ویرگول
ورودثبت نام
پرستو ابراهیمی
پرستو ابراهیمی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

همه چیز درباره‌ی Medium

اگر شما هم جزو آدم‌هایی باشین که صبح تا شب در حال کار و بدو بدو روزانه‌ هستید و دلتون پر می‌کشه برای اینکه با اطلاعات و مطالب به درد بخور در تماس باشید ولی زمانش رو پیدا نمی‌کنید، اگر زبان انگلیسی رو در حد متوسط بلدین این نوشته و این پیشنهاد من ممکنه براتون مفید باشه.

نزدیک دوسال از نصب کردن اپلیکیشن Medium روی موبایل و تبلتم می‌گذره و توی این مدت همواره از اپلیکیشن‌های مورد علاقه ‌من بوده و مطمئنم زمانی که دارم توی اون صرف می‌کنم بیهوده نیست و از چیزی که یاد می‌گیرم حتما استفاده می‌کنم.

مدیوم پلتفرمی هست که به 170 میلیون کاربر اجازه داده که درباره‌ی ایده‌هاشون بنویسن، نوشته‌های دیگران رو بخونن ،درباره‌اشون فکر کنن و در خیلی مواقع ازشون ایده بگیرند.

در ادامه چند ویژگی این اپ رو بهتون معرفی می‌کنم:

شخصی سازی (customize) مناسب مقاله ها

وقتی در Medium عضو بشید، اپلیکیشن به شما لیستی ارائه می‌کنه، شما موضوعات مورد علاقه‌ی خودتون رو انتخاب می‌کنید و با توجه به انتخاب‌‌های خودتون مقاله دریافت می‌کنید.

البته انتخاب‌ها به لیست محدود نمی‌شه و اپلیکیشن با توجه به چیزهایی که بعدا سرچ می‌کنید یا بیشتر می‌خونید مدام فرایند شخصی‌سازی کردن رو ادامه می‌ده.

دامنه موضوعات گسترده

درباره‌ی همه‌ی موضوعات در Medium صحبت شده، شما با سرچ کردن در اپلیکیشن می‌تونید از تجربه‌ها و نوشته‌های دیگران درباره اون مطلع بشید.

این ویژگی باعث شده که سلیقه و نیاز طیف وسیعی از کاربرها برآورده بشه.

فضای داخلی Medium
فضای داخلی Medium

فرهنگ جهانی

طیف ملیت کاربران تقریبا تمام جهان رو در بر می‌گیره، نویسندگان اون محدود به کشور و فرهنگ خاصی نیستن و این گستردگی مطالب و کیفیت آن‌ها تنوع فوق‌العاده‌ای می‌ده، اینطوری می‌تونید از یک موضوع از زاویه‌های فرهنگی مختلفی مطع بشید.

تابو نداریم

به نظر من یکی‌ از ویژگی‌های ممتاز مقاله‌ها اینه که در موضوعات چیزی به اسم تابو وجود نداره، برای همه‌ی ما پیش اومده که سوال‌هایی در ذهنمون به وجود بیاد که دوست داشته‌باشیم از زبون افرادی که تجربه‌اشو داشتن جواب رو بشنویم ولی اون مسائل انقدر تو جامعه تابو هست که این امکان رو غیر ممکن می‌کنه.

در Medium به راحتی می‌شه سرچ کرد و از تجربه‌های واقعی افرادی که با اون موضوع در تماس بودن بدون هیچ قضاوت و خجالتی مطلع شد.

مطالب کوتاه‌اند و سریع خونده می‌شن

مقاله ها در Medium کوتاهن اما این ویژگی به دلیل فضای رقابتی خیلی بالایی که وجود داره باعث نشده که از کیفیتشون کم بشه، پس توی زمان خیلی کم می‌تونید مطالعه‌ی سودمند داشته باشید.

برای زمان مطالعه بهمون تخمین میده

کنار هر مقاله نوشته شده که خوندن این مقاله چقدر طول می‌کشه، بنابراین می‌تونید انتخابتون رو حتی با زمانی کمی که اختیار دارید هماهنگ کنید.

وقت نداری؟ بعدا بخون

اگر به مقاله‌ی خوبی برخورد کنید اما زمانی کافی برای خوندش رو نداشته باشید، با استفاده از قابلیت علامت‌گذاری(bookmark) می‌تونید اون رو ذخیره کنید تا هر وقت که فرصت داشتید بهش برگردید .

نگران این هم نباشید که یادتون بره، به خاطر اینکه Medium خودش بهتون یادآوری می‌کنه.

مشکل نسخه‌ی پولی مدیوم و البته راه‌ حل

مدیوم هم مثل خیلی از اپلیکیشن‌های خارجی دیگه برای ما ایرانی مشکل محدودیت دسترسی به نسخه پولی رو داره، شما ماهانه تعداد کمی مقاله می‌تونید بخونید، اما این مشکل به روشی قابل دور زدنه.

کافیه این مراحل رو اجرا کنید:

  • از قسمت اشتراک گذاری مقاله اون رو برای خودتون یک جا به اشتراک بگذارید، من معمولا در واتساپ یا تلگرام می‌فرستم.
  • بعد اون لینک رو در قسمت incognito برنامه chrome وارد می‌کنیم.
  • مقاله در صفحه chrome incognitoدر دسترس و آماده خوندنه

این بود تجربه کاربری من از Medium امیدوارم که براتون مفید بوده باشه.

اگر شما هم تجربه‌ی استفاده از Medium یا پلتفرمی مشابه اون رو و یا هر ایده و نظری درباره‌ی این نوشته دارید من خیلی خوشحال می‌شم که نظرتون رو بدونم پس حتما من رو در جریان بذارید.

mediumتولیدمحتوامقالهخواندن رایگان در مدیوممدیوم
دانشجوی روانشناسی دانشگاه خوارزمی | دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید