ویرگول
ورودثبت نام
مهران
مهران
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تماس فرت(سینما)

به نام جان جانان سیاره

قربان در این گزارش قصد داریم فیلم های ایرانی را بررسی کنیم.برای این کار به یکی از مراکز خرید شیک تهران رفتم تا در سینمای آن پاساژ فیلم ببینم.اسم پاساژ،نام یکی از پادشاهان ایران بود و طبق بررسی ها بهترین سینمای تهران است.اول به گیشه رفتم و یک فیلم را شانسی انتخاب کردم و بلیط را خریدم.چون زمان زیادی تا شروع فیلم مانده بود منتظر نماندم و شروع به گشتن در پاساژ کردم تا بررسی های بیشتری انجام دهم.قربان در این مجموعه پلنگ های فراوانی وجود داشت.اشتباه نکنید منظور از پلنگ حیوان نیست.این یک اصطلاح زمینی است که به دخترانی با شرایط خاص گفته می شود.در پرانتز باید ذکر کنم که برای اولین بار دلم برای همسرم تنگ شد.چقدر جایش خالی است.آن قدر محو تماشای پلنگ ها شدم که حواسم از بلیط پرت شد و دقایق اخر فیلم رسیدم.همه جا تاریک بود و با راهنمایی مسئول سالن سر جایم نشستم.سالن شلوغ نبود و زیر ده نفر داخل سالن بودیم.قربان به غیر از صدای فیلم،صداهایی می آمد که گویی یک نفر احساس خستگی می کرد و ناله می کرد.هر چه سعی کردم ببینم چه کسی است سالن تاریک بود و نشد.جالب تر این که بعد از تمام شدن فیلم هم کسی در سالن نبود و در تاریکی، سالن را ترک کرده بودند.انگار پایان فیلم برای کسی اهمیت نداشت.از مسئول سالن پرسیدم چرا سالن خلوت بود گفت چون سه شنبه نیست.سه شنبه ها بلیط نیم بهاست و سالن ها پر می شوند.شاید بپرسید چرا مردم روزهای دیگر می روند با این که می توانند سه شنبه ها بروند که من این سوال هم پرسیدم و دلیلش را متوجه شدم ولی شاید پیک موتوری سیاره زیر هجده سال باشد از توضیح این مسئله عاجزم.من هم تصمیم گرفتم سه شنبه بیایم و یک فیلم خوب ببینم.سه شنبه سالن سینما پر بود و هنگام تماشای فیلم علاوه بر صدای ناله کردن یکی دو نفر در گوشه های سالن،صدای خوردن چیپس و پفک و پاپ کورن هم می آمد.قربان در ایران،پاپ کورن اسم عجیبی دارد و به باد خروجی از فیل معروف است.قربان این همه نوشتم ولی هنوز به تحلیل فیلم های ایرانی نرسیدم.چون در ایران همیشه حاشیه بیشتر از متن اهمیت دارد.در سینما هم فیلم اولویت نیست و حاشیه ها هستند که حرف اول را می زنند.به طوری که می توان یک فیلم سطح پایین را با چند بازیگر حاشیه ای و چند مدل لباس عجیب پر فروش کرد.قربان این گزارش را در همینجا تمام می کنم و بعدا در یک گزارش دیگر فیلم ها را بررسی می کنم.من بروم به ادامه ی تماشای پلنگ ها بپردازم تا ببینم می شود پلنگی شکار کرد یا خیر.تماس فرت.

سینماگزارش فضاییطنزکمدیخنده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید