان من باشید.من هم خوشحال از این که صرفه جویی کردم بلند شدم و رفتم.اتفاقی که افتاد این بود از نگهبان جلوی در تا صاحب رستوران سرم ریختند که پول را حساب کن.حتی خود گارسون هم با لبخند رضایت تقاضای پول می کرد.البته این بار به خیر گذشت اما یک تجربه سخت تری دارم که مجبور به عوض کردن خانه شدم.برای پرداخت شارژ ساختمان زنگ در مسئول ساختمان را زدم و دخترش در را باز کرد و گفت ممنون بفرمایید داخل.من هم از روی دلتنگی همسرم وارد شدم که گویا منظورش چیز دیگری بوده و اصلا به تعارف زدن هم ربطی نداشت فقط خواستم بگم این زن من رو بی زحمت بفرستید تا فکر بد نکنم.بگذریم.ایرانی ها خودشان با خودشان هم تعارف دارند و اکثر اوقات نمی دانند که آیا واقعا آن چیز را می خواهند یا خیر.اما این نوع جالبی از عادت های عموم هست که همه تعارف دارند.همه ی راننده تاکسی ها موقع کرایه گرفتن می گویند قابلی نداره مهمون من باش.تمام فروشنده ها جان زن و بچه هایشان را قسم می خورند که قابلی نداره و البته همان فروشنده موقع تخفیف دادن باز هم جان زن و بچه خود را قسم میخورند که همین الان هم دارم ضرر می کنم.قربان خرید و فروش در ایران موضوع عجیبی است.همه مغازه دار ها در گرانی جنس می خرند و هیچ کس را نمیبینم که در ارزانی خریده باشد.یا به طور مثال یکی از اتفاق های عجیب تعارف کردن مهمان به خانه است.صاحب خانه با جواب نه مهمان ناراحت می شود و جالب تر آن که با جواب بله مهمان هم ناراحت می شود و وقتی ذهن صاحب خانه را انالیز کردم فحش های جدیدی یاد گرفتم که در یک گزارش به آن ها می پردازم.یک عده هم هستند که می گویند باید این تعارف بازی ها رو جمع کرد و مانند خارجی ها رفتار کرد.ولی وقتی به خودش چیزی تعارف نمی کنیم ناراحت می شود و در ذهنش به پدر و مادرمان القابی نسبت می دهد که البته برای من اهمیتی ندارد و فقط برای من این مهم است که زودتر این زن من را به زمین بفرستید.با تشکر از جان جانان.تماس فرت.

طنز تلخخندهکمدیگزارش فضاییتماس فرت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید