ویرگول
ورودثبت نام
m_97878453
m_97878453
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

حروف تعریف انگلیسی a، an، the

حروف انگلیسی a، an، the جزء حروف تعریف انگلیسی هستند. حروفی که نوعی صفت بوده و پیش از اسم برای توضیح در مورد اسم می آیند. برای آشنایی با کاربرد حروف تعریف انگلیسی این مقاله را دنبال کنید.

کاربرد حروف انگلیسی a، an، the

در انگلیسی منظور از حروف تعریف، حروف انگلیسی a، an، the است. مثلا جمله I have an old car (من یک ماشین قدیمی دارم).

· حروف نامعین a و an:

حروف a و an از حروف نامعین هستند زیرا اسامی که پیش از این حروف می آیند نامشخص است. معنای حروف a و an، one یا یک است اما با حرف one فرق دارد. به حروف a و an در جملات زیر دقت کنید.

I have a book.

یا

I have one book.

(من یک کتاب دارم).

در جمله 2 تأکید بیشتری روی داشتن یک کتاب شده است. حروف a و an پیش از اسم های قابل شمارش به صورت مفرد می آیند. اگر اسم با حرف بی صدا شروع شود باید از حرف a و اگر اسم با حرف صدادار شروع شود باید از حرف

an استفاده شود.

· حرف معین the:

حرف the یک حرف معین است چرا که به اسم خاص اشاره می کند. مثال

I sat on a chair.

یا

I sat on the chair.

( من روی صندلی نشستم).

در جمله اول منظور نوع خاصی از صندلی نیست. در حالی که در جمله دوم منظور نوع خاصی از یک صندلی است. استفاده از حروف انگلیسی a، an، the در زبان انگلیسی ضروری است مگر پیش از آن ضمیر اشاره یا صفت ملکی بیاید.

کاربرد حروف تعریف در انگلیسی

از حروف a و an در اسامی مشخص یا قابل شمارش و مفرد استفاده می شود. حرف The برای همه اسامی ( مشخص و نامشخص، قابل شمارش و غیرقابل شمارش، مفرد و جمع) استفاده می شود. مثال

He bought a car.(جمله نامعین)

او یک ماشین خریده است.

یا

The car is blue.(جمله معین)

ماشین او آبی است.

اگر کلمه با حروف صدادار در جمله بیاید باید از an استفاده کرد مثل an orange (یک پرتقال). ولی در سایر کلمات باید از حرف a استفاده کرد مثل a tv(یک تلویزیون). به طور کلی موارد استفاده از حرف The عبارت است از

1. کلمات در جمله مشخص باشد مثل Please close the door(لطفا در را ببندید).

2. به پدیده های طبیعی اشاره شود مثال The night get shorter in the summer ( در تابستان شب ها

کوتاه تر است).

3. پیش از اینکه اسامی خاص را بیاوریم مثل The Columbia a river is near here(رودخانه کلمبیا نزدیک اینجاست).

4. پیش از نام هر یک از اعضای خانواده استفاده می شود مثل I invited the Bakers for dinner ( من نانوا را برای ناهار دعوت کردم).

5. پیش از دوره های مختلف زمانی می آید مثل I was very naive in the past ( من در گذشته خیلی ساده بودم).

6. همراه با کشورهای که دارای کلمات زیادی هستند مثل the United state (دریای خلیج فارس).

7. پیش از اسم کشورها و شهرها آورده می شود.

8. همراه با رشته کوه های گوناگون می آید مثل the rockey mountain (کوهستان صخره ای).

9. با دریاها، اقیانوس ها، دره ها، رودخانه ها، صحراها و جنگل ها می آید مثل the Caspian sea (دریای خلیج فارس).

10. پیش از ماه، زمین و خورشید آورده می شود مثل the moon (ماه).

11. پیش از اعداد ترتیبی آورده می شود مثل The first world (اولین جهان).

12. پیش از صفات عالی می آید مثل The most beautiful one ( زیباتر از اون یکی).

13. پیش از نام های مجلات، کتب و روزنامه ها مثل the washongton post (پست واشنگتن).

موارد استفاده حروف تعریف a و an عبارت است از

1. پیش از اسامی نامشخص مثل a book (یک کتاب)

2. پیش از واحدهای شمارش مثل a thousand ( یک هزار)

3. پیش از half

4. همراه عبارات قیدی در مورد کمیت یا مقدار

5. همراه برخی بیماری ها مثل a could(سرماخوردگی)

6. همراه مشاغل و حرفه ها مثل I am a doctor (من یک دکتر هستم).

7. همراه اسامی نسبت داده شده به اشخاص یا صفات

8. همراه عبارات و اصطلاحات

برای خواندن ادامه این مطلب به سایت ساناتک مراجعه کنید.

حروف تعریفانگلیسیaan
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید