ویرگول
ورودثبت نام
Mahtab Sarmast
Mahtab Sarmast
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

ابزار MBTI چیست؟

احتمالا تا الان براتون سوال پیش اومده MBTI چی هست که ازش تعریف کردم و دوست دارم همه با این ابزار جذاب آشنا شن؟!

شاخص تیپ شناسی MBTI به نام پدیدآورندگان آن ها مایرز و مادرش بریگز نام گذاری شده و مخفف Myres-Briggs Type Indicator می باشد.

آن ها در سال 1923 با نظریه و ایده های یونگ روانشناس سوئیسی در زمینه تیپ های شخصیتی آشنا شدند و پس از پژوهش های مختلف و تحقیق روی هزاران نفر، با هدف ارائه ابزاری برای استفاده عملی از آثار یونگ شروع به طراحی آزمون کتبی برای ارزیابی تیپ های شخصیتی کردند.

آزمون MBTI یکی از معتبرترین و کاربردی ترین آزمون های شخصیت شناسی می باشد که 16 تیپ شخصیتی را در افراد معرفی کرده است.

کاربرد اصلی ابزار MBTI

در تمامی کابردهای این ابزار تاکید روی درک تفاوت های ارزشمند بین افراد است و کمک می کند تا چرایی و چگونگی این تفاوت ها نیز مشخص شود.

پ ن: حالا به نظرتون جذاب نیست که با این ابزار حرفه ای بتونید خودتون، نقاط قوت و ضعف تون رو بشناسید و نهایتا متوجه دلیل تفاوت رفتار اطرافیانتون شوید؟!

من بهتون قول می دهم نه تنها از یادگیری MBTI پشیمون نمی شوید بلکه قطعا خواهید گفت کاش زودتر یاد گرفته بودم! ;)


mbtiشخصیت شناسیآزمونمدرستفاوت شخصیتی
مدرس شخصیت شناسی به روش MBTI هستم و کمک می کنم هر شغل و حرفه ای که داشته باشی، با یادگیری این ابزار دنیای جدیدی رو تجربه کنی. WWW.instagram.com/mahtab.sarmast
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید