
یکی از سخت ترین قسمت های یادگیری زبان انگلیسی مکالمه انگلیسی هست، کسایی که زبان میخونن اغلب برای یادگیری لغت و افزایش دایره واژگان یا یادگیری گرامر و تقویت لیسنینگ راه کار مشخصی دارن اما بحث اسپیکینگ و مکالمه انگلیسی یکی از موضوعاتی که خیلی ها نمیدونن باید دقیقا چی کار کنن، مشکل مکالمه انگلیسی در این که بر خلاف ابعاد دیگه یادگیری زبان مث لیسنینگ یا واژگان ،اجبارا کسی باید به عنوان پارتنر یا دوست کنار شما باشه تا بتونید مکالمه انگلیسی تمرین کنید
علاوه بر اون ترس از داشتن مکالمه انگلیسی و عدم اعتماد به نفس باعث میشه خیلی ها دست از تلاش بردارن و تصمیم بگیرن بیخیال تقویت مهارت اسپیکینگ بشن.
تو این پست میخوام چن راهکار ساده برای تقویت مکالمه انگلیسی بدم که بچه هایی که هنوز اول راه هستن بتونن این مسیرو راحت تر طی کنن
قبل هرچیزی لینک گروه خودمون که برای اسپیکینگ و فری دیسکاشن آنلاین زده شده و بچه ها هم حسابی توش فعال هستن رو اینجا میذارم، خوشحال میشیم با هر سطح زبانی که هستید بهمون جوین شید و تو میتینگ ها شرکت کنید.(میتینگ ها رایگان و تایم ش هم دست خود بچه هاست)
آدرس گروه تلگرام : https://t.me/free_discussion_en
ایدی گروه : free_discussion_en@
برای داشتن یه مکالمه انگلیسی درست و حسابی اول از همه باید گرامر بلد باشید، منظورم این نیست که شروع کنید به حفظ کردن گرامر و قواعد زبانی و استثناهای عجیب و غریب...اگه درس های کتاب زبان دوران دبیرستان و راهنمایی رو بلد هستید و یادتون مونده در همون حد کفایت میکنه؛ اگه هم فک میکنید فراموش کردید خیلی راحت از چت بات ها بخواید براتون مهم ترین قواعد گرامری رو همراه با مثال براتون لیست کنه و ظرف یکی دو روز همونا رو بخونید و پرونده گرامر رو به طور کامل ببندید. واقعیت این که برخلاف تاکیدی که خیلی از تیچرهای موسسه های زبان روی گرامر میکنن ، گرامر یکی از پیش نیاز های داشتن مکالمه انگلیسی روان نیست .
بعد از گرامر، مشکلی که خیلی ها تو عدم پیشرفت مکالمه انگلیسی دارن این که فک میکنن سطح زبان شون اوکی، در حالی که اوکی نیست! و خیلی از فعل ها و صفت ها و کلمات ساده رو یا فراموش کردن و یا بلد نیستن، تو چنین شرایطی کمبود دایره واژگان باعث میشه شما مکالمه انگلیسی که هیچ، بلکه نتونید حتی یه جمله ساده به زبون بیارید!
پس قبل هرکاری، رو گسترش دایره واژگان انگلیسی تون کار کنید. این موضوع اونقدر مهم که من توصیه میکنم اگه دانش زبانی خوبی ندارید فعلا برای تقویت اسپیکینگ دست نگه دارید و به خوندن همون کتاب ها و دیدن فیلم و سریال زبان اصلی ادامه بدید. این که چه طور دایره لغات انگلیسی مون رو گسترش بدیم موضوعی که شاید تو یه وقت دیگه در موردش نوشتم.
اگه دایره واژگان تون رو به خوبی گسترش داده باشید باید بتونید فیلم ها و حتی ریلز های اینستاگرام رو به کمک زیرنویس متوجه بشید، هر وقت به این مرحله رسیدید که تونستید 70 درصد یه ویدئو یا مقاله انگلیسی جنرال و روزمره رو متوجه بشید اون موقع میشه گفت دایره واژگان شما به حدی پیشرفت کرده که موقع برقراری یه مکالمه انگلیسی به طور بالقوه بتونید واژگانی که لازم دارید رو استفاده کنید( این که در عمل موقع مکالمه انگلیسی خیلی از واژگان رو فراموش میکنید یا تو زمان مناسب به ذهن تون نمیاد موضوع دیگه ای)
اینجا مرحله ای که خیلی از زبان آموز ها استاپ میکنن...

تو این مرحله شما باید کم کم شروع کنید به صحبت کردن و استفاده از دانش زبانی که کسب کردید؛ تو کلاس های فری دیسکاشن موسسه های زبان یا میتینگ های انلاین فری دیسکاشن شرکت کنید و یا اینکه یه پارتنر زبان پیدا کنید
بنابر تجربه ای که خودم داشتم ، روز های اولی که شروع میکنید به برقراری مکالمه انگلیسی اونقدر از خودتون ناامید میشید که ترجیح میدید کلا بیخیال ش بشید! ... ذهن تون به شدت پراکنده و مضطرب میشه و اونقدر بد ، فاجعه ، بی معنی و مضحک صحبت میکنید که تصور میکنید همه تلاش تون بی فایده بوده و هیچ وقت قرار نیست مث یه انگلیسی زبان نیتیو بتونید یه مکالمه انگلیسی درست و حسابی داشته باشید.
اما... نکته ای که باید توجه داشته باشید این که اگه یکی از شما بخواد مثلا در مورد تاپیک "مزایا استفاده از سوشال مدیا" صحبت کنید، شما به فارسی هم نمیتونید بدون اینکه از قبل براش اماده شید صحبت کنید! پس همه چیز به خاطر ضعف توانایی شما در مکالمه انگلیسی نیست بخشی اش برمیگرده به عدم آماده شدن... پس همیشه تو جلسات فری دیسکاشن حداقل یه ساعت وقت بذارید و ببینید قرار چی بگید و در مورد چی صحبت کنید...اینطوری موقع مکالمه ذهن آروم تری دارید
علاوه بر اینها یه بخشی از مشکل هم برمی گرده به برگزار کننده های فری دیسکاشن...مشخص کردن یه تاپیک کلی برای مکالمه انگلیسی بیشتر برای کسایی مناسب هست که لول اسپیکینگ خوبی دارن و میتونن برای موضوعات باز نظرات شون رو بیان کنن، مشخص کردن یه تاپیک کلی( مثلا: "مهاجرت، آری یا نه" ) نمیتونه کمکی به بچه هایی که مکالمه انگلیسی ضعیف تری دارن بکنه
این جا تاپیکی که ما تو گروه فری دیسکاشن و مکالمه خودمون از روز قبل مشخص میکنیم و بچه ها دقیقا میدونن برای چه سوالی باید آماده شن رو می بینید...

برای بچه هایی که سطح مکالمه ضعیفی دارن تاپیک ها و سوالات فری دیسکاشن باید به طور مشخص و دقیق از قبل گفته شده باشه تا شمایی که لول پایین تری دارید بتونید با پاسخ به سوالات تو مکالمه مشارکت کنید.
علاوه بر اون کار دیگه ای که کمک میکنه شمایی که مکالمه انگلیسی ضعیفی دارید بتونید به صورت آبرومند تو گفتگو ها صحبت کنید! این که بیاید و هر آنچه که میخواید به زبون بیارید و مطرح کنید رو روی برگه بنویسید و یکی دوبار از روش بخونید تا ذهن تون اماده شه...با این کار با این که اسپیکینگ ضعیفی دارید اما میتونید تا حد خوبی تو مکالمه های انگلیسی مشارکت کنید
اگه این مواردی که گفتم رو رعایت کنید و یه تابستون برای کار کردن و تقویت مکالمه انگلیسی وقت بذارید( 90 روز کامل) بهتون قول میدم تو انتها تابستون به خوبی بتونید صحبت کنید و بدون ترس ، لکنت و یا گیر کردن ، چیزایی که میخواید رو به انگلیسی به زبون بیارید.
نکته اخر اینکه ممکن اوایل شما نتونید تلفظ کلمات رو به خوبی ادا کنید و یا جملات رو بسیار بی روح و کتابی بیان کنید اما نگران این موضوع نباشد و این مورد هم کم کم بعد یه مدت اوکی میشه
فک میکنم تا اینجا همه مواردی که برای بهبود و تقویت مکالمه انگلیسی لازم بود بهتون بگم رو گفته باشم اگه نکته یا سوال دیگه ای بود تو کامنت ها برام بنویسید.
فراموش نکنید که یادگیری هر چیزی در ابتدا بسیار پرابهام پیچیده و سخت به نظر میاد، مکالمه انگلیسی بیشتر از هر چیزی به تمرین و استمرار بستگی داره. هر چقدر بیشتر در معرض مکالمه انگلیسی قرار بگیرید و ازش استفاده کنید، اعتماد به نفس تون هم بیشتر میشه. پس نگران اشتباه کردن نباشید و سعی کنید مکالمه انگلیسی رو به بخشی از برنامه روزانه تون تبدیل کنید، بهترین راه اینه که هر روز حتی برای چند دقیقه هم که شده روی مکالمه انگلیسی وقت بذارین. پیشرفت تو مکالمه انگلیسی یک مسیر تدریجیه که بعد یه تایم سخت و طاقت فرسا قطعا نتیجه ش رو خواهید دید .
تگ ها : پارتنر زبان | تقویت اسپیکینگ انگلیسی | تقویت مکالمه انگلیسی | کلاس زبان | پارتنر زبان | تقویت مکالمه زبان