ویرگول
ورودثبت نام
الف.غ
الف.غ
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

وای خدا یکی از سندها گم شد :(

قسمت دوم :


سال 81

شرکت نوپای ما خیلی زودتر از چیزی که حدس میزدیم تونست به موفقیت برسه . خب بچه ها سخت تلاش کردن و اینطرف ما بعنوان هیات مدیره هم سعی کردیم همه چیز رو چه زیرساختی و چه ابزاری محیا کنیم و در این بین نباید نقش تکنولوژی رو فراموش کنیم ، ابزارهای مختلفی رو فراهم کردیم که تا اینجای کار بخش عمده ایش رو مدیون گروه مهندسی آی کن هستیم .

کار رشد کرد و شرکت رفته رفته داره بزرگتر میشه و این بزرگ شدن یعنی دغدغه های جدید که بطور مثال همون مقطع ما داشتیم درگیر یکی از بزرگترین هاش میشدیم . واون چیزی نبود جز زیاد شدن اسناد و مدارکی که هرکدوم برای ما مهم و حیاطی بودن .از سناد داخلی و بانکی تا . . .

کار بجایی رسید که اگر یک سند رو احتیاج داشتی حداقل یکروز کامل باید وقت میذاشتی و دنبالش میگشتی، البته اگر اگر اگر گم نمیشد . البته این اتفاق یکبار افتاد و یه ضرر نسبتا سنگین برامون بوجود آورد.از طرف دیگه من بعنوان مدیرعامل باید به دوستان خودم که در کار هرکدوم یکی از اعضای هیات مدیره بودن هم جواب میدادم که چرا شرایط اینجوریه . طبق معمول گوشی برداشتم و شماره مهندس علی رو گرفتم که البته اینبار برام فرقی نداشت چون دقیقا ایشونم تو شرکتشون به مشکل مشابهی برخورده بودن و برای گرفتن گواهینامه iso باید برای بخش ارشیو یه راهی پیدا میکردن . البته خب تو برنامه های ما هم بود که iso بگیریم که فهمیدم این نابسامانی اسناد برای گرفتن این گواهی مشکل سازه .

رفتم تو اینترنت و با دو سرچ رسیدم به شاه کلید همیشگی یعنی گروه مهندسی آی کن . کاملا کلافه بودم و با همین حال با تیم توسعه بازار شرکت آی کن تماس گرفتم و مورد رو مطرح کردم ، در همین حین انگار یک سطل اب یخ ریختن روی اعصاب داغونم :"سلام مهندس ، بله ما برای این مشکل شما راهکار آرشیو اسناد و مدارک آی کن رو پیشنهاد میکنیم ".با این جمله حس کردم میدونن مشکل من چیه و با کمی توضیح مطمئن شدم که کار کار خودشونه . کمی راجب امکانات و ویژگی های سیستم برام توضیح دادن و حتی لابلای حرفاشون به این نکته که شما برای گرفتن گواهینامه ISO هم به این راهکار نیاز دارید چون یکی از الزامات این گواهی هستش هم اشاره کردن ( همینجا مورد مهندس علی اومد تو خاطرم ) بعد تماس سریع باهاش تماس گرفتم و گفتم مهندس چه نشستی که چارهکار شما هم دست گروه مهندسی آی کن هست .

خلاصه تونستیم با استفاده از راهکار آرشیو اسناد و مدارک آی کن مشکل رو حل کنیم . ضمنا الان ISO های مختلف هم داریم . الان کار طوری راحت شده که همه بخشهای مختلف شرکت با حفظ سطح دسترسی و طبقه بندی به اسناد دسترسی دارن و ضمنا تونستیم هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی خوبی داشته باشیم .

الحق کارشون درسته

پایان قسمت دوم

گروه مهندسی آی کنشرکت آی کنآی کنآرشیو اسناد و مدارکاسناد و مدارک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید