ویرگول
ورودثبت نام
پلاک
پلاک
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

شهید غلامرضا رمضانزاده

شهید غلامرضا رمضانزاده در تاریخ ۱۰ آذر سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد.

در شش سالگی قرآن خواندن را یادگرفت و پس از گذراندن دوران ابتدایی، دبیرستان و راهنمایی اش را در دبیرستان مفید گذراند. در دوران مدرسه علاوه بر اینکه دانش آموز بسیار درسخوانی محسوب میشد،از لحاظ اجتماعی هم فعال بود و با توجه به اینکه در یازده سالگی اش انقلاب به پیروزی رسید،در سن چهارده سالگی به عضویت بسیج درآمد.

در تابستان 65 در منطقه فاو در کنکور شرکت کرد و در رشته ی عمران و آبیاری دانشکده علم و صنعت قبول شد ولی هرگز در کلاس های درس دانشکده شرکت نکرد. چرا که بعد از سه سال شرکت در جبهه، با وجود بارها مجروح شدن ، با هدف دفاع از ناموس مردم و اسلام، پس از عملیات کربلای 4 در روز سوم عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه در تاریخ 65/10/21 به مقام رفیع شهادت نائل آمد شهید شد و به جایگاه ابدیش شتافت.


وصیت نامه شهید

با حمد و سپاس ايزد منانكه دگر بار توفيقي عنايت كرده كه قدم به اين مكان پاك و مقدس گذارمو خودم را به خيل سربازان امام زمان (عج) رسانم و اميدوارم كه ايشان مرا به عنوان يكي از سربازانش قبول داشته باشد. انشاءالله.
با سلام و درود خدا بر منجي عالم بشريت، حضرت حجت ابن الحسن العسگري (ع) روحي و ارواح والعالمين الفداءكه اگر چه در زمان ما غائب دور از چشم ظاهري ماست ولي ناظر بر اعمالمان است و سعي مي كنيم امورمان را آن گونه انجام دهيم كه آقا از ما راضي و خشنود گرددكه سعادت دنيا و آخرتمان تأمين است وكاري نكنيم كه قلب مولايمان شكسته و موجب ناراحتيشان شود.
سلام به حضور محترم نايب برحق اما زمان (عج)، امام امت و دامت بركاته نعمتي، كه خداوند رحمن عطافرموده، مانند نعمات ديگر آنطور كه حق شناختنش است نشناخته ايم و شكرش را بجا نياورده ايم. تنها در حق ايشان مي توانم اين دعا را بكنم كه پروردگارا به عظمت و جلالت قسمت ميدهم كه عمر ايشان را طولاني بگردان تا اين انقلاب را به صاحب اصلي اش امام زمان (عج) تحويل دهد. و سايه اش را بر سر ما مستدام بدار. انشاءالله.
و اما سلام بر شهيدان كه با جان نثاري و اهداء خون خويش راه ابا عبد الله الحسين (ع) و اسلام را زنده نگه داشته اند و ثابت كرده اند كه رهروان و پيروان حقيقي امام خميني هستند و مانند اهل كوفه امامشان را تنها نمي گذارند.
به پدر و مادر عزيز و مهربان و خانواده محترم سلام عرض ميكنم. از اينكه رضايت داديد تا به جبهه بيايم كمال تشكر و سپاس را دارم. انشاءاللهخداوند عجرتان را عطا فرمايد.
اگر در اين راه از من تندي سر زده و موجب ناراحتيان شده عاجزانه خواهم كه از سر تقصيرات فرزند كوچك خانواده درگذريد و از من راضي باشيد تا شايد خدا هم به اين واسطه از من راضي گردد.
از خواهران و برادران هم كه از روي جهالتم در بعضي اوقات نافرمانيشان را كردم معذرت مي خواهم و به اميد خدا كه به بزرگي خودشان مي بخشند.
از شما مي خواهم كه به سخنان امام گوش فرا دهيد. و پشتيبان اين مرد بزرگوار باشيد كه زندگي سعادتمندانه و هوشيارانه ما مردم ايرانبه ميمنت مبارزات و مجاهدات اين پير صابر است.
ازاين بابت كه فرزندتان راازدست داده ايدتاسف وغصه نخوريدواحتمالاحرفي نزنيدكه باعث كفرشودوبدانيدكه اازطرف خداوندبراي صابران بشارت است و مي فرمايد:
“ولنلبونكم بشيء من الخوف والجوع ونقص من الاموال والانفس والثمرات و بشر الصابرين الذين اذا اصلتبهم مصيبه قالو انا للله وانا اليه راجعون اولئك عليهم صلوات من ربهم ورحمه و اولئك هم المهتدون ”
در مورد جنگ و آينده آن هم سست وبي اهميت نشويد هر چند طول كشيده اما امتحاني است كه خداوند به رحمانيتش قبول كند.
تا آنجاكه فكر كردم طلبي به كسي ندارم واز نظر نماز هم قضا ندارم اگر خواستيد بعنوان احتياط يكماه نماز قضا بجا آوريد (بهر صورتيكه كه باشد) از ماه رمضان امسال هم ۲۴ روز روزه ي قضا دارم كه كوتاهي از طرف خودم بود كه در اين مدت نگرفتم.
در مورد كتاب هايم اگر مي خواهيد براي خودتان نگه داريد ويا به كتابخانه اي اهداء كنيد (البته كتابخانه مسجد صاحب الزمان عج در ارجحيت است) اگر كسي به گردن من حقي دارد از خوانواده ام طلب كند واگر نمي خواهد به بزرگي خودش ببخشايد تا شايد از گناهانم كاسته شود.
از دوستان و آشنايان تقاضا دارم كه از من راضي باشند وحلالم كنند ودر دعايتان از خداوند براي بنده طلب آمرزش كنيد.
خداحافظ. وبه اميد ديدار در آن دنياي باقي.۶ / ۱۱ /۶۴ (عمليات والفجر ۸ – منطقه فاو)





شهید غلامرضا رمضانزادهدانشگاه علم و صنعتشهدای دانشگاه علم و صنعتشهید دانشجوشهید رمضانزاده علم و صنعت
پلاک بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید