ویرگول
ورودثبت نام
دست به قلم
دست به قلم
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

کارپت یعنی چی آخه ؟ فرش یا کارپت ؟


اینو خودم ساختم - یعنی چی ؟
اینو خودم ساختم - یعنی چی ؟

گاهی اوقات وقتی کلمه ها رو جدا جدا معنی می کنم ، هیچی ازشون نمیفهمم و یا شایدم من دارم اشتباه معنی می کنم اما به هر حال جدا جدا نمیشه .

چرا انقدر زبان ها پیچیدگی داره ، مثلا خیلی از زبان ها از منفی کردن استفاده می کنن مثل بجنوردی های خودمون که وقتی می خوان بگن انقدر که خندیدیم از خنده روده بر شدیم

می گن : " انقدر که نخندیدیم ...."

و حتی دوستی داشتم که دانمارکی تدریس می کرد و می گفت اونا هم از افعال منفی اما مثبت استفاده می کنن.

یا مثلا " خودکار" که از خود بعلاوه کار تشکیل شده .

یا مثلا " پر رو " که از پر و رو تشکیل شده .

یا " شنبلیله " که از " شن" و " بلی " و " له " تشکیل شده یعنی شنی که با بله گفتن له شد.

نمی دونم پاک تو زمین گیر افتادم و با مفاهیم و کلمه ها نا آشنام کسی هست کمکم کنه ؟؟؟؟؟


کارپتفرشکلمه بازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید