ویرگول
ورودثبت نام
امیررضا نصری رازین
امیررضا نصری رازین
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

هشدار مهم و نقدی اساسی در مورد اسنپ

چند وقت پیش یک اتفاق برای من در ارتباط با استفاده از سرویس اسنپ شاپ افتاد که بسیار خطرناک و تلخ بود و ممکن هست برای هر کس دیگری اتفاق بیفتد و با نقل این واقعه بلکه سبب شود اسنپ در برخی رویه های خود تغییراتی ایجاد کند و همچنین موجب آگاهی هموطنان شود تا اتفاق مشابه برای آنها اتقاق نیفتد.

شرح واقعه

در روز یکشنبه 16 مهر سال 1402 من یک عدد ریش تراش و یک عدد ژل سر از اسنپ شاپ سفارش دادم و سفارش من دو مرسوله ای شد و قرار شد که توسط دو پیک ارسال شود، رو ز دوشنبه کالا اول که ژل بود توسط پیک بدون هیچ مشکلی دریافت شد اما در موقع تحویل کالا دوم پیک درخواست پول و اون هم به صورت نقد کرد و وقتی بهش گفتم که هزینه ای قرار نبود دریافت شود گفت که در آپ من خورده که باید این مبلغ دریافت شود لطفا هم نقد بدهید و از آپ پرداخت نکنید تا من کارمزد ندم من کمی شک کردم که شاید افزایش قیمت داشته از سمت فروشنده با این وجود باز پول رو به پیک ندادم و گفتم صبر کن با پشتیبانی تماس بگیرم با پشتیبانی که تماس گرفتم یک پیام سیستمی داد که شما نفر 23 هستید و حداقل یک ربع باید صبر کنید ما هم صبر کردیدم به نفر 17 رسید قطع شد دوباره گرفتیم شدیم نفر 25 تا نفر 19 آمد و دوباره قطع شد ، سعی کردم با اپراتور تماس بگیرم سی نفر اونجا در صف بودن و متاسفانه اسنپ شاپ برخلاف اسنپ فود که چت آنلاین یا تیکتینگ داره که سریع تر میشه مشکل رو حل کرد وجود نداشت از طرفی پیک دایم تماس میگرفت و زنگ منزل رو میزد و از طرفی چون به کالا نیاز داشتم باذخودم گفتم بلاخره اسنپ یک شرکت درست حسابی هست بعدا به موقع سر فرصت پول رو اگر ناشی از یک اشتباه باشه رو پس میگرم .

خلاصه پول رو دادیم و شروع کردیم به تماس گرفتن همون آش بود و همون کاسه دو بار به اپراتور وصل شدم قطع شد و بعد از امتحان سه خط مختلف و حداقل یک ساعت معطلی به یک خانم پشتیبان وصل شدیم و وقتی که موضوع رو مطرح کردم ایشان به من حمله کرد و کلی سرزنش و چرا دقت نمی کنید و حالا بعدا زنگ میزنی شاکی میشی که پول من چی شد و من بهش گفتم من قبل از اینکه بهش پول رو بدم خیلی سعی کردم با پشتیبانی تماس بگیرم ولی حالا بدلیل کمبود نیرو یا عدم فعالیت سایر اپراتورها نشد و گفت که باهاتون همکارها تماس میگیرن نتیجه رو میگن که سعی کنن پیک رو قانع کنن که پول رو پس بده و از این به بعد هم شما به پیک های اسنپ شاپ پول نده تا الان که این مقاله نگارش شده هیچ تماس یا حتی پیام از پیش نوشته شده هم از اسنپ دریافت نکردم که حداقل بگه باشه گزارش ات رو گرفتیم و حتی در قسمت انتقادات پیشنهادات هم من این موضوع رو مطرح کرد و هیچ پاسخی تا الان نگرفتم.

هشدارها


شما خیلی اتکا به پشتیبانی اسنپ نداشته باشید پشتیبانی اسنپ فقط در این حد هست که فقط بهشون پیام بدهید که کد تخفیف من عمل نکرد براتون درست کنند .

به همه پرسنل اسنپ اعتماد نکنید ممکن هست برخی افراد خاطی وجود داشته باشند با توجه به اینکه عضویت در ناوگان اسنپ صرفا با یک گواهی عدم سوپیشنیه صورت میگرد و گزینش دیگری وجود ندارد شاید شخصی پرونده قضایی نداشته باشه ولی سوابق متعدد جرایم ریز رو داشته باشه یا حتی شخص صلاحیت های شخصیتی و روانی لازم جهت این مشاغل رو نداشته باشه یک شخص با سلامت روان کامل وقت وارد شغل پر فرسایشی مثل رانندگی و پیک میشه دچار فرسودگی میشه مخصوصا با این وضع ترافیک و آلودگی هوا حالا شما مشکلات معیشتی و ناراحتی روان رو به اینها اضافه کن چی میشه همون واقعه ناخوشایند حمله با قفل فرمان به یک مسافر خانم پیش میاد حالا ما واقعا هم کار نداریم که مساله سر چی بوده سر هرچی بود قطعا چنین برخوردی قابل قبول نیست.

و درکل هرچا پیک آمد و مطمن بودید که نباید پول پرداخت کنید از پیک بخواهید که با پشتیبانی تماس بگیره و اگر قبول نکرد تحت هیچ شرایطی پولی پرداخت نکنید و از پیک بخواهید که مرسوله رو برگرداند چون پشتیبانی اسنپ کاری برای شما نمیکنه

پیک ها و آژانس های قدیمی با همه معایبی که داشتند باز حداقل در اتنخاب پرسنل دقت بیشتری داشتند و مدیرها به مرور زمان تجربه و آدم شناسی خوبی پیدا کرده بودم و افراد مشکل ساز رو زودتر رد می کردند و پاسخگویی بهتری داشتند، متاسفانه تاکسی و پیک های اینترنتی تمام رقبا بالقوه رو از بین بردن و اگر ما بی تفاوت باشیم نسبت به این موضع همان بلایی که سر صنعت خودرو و لوازم خانگی آمد سر حمل و نقل عمومی هم خواهد آمد یک انحصار و خدمات گران و بی کیفیت

راهکار برای اسنپ


من فقط نقد نمیکنم چندتا راهکار برای اسنپ دارم

تشکیل پرونده منابع اسنانی براساس گزارش مشتریان و موارد دیگر وقتی یک پیک چنین موارد زیادی گزارش بشه میشه نتیجه گرفته که شخص خاطی هست و با سلسله مراتب شخص مورد تنبیه یا حتی قطع همکاری قرار گیرد

تهیه پروتکل های مختلف برای رانندگان و مشتریان که در بروز موارد مختلف پیک یا راننده چه رفتاری و عملی نشان دهد مثلا مسافر از ماشین پیاده نمیشه یا مسایلی از این دست

یک قسمت چت آنلاین برای اسنپ شاپ هم ایجاد شود

افزایش تعداد پشتیبان ها و برسی بهره وری و عملکرد آنها

آموزش های کوتاه مدت و اجباری برای پیک و رانندگان که میشه به صورت آنلاین باشه

اسنپحادثه اسنپضعف اسنپ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید