ویرگول
ورودثبت نام
مهدی محمدی
مهدی محمدی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

مبادا که ترک بردارد، سنگِ قبرِ پرقیمتِ من!


مطلب طنزی که درباره گرانی سنگ قبر در روزنامه شهرآرای مشهد نوشتم:

رسانه‌ها اخباری مبنی بر گرانترشدن سنگ قبر منتشر کرده‌اند. خبرها حاکی از آن است که اخیرا سنگ مخصوص اُپن آشپزخانه هم به سنگ قبر فروشی‌ها رسیده است و حتی کار به جایی رسیده است که برخی سنگ قبرها که قاعدتا باید با سنگ ساخته شوند، با پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند.


یک زمین شناس:از آنجایی که نور زیاد هم می‌تواند باعث فرسوده شدن سنگ شود، خواهشا آرزو نکنید نور به قبرم ببارد.

یک پدر محتکرو دلسوزخطاب به فرزندانش: سنگ قبر من رو بذارید سفید باشه، روش هیچی ننویسید. چند سال بعد که گرونتر شد بفروشید، بزنید به یک زخم زندگیتون.

یک فرزند: من که مشکل سنگ قبر ندارم، بابام گفته هر وقت مُردی، تو همین حیاط خلوت خونه‌مون چالت می‌کنیم تا یارانه‌ت قطع نشه.

یک وارد کننده: توصیه می‌کنم حالا که از چین سنگ قبر نو وارد می کنیم، کنارش سنگ قبر دست دوم هم وارد کنیم. هم ارزونه، هم چون نوشته هاش به زبون چینیه، کسی متوجه نمیشه که سنگ قبر مال کس دیگه است. امیدوارم فرهنگسازی بشه و سنگ قبرهای دست دومی که قصد داریم وارد کنیم روی دستمون نمونه!

فررند یک عزیز تازه سفرکرده: این چه رسمیه که وقتی کنار سنگ قبر می‌نشینند، دوبار روی آن ضربه می‌زنند. این ضربه ها برای ما بازماندگان از ضربه ‌های روحی هم بدتر است.

مسافری به هند: دوست دارم توی هند بمیرم.اونها دفن نمی‌کنند، می سوزونند!

یک آینده نگر: من که مطمئنم سنگ قبر گرونتر هم میشه، برای همین از الان برای خودم خریدم، برای اینکه بخش تاریخ مرگ سنگ قبرم خالی نمونه توی قسمت تاریح فوت نوشتم: «قرن پانزدهم شمسی»

یک شرکت تولیدکننده خودرو: سنگ قبر هم مثل خودرو پیش فروش کنید، قیمتها کنترل میشه. ما با این روش قیمت خودرو رو کنترل کردیم!

یک افسرده: فکر می‌کردم بعد از مرگم از سنگ کلیه راحت می‌شم، نمی‌دانستم دچار معضل جدیدی به نام سنگ قبر میشم.

یک انسان انساندوست: امیدوارم تا وقتی زمان مرگم فرا می‌رسد، تمام اعضای بدن قابلیت اهدا داشته باشند تا کلا به سنگ قبر نیاز نداشته باشم.

یک انسان عصر حجری: حالا درست است زمان ما مشکل زیاد بود، ولی در عوض مشکل سنگ نداشتیم دیگه!

یک آدم قانع: لازم نیست حتما روی قبرم سنگ تمام بگذارید، یک سنگ نصف و نیمه هم بگذارید کافی است.

سروده جدید سهراب سپهری پس از مرگش: به سراغ من اگر می‌آیید، نرم و آهسته بیایید، مبادا که ترک بردارد، قبر پرقیمت من!

یک جوان: قیمت سنگ قبر اینقدر زیاد شده که وقتی توی قبرستان قدم می‌زنم احساس می‌کنم دارم توی یک جای لاکچری قدم می‌زنم.

یک بازمانده: البته قیمت سنگ قبر اونقدر زیاد بود که تمام ارث پدرم صرف خرید جاقبر و سنگ قبر شد و ارثی باقی نموند تا ما خواهر و برادرها سر ارث به مشکل بخوریم.

یک وصیتنامه جدید: لطفا بعد از مرگم سنگ قبرم را پشت و رو بگذارید تا خودم هم بتوانم نمای ظاهری سنگ قبر گرانقیمتم را ببینم.

یک تحلیلگر: نرخ سنگها آنقدر بالا رفته که حتی انسانهای عادی هم بعد از مرگشان در زمره انسانهای گرانسنگ محسوب خواهند شد.

یک آدم پولدار: اونهایی که می‌گفتند بعد مرگ ادم پول به دردش نمی‌خوره کجایند که ببینند حرفشون نقض شد.

یک شکست خورده عشقی: برای من سنگ قبر نخرید،چون دل سنگ معشوقم، سنگ قبر من است.

.

طنز مطبوعاتیطنزمهدی محمدیروزنامه شهرآراقبر
طنزنویس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید