ویرگول
ورودثبت نام
جواد عرب صاحبی
جواد عرب صاحبی
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

عربی کلاس هفتم پارت 2


به نام خدای زیبایی ها

مقدمه

سلام دوستان عزیزم در اولین قدم ها از یه مسیر شگفت انگیز هستیم مسیری که سختی ها

وشیرینی های خودش رو داره اما ان شالله با کمک هم دیگه این مسیر رو با لذت تموم میکنیم ان شاءالله

درس اول : ارزش دانایی

قبل از اینکه وارد ترجمه عبارات بشیم میخوام یه توضیح در مورد قواعد این درس خدمتتون عرض کنم

در عربی ما یه مفهومی داریم به نام کلمه

شاید بپرسین کلمه چیه ؟

در جواب باید گفت : کلمه : واژه یست که معنا داره و مرکب نیست

کلمه سه حالت داره :

حالت اول :

کلمه ما معنای مستقل داشته باشه همراه با زمان که بهش میگن فعل مثل : عَلِمَ

که معناش میشه : آن یک مرد علم آموخت

خب عزیزای من به مثال دقت کنین ان یک مرد آموخت اول اینکه معنای مستقل داره

آقا معنای مستقل چیه ؟

معنای مستقل یعنی معنایی که رو پای خودش هست نیازی به کلمه دیگری نداره برای تکمیلش

وقتی شنیدین دیگه منتظر ادامه ش نیستین

خب شاید بگین استاد بیشتر توضیح بدیم گیج شدیم

ببینید من میگم به شما میگم از

شما به من میگین از چی ؟ از کی ؟

شما منتظرین که من «از» رو کامل ش کنم با یه کلمه دیگه ای

اما وقتی که میگم علی یا میگم رفت آن پسر دیگه شما منتظر نمی مونید

من با کلمه دیگه ای تکمیلش کنم

نکته بعد آن فرد چه زمانی شروع به علم اموزی کردی ؟

احسنت در گذشته

پس دیدین کلمه آموخت هم معنا ی مستقل داشت و هم زمان

که در این مثال زمان مربوط به زمان گذشته بود

حالت دوم :

کلمه ما فقط معنای مستقل داشته باشه که بهش میگن اسم مثل : علی -فاطمه

در این مثال دقت کنید علی - فاطمه -زینب - مصطفی

بچه های عزیزم ایا این کلمات معنا دارن ؟

احسنت دارند

معناشون ایا مستقل؟ یا نیاز داره به کلمه دیگه بیاد تکمیل ش کنه ؟

احسنت معناش مستقل

سوال آیا اشاره به زمان داره ؟

افرین نداره و فقط معنای مستقل داره

حالت سوم

کلمه ما نه معنای مستقل داشته نه زمان که بهش میگن حرف مثل : مِن به معنای از

عزیزانم دقت کنید الان کلمه مِن به منای از معنا داره ؟

افرین معنا داره

ایا این معنایی که داره مستقل یا نیاز داره برای تکمیلش به یکی دیگه ؟

احسنت عزیزای من نیاز منده یکی دیگه ست برای تکمیلش مثلا یک کلمه دیگه ای مثل مدینه

باید بیاد تا معناش کامل بشه بشه مثلا از مدینه

خب گل های عزیزم یه بار دیگه بحث رو مرور می کنیم

کلمه یه تعریف داشت : اونم این بود که گفتیم کلمه واژه مفردی هست که دارای معناست

سه تا هم حالت داشت

حالت اول معنای مستقل بله + زمان بله بهش میگفتیم فعل

حالت دوم : معنای مستق بله ولی زمان نه بهش میگفتیم اسم

حالت سوم : معنای مستقل نه زمان هم نه بهش میگفتیم حرف

عزیزای من خسته نباشین ان شالله این مطالب رو یاد بگیرین برای جلسه بعد

والسلام علیکم ورحمه الله

#عربی_هفتم

معنای مستقلکلمهعربیتیزهوشان پایه هفتمجواد عرب صاحبی
طلبه سطح ۳ حوزه علمیه _ مربی حفظ تخصصی قرآن کریم _ پژوهشگر ادیان و مذاهب _ پژوهشگر غرب شناسی _ شیطان پرستی _پژوهشگر منطقه قفقاز_ مدرس دوره های عملیات روانی _ ترور آنلاین _ غرب شناسی استراتژیک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید