صادقانه بخواهم بگویم، این سوال پیچیدهای است. اما محل تولد، مسئلهای است که فرد هیچ تأثیری روی آن ندارد و در انتخابش هیچ نقشی ایفا نمیکند. به عبارتی، محل تولد ما با تلاشهایمان به دست نیامده است. آیا باید به چیزی افتخار کنیم که در آن هیچ نقشی نداشتهایم؟ واقعاً عجیب نیست؟
میدانید، مانند چه میشویم؟ همچون کودکی که پول پدر و مادرش را به رخ دیگران میکشد، در حالی که برای به دست آوردن آن هیچ تلاشی نکرده است.
از دیدگاه من، باید نسبت به تاریخ کشور، شهر و روستای خود آگاه باشیم. اما نباید به چیزی افتخار کنیم که در آن بینقش بودهایم. با این حال، میتوانیم برای بهتر شدن جامعهمان تلاش کنیم، یا حتی مهاجرت کنیم. هر فردی حق انتخاب دارد، و این انتخاب به هیچکس دیگری مربوط نیست.
فقط کمی به این موضوع فکر کنیم. چه کسی میداند؟ شاید همین تأمل ساده، تأثیرگذار باشد.
#تاریخ_کشور #تاریخ_شهر #تاریخ_روستا