ویرگول
ورودثبت نام
سرور بهجت
سرور بهجت
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

سال جدید رفتارهای جهان سومی رو بزاریم کنار

عکس شماره یک
عکس شماره یک

حتما می دونید که میمون ها جزء اون دسته از حیواناتی هستند که اغلب آزمایشات زیادی برای کسب نتیجه روشون انجام میشه . قطعا بعضی از این داستان ها رو درباره میمون ها شنید. یکی از این آزمایشات معروف مربوط به کتک زدن میمون ها توسط یک دیگر هست. توصیه میکنم برای اینکه یه مقداری خستگی از بدنتون خارج بشه داستان کاملش رو از این صفحه بخونید. توی این مطلب من دوست دارم در مورد یک اخلاق جهان سومی ها که امروزه بسیار باعث آزار اطرافیانمون میشه صحبت کنم . اما قبل از اینکه مطلبم رو ادامه بدم می خوام یک داستان کوتاه درمورد یکی از دوستانم براتون تعریف کنم پس با من همراه باشید:

از اونجایی که من داخل یک شرکت خصوصی در یکی از بلندترین برج های تهران کار می کنم، دوست من در بخش پذیرش همان برج مشغول به کار هست. یک روز که بین کارهام اومدم پایین تا یک بسته پستی رو تحویل بگیرم، دیدم دوست گرامی بنده عصبانی و کلافه نشسته به خود خوری خودش . ازش پرسیدم چی شده؟ گفت: بابا اعصابم خورد شده . خسته شدم . انقدر که هر آدرس رو باید سه تا چهار مرتبه برای ارباب رجوع تکرار کنم . تازه گاها تجربه ثابت کرده که اشتباه سراغ یک واحد دیگه میرن و ساکنین کوتاهی کارو از سمت من می بینن. چند دقیقه ای کنارش ایستادم و دیدم واقعا حق داره . دوست من میگه شمالی ارباب رجوع میره جنوبی، دوستم میگه آسانسور دوم ارباب رجوع میره آسانسور چهارم و مواردی از این قبیل...

این اتفاق ممکن برای هر کدوم از ما در طول روز پیش بیاد که باعث خستگی روح و جسم ما باشه . اگر کمی دقت کنیم به اطرافمون از صبح که بیدار میشیم درحال دویدن و رسیدن به جایی هستیم . درحالی که به هیچ عنوان از لحظه مون لذت نمی بریم. گاهی اوقات تلخی برای اطرافیانمون ایجاد می کنیم .

بر خلاف تصور ما که از قدیم تا به الان در جغرافیا و تاریخ در مدارس و دانشگاه های ما آموزش دادن که کشور جهان سوم مربوط به کشور های توسعه نیافته است، باید بگم که این نظریه اشتباه است. اگر کمی دقت کنید به داستان من و دوستم ، متوجه خواهید شد که جهان سوم دقیقا به افکار ما در طول زمان بر میگرده. اینکه فقط می خواهیم به نتیجه مطلوب خود برسیم و کاری به ادامه ماجرا نخواهیم داشت. در صورتی که اگر با کمی دقت و حوصله به اطراف خودمون نگاه کنیم حتی زودتر می تونیم به هر آن چیزی که می خواهیم برسیم.

تمرکز روی هدف و رسیدن به نتیجه مطلوب خیلی هم عالی هست اما نه به قیمت آزار رساندن به اطرافیان مون. به عنوان مثال اگر همین افرادی که در طول روز به هر واحدی در داخل برج بزرگ تهران مراجعه کنند و بادقت به حرف راهنما گوش بدهند تکرار یک جمله سه کلمه ای به حداقل خواهد رسید.

سخن آخر...

جهان سوم قطعا مکان خاصی با شرایط بومی پایین نخواهد بود بلکه جهان سوم دقیقا ذهن ما است، دقیقا رفتاری که ما با فکر خود انجام می دهیم ، عجالت ما در انجام کاری و رسیدن با عجله به مقصد نهایی. پس بیایید در سال جدید رفتارهای جهان سومی را برای همیشه کنار بگذاریم.

جهان سومفکر سالمذهن سالمرفتار سالم
ساکن: تهران - سمت غرب. رشته تحصیلی: لیسانس مدیریت عملیات امداد و نجات . تعداد سال های مشغول به کار : 13 سال . سوابق کاری: مسئول دفتر ، حسابدار ، کارمند فروش بیمه آسیا، تولید محتوا برای 10 سایت معتبر.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید