ویرگول
ورودثبت نام
نرگس فهیمی
نرگس فهیمی
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

دوره MBA در دانشگاه خوارزمی

MBA خوارزمی
MBA خوارزمی



من ورودی رشته MBA گرایش MIS(فناوری اطلاعات) در مهر 99 پردیس دانشگاه خوارزمی تهران هستم. درباره تجربه ی خودم در این دانشگاه با توجه به شرایط خاصی که در این دوران وجود داشت، اولین برخورد من با دانشگاه از طریق گروه هایی بود که توسط خود دانشجوها یا انجمن علمی این رشته در تلگرام تشکیل شده بود که از طریق همون گروه های تلگرامی مرتبط با کنکور MBA تونسته بودیم به هم لینک بشیم، شرایط خیلی خاصی بود. در واقع هیچ تماس یا ارتباطی از طرف دانشگاه نداشتم. تمام فرایندهای اطلاع رسانی از طریق همین گروه های تلگرامی مرتبط به دانشگاه انجام شد و کلاس ها شروع شد.

البته دانشگاه یک وبینار برای دانشجوها برگزار کرد که با حضور مسئولین و اساتید رشته بود که تمام مراحل گذروندن دوره رو توضیح میدادن.

ابتدا یک مقدار درباره گرایش MIS دوست دارم برای دوستان توضیح بدم، من اول کار خیلی ناراحت بودم که چرا گرایش مالی یا مارکتینگ که اول زده بودم رو نیوردم، فکر میکردم گرایش خیلی مهم هست و اگر راهنمایی های استاد عزیزم جناب دکتر عرفانیان نبود ممکن بود اصلا این گرایش رو انتخاب نکنم. در حالیکه الان با گذشت یک سال متوجه شدم که تمام تفاوت گرایش های MBA ، در 6 واحد درسی هست. و نکته مهم تری که متوجه شدم این هست که خود دانشجو بعنوان یک دانشجوی MBA باید بسیار جستجوگر باشه تا اگر هنوز نمیدونه که به چه موقعیت شغلی یا به چه فیلدی برای ادامه تحصیل علاقه داره، با جستجو کردن و شرکت کردن در وبینارهای مختلف و با مشورت و مطالعه به این نتیجه برسه که کدوم فیلد براش جذابه و با مطالعه و یادگیری در همون شاخه، تلاش کنه که به یک متخصص در حیطه خودش تبدیل بشه. دانشگاه به شما یک دید کلی میده، شما با قرار گرفتن در دانشگاه و انجام فعالیت های کلاسی با موضوعات آشنا میشید، مجبور به مطالعه کردن میشید و حالا برای متخصص شدن نیاز به مطالعه و یادگیری بسیار فراتر از دانشگاه خواهید داشت.

MBA
MBA

درباره پردیس دانشگاه خوارزمی باید بگم که کلاس ها مختلط هست و اصلا تفاوتی نداره که شما پردیس هستین یا روزانه و اگر خودتون نگید هیچکس متوجه این موضوع نمیشه که شما پردیس هستین، تازه اگرم متوجه بشن که پردیس هستین به چشم کسیکه هوش کمتری داره بهتون نگاه نمیشه، به چشم بچه پولدار بهتون نگاه میکنن. البته خب همه چیز مجازیه و رفتار دوستان رو توی حضوری من ندیدم. همینطور اساتید هم نمیدونن و براشون مهم نیست که شما پردیس هستید یا شبانه یا روزانه. رفتار اساتید با شما کاملا برمیگرده به اینکه شما چه میزان فعالیت سرکلاس دارید، چقدر تعامل دارید با کلاس درس و چقدر به درس ها اهمیت میدید. با توجه به مجازی بودن دوره MBA که من تا الان داشتم، خب میتونم بگم که کلاس درس مجازی چالش های خاص خودش رو داره، با توجه به صحبت هایی که با دوستان ورودی های قبل داشتم، به طور مثال دوستان از یک استاد در کلاس درس حضوری بسیار راضی بودن و از نظرشون بهترین استاد در گرایش مالی بودند اما در مجازی کیفیت تدریس بعضی از اساتید افت قابل توجهی داره و نارضایتی به وجود میاره.

MBA خوارزمی
MBA خوارزمی

البته کم هم نیستند اساتیدی که بسیار کاربردی درس میدادند مثل جناب دکتر محرابیون که واقعا از اساتید فوق العاده باسواد این دانشگاه هستند که حتما بهتون پیشنهاد میکنم با ایشون درس بگیرید. یا جناب دکتر ابطحی که من درس عملیات باهاشون داشتم و خیلی تلاش کردند که فضای واقعی مدیریت عملیات رو به ما نشون بدن و درس رو کاملا کاربردی ارائه کردند.

از جمله موارد مورد توجه من در این دانشگاه انجمن علمی MBA هست که شاهد تلاش هاشون در راستای افزایش اطلاعات دانشجویان MBA چه در حیطه ادامه تحصیل و دریافت پذیرش تحصیلی و چه در حیطه معرفی موقعیت های شغلی با برگزاری وبینارهای کاربردی با استفاده از برترین های حوزه MBA چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، در طی این یک سال بودم.

اما درباره انتخاب واحد باید بگم که استراتژی دانشگاه به این شکل هست که دروس برای شما انتخاب شده و این امکان رو نخواهید داشت که تغییری در دروس بدید، یعنی عملا درس اختیاری وجود نداره، برنامه ریزی دانشگاه هم به این شکل هست که شما ترم یک و دو هر کدوم 15 واحد پاس کنید، ترم سوم هم 12 واحد و ترم چهارم پایان نامه داشته باشید یا اینکه باز هم 6 واحد درسی که دانشگاه انتخاب کرده رو پاس کنید. اما خب این امکان رو دارید که تا 6 ترم این دوره رو تموم کنید، به اینصورت که به تعدادی واحد بردارید که فکر میکنید میتونید پاس کنید اما تمام این مراحل رو باید با مدیرگروه مطرح کنید که مشکلی براتون پیش نیاد.

از جمله نکات مهم دیگه که باید بدونید این هست که توی دانشگاه خوارزمی شما این امکان رو خواهید داشت که انتخاب کنید پایان نامه ارائه بدید یا اینکه 6 واحد درسی بگذرونید که باید تا پایان ترم دوم به نتیجه گیری برسید و به مدیرگروه اعلام کنید.

به طور کلی از تجربه خودم از خوندن رشته MBAو دانشگاه خوارزمی بخوام بگم، برای من تجربه خوبی هست، از این بابت که با دانشجوهای پرتلاشی آشنا شدم، شرکت توی وبینارهای دانشگاه های مختلف مثل صنعی شریف و امیرکبیر به من خیلی کمک کرد که بتونم بهتر مسیر خودمو ببینم و انتخاب کنم که چه مسیری باید برم، همینطور مطالعه هایی که بخاطر تکالیف کلاسی باید انجام میدادم خیلی برام مفید بود و باعث شد با موضوعاتی آشنا بشم که قبلا حتی اسمشم نشنیده بودم. خاطرم هست که با توجه رتبه ای که داشتم، و دانشگاه های دولتی تهران رو نمیتونستم قبول شم، قصد داشتم باز پشت کنکور بمونم، اما بنظرم انتخاب درستی کردم که پردیس دانشگاه خوارزمی رو انتخاب کردم، چون این یک سال برای من خیلی مفید بود و خیلی به رشد شخصی و افزایش مهارت های من کمک کرد.

شهریه دوره پردیس هم حدودا 5 میلیون و نیم بود این دو ترم که احتمالا ترم آینده یک درصدی بهش اضاف میشه. شهریه پایان نامه هم که جدا هست و کلا ما قراره توی 4 ترم تموم کنیم یا نهایتا حالا دفاع پایان نامه شاید بیشتر طول بکشه، برای من ارزششو داشت که پردیس خوارزمی بخونم تا اینکه بخوام یک سال دیگه پشت کنکور بمونم و با چالش های مختلف روبرو بشم و بعضا مانند خیلی از دوستان از ادامه مسیر منصرف بشم.

امیدوارم این اطلاعات براتون مفید بوده باشه و البته اگر تمایل داشتید درباره گرایش های MBA اطلاعات بیشتری داشته باشید میتونید از لینک زیر که دوستان انجمن علمی دانشگاه زحمتشو کشیدن استفاده کنید.

https://mba-kharazmi.ir/

mbaخوارزمیدانشگاهپردیسمارکتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید