زهرا قاسمی
زهرا قاسمی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

ابزاری برای همکاری بهتر بین طراحان و توسعه دهندگان

مقدمه ای بر ابزار Handoff : مرحله‌ای است که طراحان UI/UX مدل های طراحی نهایی شده را برای کدنویسی بیشتر به توسعه دهندگان نرم افزار منتقل می‌کنند.


فرآیند توسعه نرم افزار همه چیز در مورد همکاری است. از یک طرف، برخی از علاقه مندان ممکن است مانند یک گورو همه کاره باشند، اما نتیجه به ندرت قابل توجه است. از سوی دیگر، یک محصول باکیفیت به چندین متخصص نیاز دارد تا در آن شرکت کنند. به همین دلیل است که اکثر راه حل های نرم افزاری نتیجه همکاری بین متخصصان مختلف از جمله مهندسان نرم افزار، طراحان UI/UX، متخصصان QA و غیره است.

با این حال، همکاری ایجاد شده و به خوبی سازماندهی شده بین توسعه دهندگان و طراحان منجر به برجسته ترین نتایج می شود. انتقال صاف طراحی و تصاویر به مهندسان نرم افزار و پشتیبان روند توسعه را سرعت می بخشد و وظایف اضافی مربوط به پیاده سازی گرافیک را حذف می کند.

چنین خودکارسازی را می توان با کمک ابزارهای دستیابی به دست آورد.

گردش کار Handoff

برای به دست آوردن یک محصول نهایی عالی، ضروری است که انتقال نرمی داشته باشید. اما زمانی که متخصصان زیادی در توسعه محصول مشارکت دارند، حفظ ارتباط و همکاری عالی بین طرف های مختلف مهم است.

بیایید نگاهی بیندازیم که گردش کار انتقال طراحی شامل چه چیزی است:

طراحان UI/UX از ابزارهایی مانند Adobe XD، Photoshop، Figma، Sketch و دیگران برای ایجاد طرحی شبیه به محصول آینده استفاده می کنند.
سپس مدل‌ها برای بررسی بیشتر توسط اعضای تیم، ذینفعان و توسعه‌دهندگان در ابزار دستیابی طراحی آپلود می‌شوند.
ابزار دستیابی به کاربران اجازه می دهد نظرات خود را برای طراحان بگذارند. به طوری که ذینفعان، توسعه دهندگان می توانند نظرات خود را بر این اساس برای طراحان ارسال کنند.
طراحان مشکلات را برطرف می کنند یا طبق نظرات دوباره طراحی می کنند.
نسخه ثابت به روز شده طرح ماکت برای تایید نهایی به ذینفعان بازگردانده می شود.
پس از تایید، توسعه‌دهندگان ماکت‌ها را لایه به لایه با استفاده از ابزار handoff بررسی می‌کنند.
در نهایت، هر عنصر از طراحی توسط توسعه دهنده به کد تبدیل می شود. ابزار Handoff به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مقادیر دقیق هر عنصر را که برای کمک به ایجاد برنامه‌های کاربردی پیکسل کامل طراحی شده است، دریافت کنند.
همانطور که مشاهده شد، ابزارهای دستیابی طراحی، همکاری بین طراحان، توسعه‌دهندگان و ذینفعان را تسهیل می‌کنند و آن را مؤثر می‌سازند.

امروزه انواع زیادی از ابزارهای دست‌ساز مانند Zeplin، Avocode، Sympli، InVision، Marvel، Figma، Adobe و غیره در بازار موجود است. در بین این ابزار به بررسی فیگما خواهم پرداخت .

فیگما یکی دیگر از ابزارهای مشارکتی است که شایان ذکر است و برای بررسی و اظهار نظر در زمان واقعی عالی است. این کاملاً مبتنی بر مرورگر است بنابراین کاملاً روی ویندوز، لینوکس یا MacOS کار می کند. Figma همچنین از Slack به‌عنوان کانال ارتباطی خود استفاده می‌کند، بنابراین هرگونه نظر یا ویرایش طراحی انجام شده در Figma مستقیماً در اختیار تیم قرار می‌گیرد. Figma با Zeplin و بسیاری از ابزارهای دیگر مانند Coda، Notion، Trello، Jira، Dropbox و Confluence ادغام کامل دارد و روند توسعه نرم‌افزار را آسان‌تر و سازنده‌تر می‌کند.


توسعه دهندگاننرم افزارui ux
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید