ویرگول
ورودثبت نام
Canim
Canim
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

پناهنده یا تسخیرکننده های پُررو

به خاطر شرایط زندگی از تابستون تا الان به چند تا شهرهای کشور عزیزم ایران سفر کردم و تا دلتون بخاد و چشم کار میکرد نمیدونم چی بگم بهشون مهاجر، پناهنده یا تسخیر کننده افغانستانی دیدم که دیگه از دیدنشون هم بدم میاد. اولین مقصد من جزیره زیبای کیش بود. در کشور ما به خاطر وجود مسئولین بی مسئول،بی لیاقت، پارتی باز و آقازاده پرور هر روز بر تعداد بیکاران اضافه میشه و متاسفانه جوانان برای جمع کردن اندکی سرمایه مجبور به مهاجرت میشن؛جزیره کیش یکی از مقاصد محسوب میشه که به نیروی کاری زیادی احتیاج داره اما متاسفانه تمام کار های ساختمانی، خدماتی دست کارگران افعانستانی هست و به جرات میشه گفت که خیلی از فرصت های شغلی به خاطر این افراد ازدست رفته و جوانان ما مجبورن با وجود این توروم کمر شکن بیکار باشن.شهر بعدی شیراز خدا شاهده من وقتی وارد ترمینال شیراز شدم فک کردم اشتباهی به یکی از ترمینال های کشور افغانستان رفتم وجود این تعداد از مسافر افغانی واقعا باعث تعجب و نگرانی و گریه به حال شهر زیبای شیراز بود شهر پر از عشق و شورو شعر حالا پر شده از بیگانه هایی که فرهنگ ما رو زیر سوال میبرن.

داخل اتوبوسی که من سوار شدم از شیراز به اصفهان بیام از ۲۴ نفر مسافر ۱۰ نفر اونها افغانی بودن اخه واقعا جای تاسف داره وقتی به اصفهان رسیدم با تاکسی برای دیدن زاینده رود که دیگه هیچ نشانی از زندگی ازش نمونده بود عازم قلب شهر شدم و با صحنه ای بسیار متاثر کننده مواجه شدم حدود ۷۰ درصد افراد حاضر با لباس محلی افغانستانی بودن و متاسفانه پاکیزگی برای این افراد تعریف نشده.

اصفهان‌ سی و سه پل
اصفهان‌ سی و سه پل

خلاصه بعداز اصفهان به مشهد رفتم.مشهد پایتخت مذهبی ایران یا هرات پایتخت افغانستان؟ تا دلتون بخواد افغانی افرادی که با پوشیدن لباس زیبای قوم بلوچ خودشون رو ایرانی جا میزنن! مردان بلوچ ما برای یک لقمه نان تن به سخت ترین کارها میدن برای حفظ ناموسشون جون میدن ولی این قشر پناهنده زنان خودشونو وادار به فروش مواد مخدر در کوچه ها و خیابون های شهر میکنن و خودشون خیلی آزاد و راحت میچرخن. تربیت فرزند برای هیچکدوم این افراد اولویت محسوب نمیشه و فقط تولید نسل جزو اولویت های مهمه این قوم هست متاسفانه ۹۰ درصد تمام مراکز سونو گرافی مخصوص بارداری به این قشر مهاجر اختصاص پیدا کرده تمام مدارس دولتی پر شده از بچه های بی فرهنگ بی ادب و جنگ جوی این خانواده ها...لطفا برای من گارد انسان دوستی بر ندارید من انسانی با روحیه ای لطیف و حساس هستم ولی وقتی میبینم فرزندان کشورم برای تحصیل مشکل دارن ولی این افراد به راحتی در مدارس پذیرش میشن با این حجم از بی فرهنگی و روی بچه های ما تاثیر میزارن واقعا برام سخته وقتی میبینم زنانشون مثل خفاش شب تو محله ها پرسه میزنن و جوون های ما رو اسیر اعتیاد و مواد مخدر کردن روحم آزده میشه مادران بی مسولیتی که دنبال فروش مواد هستن و بچه هاشون ساعت ۱۲ شب تازه تو کوچه فوتبال بازی میکنن یا اینقدر سرو صدا میکنن که خواب رو از چشم مردم محل میدزدن...از جنایات و وحشی گری ها و تجاوزهای مردهاشونم خودتون زیاد میدونید و لازم به گفتن نیست که به خاطر ۵۰۰ هزارتومن یه خانواده رو قتل عام کردن این افراد اتباع یا پناهنده نیستن این ها دزد فرهنگ و امییت وسلامت جامعه ما هستن اینا پرو هایی هستن که اگه بتونن نمیرارن آب خوش از گلوی ما و بچه هامون پایین بره کمی تفکر کنید فرزندان ما قراره تو این خاک زندگی کنن لطفا در ازای اجاره خونه خونه هاتون رو بهشون اجاره ندید در ازای مزد کم ازشون تو شرکت ها استفاده نکنید. خواهش میکنم آینده بچه هامونو به خاطر پول نفروشیم. حالا که کسی قرار نیست به فریاد ما برسه خودمون دست به دست هم بدیم شرایط زندگی رو براشون سخت کنیم که به کشور خودشون برگردن.منابع کشور ما داره صرف این افراد میشه فکر کنید همدل باشین تحریم کنید که برن فقط از کشور ما برن همه جای جهان آزاد فقط اینجا نیان کشور اشباع شده اگر ما الان تصمیم درست نگیریم روزی میاد که حسرت ای کاش ها را بخوریم...

حاشیه اصفهان زندگی گروهی اتباع در خانه های کوچک استیجاری
حاشیه اصفهان زندگی گروهی اتباع در خانه های کوچک استیجاری



بی فرهنگتربیت فرزندزاینده رودکشور
خیال کن تا اتفاق بیوفته،خیال میکنم پشت در ایستاده ای.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید