ویرگول
ورودثبت نام
mojtaba poorranjbar
mojtaba poorranjbar
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

مشکل در نصب اوبونتو 20.04 در کنار ویندوز 10

سلام به همه دوستان امروز 1400/01/03 هست سال نو ر به همه تبریک میگم امیدوارم سالی که پیش رو دارید آغاز روزهایی باشه که آرزو دارید.

من هم یک ماهی هست که دقیقا همین مشکل دارم . من یک لپ تاپ HP Pavilion 15-n021se دارم و من تصمیم گرفتم برای لپ تاپم یک هارد SSD و یک رم ۴ گیگ دیگه بخرم . قبلا از ارتقای لپ تاپم یک ویندوز 10 و یک لینوکس لوبونتو کنار هم داشتم که به روش Dual Boot نصب کرده بودم و داخل صفحه داس انتخاب میکردم با کدوم سیستم عامل کامپیوتر بیاد بالا. وقتی لپ تاپم ارتقا دادم تصمیم گرفتم با همون روش قدیمی ویندوز 10 و لینوکس ابونتو 20.04 به روش Dual Boot روی هارد SSD نصب کنم که دقیقا مثل دوستمون به همون مشکلات برخوردم .

امروز که دیگه از سعی و خطا خسته شده بودم تصمیم گرفتم که ویندوز روی SSD و ابونتو 20.04 روی HDD لپ تاپم که به جای دی وی دی رام گزاشتم نصب کنم که کاملا شانسی موفق شدم مثل قدیم ویندوز 10 و اوبونتو 20.04 در کنار هم به روش Dual Boot روی هارد SSD نصب کنم. حالا هم کارهایی ر که کردم بهتون میگم شاید برای شما هم مفید باشه.

اول: ایمیج فایل ISO ابونتو 20.04 توسط کیس خونگی خودم روی یک DVD خام رایت کردم.

دوم: داخل ویندوز 10 لپ تاپم یک بخش از اول هارد HDD ر به عنوان پارتیشن Primery فرمت کردم که اصلا بعدا لینوکس روش نصب نکردم.

سوم: یک بخش از فضای انتهایی SSD برای نصب لینوکس جدا کردم.

چهارم: DVD اوبنتو 20.04 که با کامپیوتر خونه رایت زدم داخل دی وی دی رام USB گزاشتم و اون به لپ تاپم وصل کردم و سیستم ری استارت کردم.

پنجم: وارد BIOS لپ تاپم شدم تنظیمات برگردوندم به حالت کارخانه و دوباره حالت UFEI و Legasy ر طبق چیزهایی که توی انجمن ها گفته بودن تنظیم کردم و اونهار Save کردم و در نهایت دوباره لپ تاپم ری استارت کردم وقتی DVD بوت شد و وارد نصب اوبونتو شدم در عین ناباوری گزینه Install Ubuntu AlongeSide Windows 10 برای من ظاهر شده که تا قبل از این اصلا این گزینه برای من نیومده بود. توی فضای خالی SSD یک پارتیشن SWAP و یک پارتیشن / درست کردم و اوبونتو ر نصب کردم الان هم دارم با اوبونتو براتون پیام میزارم. حالا من هم ویندوز 10 دارم هم ابونتو 20.04 که هر دو روی SSD نصب شدن . امیدوارم این تجربه من برای شما مفید باشه. شاد باشین و خدانگهدار.

ubuntuwindows 10dual bootحل مشکلنصب اوبونتو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید