ویرگول
ورودثبت نام
هاشم احمدی
هاشم احمدی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

ترخیصکار...

اولین کارم یکی از بزرگترین تجربه ها شد. کار من ترخیص کالا از گمرکه و اولین مشتری من یه بار خیلی بزرگی داشت که دو سال بود توی گمرک شهید رجایی بندرعباس مونده بود و نتونسته بود ترخیص کنه ،که به من وکالت داد و سه ماه تابستون در گرمترین شرایط آب و هوایی رفتم بندرعباس...

اینقدر حجم این بار زیاد بود و انواع مشکلات را داشت که من اندازه یکسال تجربه و ده ها سند گمرکی تو این یه سند کسب کردم ، کالا آهن بود و آقای نوشاد که صاحب کالا بود یه آدم بازاری قوی و بنامی بودن که اعتماد کردن به من و اولین کار من را استارت زدن و از اونجایی که موفق شدم این بارشون را ترخیص کنم ترجیح دادن همون داخل بندر بار را بفروشن و به من هم اجازه داد فروش را بر عهده بگیرم که این کار ریسک دار و بزرگ حاجی بازاری ما ، باعث شد من با خیلی آدم های بزرگ تو صنف فولاد آشنا بشم . وقتی از بندر برگشتم تهران و به دیدار آقای نوشاد رفتم ،ایشون از اینکه بارش ترخیص شده بود و فروش هم رفته بود خیلی خوشحال بود . کار کردن با آقای نوشاد درس های بزرگی داشت و زمینه ای شد برای آشنا شدن من با شرکت های حمل و نقل بین المللی و صرافی ها و گمرکات کشور...

خب یه ترخیصکار چرا باید با شرکت حمل و نقلی یا صرافی در ارتباط باشه؟ مگه نباید توی گمرک باشه؟

امروزه یه تاجر یا یک کارخونه برای اینکه بتونه هزینه های تمام شده کالای خود را کاهش بده که توی بازار رقابت کنه نیاز داره علاوه بر خرید با بهترین قیمت،در امور ترخیص،حقوق گمرکی،حمل کالا و حواله ارزی هم باید بهترین خدمات را کسب کنه . خب یه شرکت ترخیصکار موفق ، شرکتیه که بتونه مشاوره کامل در امور بازرگانی و خدمات رقابتی در موارد بالا را به مشتریان خود ارایه کنه... (در ادامه در این خصوص بیشتر مینویسم)

فروشخبر و ترخیص کالاگمرکحمل و نقلحواله ارزی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید