ویرگول
ورودثبت نام
محمد علائی زاده
محمد علائی زاده
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

کرونا؛ تهدید یا فرصت...

اوایل شروع کرونا، هیچ وقت فک نمیکردم زندگی و کارم بهش انقدر گره بخوره! وقتی اولین بار خبر شیوع کرونا رو از قم و بعدش توی تهران شنیدم، داشتم دیتای چاه‌های نفت رو تحلیل میکردم، مدیریت مالی میخوندم و فک میکردم که قطعا دیگه مسیر زندگی آیندم قراره دیتا و سرمایه‌گذاری باشه.

2 هفته که از کرونا گذشت، از کار قبلیم اومدم بیرون و توی خونه اونقدری وقت داشتم که روی سرمایه گذاری و رشته خودم متمرکز بشم. یه ذره که پیش رفتم دیدم اصلا علاقه‌ای به بورس و تحلیل دیتای بورس و به طور کلی مالی و سرمایه‌گذاری ندارم و رفتم سراغ طراحی! یه پیش زمینه‌ای توی گرافیک و طراحی داشتم و شروع کردم به همه حوزه‌های هنر یه سرکی کشیدم، از طراحی انمیه گرفته تا یو آی یو ایکس سایت. با محمد و احمد یه ایده‌ای از قبل داشتیم تحت عنوان مراقبت در منزل، منم که تایمم خالی شده بود وقتم رو گذاشتم روی طراحی یو آی سایت و تا اردیبهشت سایت بالا اومد. کار جدی‌تر شد و منم توی تیم سه نفرمون شدم مسئول طراحی، بازاریابی و محصول شرکت! کارایی که تا 3 ماه پیش اصلا فکرش رو هم نمیکردم. اسم شرکتمونو هم گذاشتیم هوم‌کا.

بعد از یه مدت زمان گذاشتن روی بازار و ثبت شرکت و جذب سرمایه اولیمون، تیممون بزرگ شده بود و حالا باید به فکر درآمد زایی هم میبودیم. مراقبت مثل زمان قبل کرونا جذاب نبود، پس به فکر این افتادیم یه خدمت جدید رو به سایتمون اضافه کنیم: تست کرونا در منزل. سریع مقالشو نوشتیم و یه صفحه فرود هم اضافه کردیم و با 2 تا آزمایشگاه صحبت کردیم تا تستامونو به اونجاها بفرستیم. بازار تست کرونا در محل همینطور جذاب‌تر میشد و سفارشای ما هم با همون سرعت بیشتر میشدن. خیلی خوب تونستیم یه مسیر درست عملیاتی برای تست کرونا در بیاریم و خدمتمون رو در یه سطح خوبی ارائه بدیم. اونقدری درخواستامون زیاد شد که مجبور شدیم تیمو بزرگتر کنیمو یه جای مستقل برای خودمون بگیریم. الان تیم هوم‌کا شده 25 نفر و خدمت اصلیمون هم شده تست کرونا.

الان که دارم به مسیر این 1 سال فکر میکنم، هیچوقت نمیتونستم پیش بینی کنم توی این 1 سال، کرونا انقدری میمونه که یه شرکت بیاد و تست کرونا رو توی منزل ارائه بده و یکی از بنیان‌گذارای اون شرکت خودم باشم!

به نظرم کرونا یه تجربه خوبی بود برای من که نشون بده هرچیزی که اولش تهدید به نظر میاد میتونه به یه فرصت بزرگ تبدیل بشه، فقط کافیه آدم یه ذره در مواجه باهاش چارچوب فکری گذشتشو کنار بذاره تا اون فرصته رو پیدا کنه.
تست کرونا در منزلتجربه کروناکسب و کارفرصت کرونا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید