ویرگول
ورودثبت نام
به تماشا و تامل
به تماشا و تامل
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

آخرین روز کلاس ۸۰۲ یا چرا نمی‌شود در مدارس دولتی ایران مهارت زندگی آموخت

روی اعصاب‌ترین کلاس امسالم امروز تمام شد. نوجوان‌های ۸۰۲ که همه دبیرها از دستشان شاکی بودند.

سعی کردم خودآگاهی به آن ها بیاموزم، سعی کردم کار گروهی به آن ها بیاموزم، سعی کردم حل اختلاف به آن ها بیاموزم، سعی کردم مدیریت استرس و خشم به آن ها بیاموزم، سعی کردم حل مشکلات به آن ها بیاموزم. نه با سخنرانی با بازی و فعالیت.

شد؟ واقع‌بینانه نه، خوش‌بینانه شاید.

بافت خیلی مهم است. بافت خیلی مهم است‌. بافت خیلی مهم است.

پنج دقیقه آخر بر خلاف همیشه از روش سخنرانی استفاده کردم و فقط سه نصیحت به آن ها کردم:

جوگیر نشوید

جوگیر نشوید

جوگیر نشوید

عکس را جدی نگیرید. من هم این نوشته های آخرین روز کلاس را جدی نمی گیرم.
عکس را جدی نگیرید. من هم این نوشته های آخرین روز کلاس را جدی نمی گیرم.


نتیجه تجربه:

در کلاس چهل نفره، در فضای فیزیکی مدارس کلاسیک، در بافت سنتی آموزش و پرورش، آموزش مهارت های زندگی به بچه های متولد دهه هشتاد، ناممکن یا لا‌اقل بسیار سخت است.

آموزشمهارتهای زندگیدهه هشتادکلاس درسمدرسه
روزمره‌نگاری یک آدم معمولی ساکن خاور‌میانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید