ویرگول
ورودثبت نام
سرور بهجت
سرور بهجت
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

خواستن، توانستن است یا خواستن،آفریدن است.

تو می تونی؛ فقط کافیه که خودت بخوای
تو می تونی؛ فقط کافیه که خودت بخوای


چند وقت پیش توی اینستاگرام داشتم دور می زدم و برای پیج فروش محصولات آرایشی و بهداشتی خودم که 2ماهه راه انداختم دنبال ایده و مطلب بودم. چشمم به کلیپ دکتر فرهنگ هولاکویی افتاد. و از یک دقیقه صحبت کردن درباره جسارت و اراده فکر می کنم قشنگ ترین جمله ای که گفت این بود که: خواستن،آفریدن است .

سوالات زیادی توی ذهنم شکل گرفت که مدت ها من رو به خودش مشغول کرد :
  • آیا کار درستی کردم که این پیج رو راه انداختم ؟
  • آیا می تونم از پسش بر بیام؟
  • آیا می تونم فروش کنم؟
  • هدفم چیه ؟
  • اصلا چرا وارد این کار شدم ؟
دوباره برگشتم توی پیجم و پست هایی رو که توی این چند مدت گذاشته بودم رو نگاه کردم:
  • یه سری به نمودار فعالیتم توی این چند ماه زدم.
  • فالوور هامو نگاه کردم.
  • دوستان زیادی رو که توی این چند مدت پیدا کرده بودم رو بررسی کردم و فهمیدم که چقدر هنر های زیبایی هست برای یادگیری و چقدر می تونم خودم به تنهایی فعالیت کنم.
  • دوره های آموزشی که خواسته یا ناخواسته، رایگان ثبت نام کرده بودم رو مرور کردم، دیدم که چقدر مطلب جدید یاد گرفتم که حتی توی شغل الانم که به عنوان مسئول دفتر و حسابدار مشغول هستم به من کمک کرده.
  • در آخر؛ فیش های پرداختی، حساب بانکی، دریافتی و سودی رو که خودم توی این 2 ماه به دست آورده بودم رو چک کردم.

می دونی چیه ؟ می خوام بهت بگم که هیچوقت برای شروع دیر نیست. و اگر بخوای واقعا، می تونی بیافرینی، فقط کافیه که اراده کنی. من سرمایه زیادی نداشتم. ادمین هیچ پیج فروشگاهی هم نبودم تا به الان. اهل استوری گذاشتن و پست گذاشتن زیاد هم نبودم . اما الان تونستم بعد از 2 ماه از کاری که تا به حال انجام نداده بودم پول در بیارم.

هر روز یه چیز جدید یاد بگیر
هر روز یه چیز جدید یاد بگیر


برات سوال شده که چه کارکردم تونستم فروش کنم ؟

  • کتاب های زیادی خوندم در هر زمینه روانشناسی، کسب و کار، فروش، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا.
  • دوره های آموزشی زیادی ثبت نام کردم: لایو های اینستاگرام، آپارات، یوتیوپ ، سایت ایسمینار(بهترین سایتی هست که توی هر زمینه رایگان، پولی به شما کمک می کنه).
  • آدم های سمی رو حذف کردم از دایره ارتباطاتم.
  • آدم های جدید رو وارد زندگیم کردم که اهدافشون به من نزدیک هست و می تونن باعث پیشرفت من باشن .
  • هر روز تایمی رو اختصاص دادم به پیدا کردن و سرچ کردن مطلب مفید برای پیجم.
  • اهر روز تایمی رو اختصاص دادم به پیدا کردن و سرچ کردن مطلب مفید برای پیجم. داشت کردم و در نهایت ازشون به بهترین شکل ممکن استفاده کردم .
  • تغذیه و سلامتی هم که جای خود. از اونجایی که عاشق خودم هستم و زمان زیادی رو روی عزت نفسم کار کردم، صبح ها با پیاده روی و صبحانه کامل و مقوی روزم رو شروع می کنم .

پس تو دوست عزیزم یادت باشه؛

برای شروع هرکاری حتما نباید 100 باشی. گاهی با 5 هم می تونی شروع کنی فقط کافیه که بخوای.



ارادهجسارتکسب و کارکار آفرینیفروش سالم
ساکن: تهران - سمت غرب. رشته تحصیلی: لیسانس مدیریت عملیات امداد و نجات . تعداد سال های مشغول به کار : 13 سال . سوابق کاری: مسئول دفتر ، حسابدار ، کارمند فروش بیمه آسیا، تولید محتوا برای 10 سایت معتبر.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید