ویرگول
ورودثبت نام
Mahtab Sarmast
Mahtab Sarmast
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

اطلاعات مورد نیازت رو چجوری جمع آوری می کنی؟

هنگام کسب اطلاعات وسواس به خرج می دی یا اطلاعات کلی برات کفایت میکنه؟

آدم ها به دو صورت اطلاعات مورد نیازشان را جمع آوری می کنند:

گروهی جزء نگر هستند و دوست دارند اطلاعات ملموس را جمع آوری کنند و گروهی دیگر کل نگر هستند و تمایل دارند ابتدا یک تصویر کل، یا یک تصویر در آینده را برای خودشان متصور شوند و سپس به جزئیات بپردازند.

به زبان MBTI به گروه اول حسی (Sensing) می گویند و به گروه دوم شهودی (iNtuition) گفته می شود.

متاسفانه باور عموم این هست که فرد هرچه به جزئیات بیشتر توجه کند یا به عبارتی یک فرد حسی(S) باشد بهتر است اما هیچ یک از این ترجیحات نسبت به دیگری برتری ندارد و هرکدام در شرایط مقتضی کاربرد موثر خودشان را دارند.

پ ن: نحوه دریافت اطلاعات دومین بعدی هست که در MBTI مورد بررسی قرار می گیرد و بسته به اینکه شما حسی هستید یا شهودی نقاط قوت فوق العاده ای دارید که محدود به تعاریف بالا نیست.

احتمالا زمانی که خیلی سوال می پرسید یا سعی می کنید جزئیات هر موضوعی را بدانید به شما برچسب "وسواسی بودن" یا "گیر بودن" می زنند یا شاید زمانیکه خیلی دنبال جزئیات نیستید و یک تصویر کل برای شما کفایت می کند برچسب "حواس پرت" می زنند!!!

اما من اینجا هستم تا به شما بگم که این برچسب ها رو جدی نگیرید، این ها ویژگی های مثبت تایپ شخصیتی شماست که با آگاهی نسبت به آن ها می توانید در روابط شخصی، روابط کاری، مذاکره ها، شغل خود و در هر زمینه ای با این ویژگی مثبت خود بتازید :)

اگر مایل هستید با تایپ شخصیتی خود آشنا شوید و بیشتر نسبت ویژگی های خود آگاه شوید و کمتر خودتان یا دیگران را سرزنش کنید با من در ارتباط باشید تا شما رو نسبت به ذات طبیعی و ویژگی های مثبت خودتان آشنا و به دنیای MBTI دعوت تان کنم.

حالا شما بگید به شما چه برچسب هایی زدن؟ وسواسی یا حواس پرت؟

خوشحال میشم برام بنویسید.

mbtiشخصیت شناسیاطلاعاتدریافت اطلاعاتحسی و شهودی
مدرس شخصیت شناسی به روش MBTI هستم و کمک می کنم هر شغل و حرفه ای که داشته باشی، با یادگیری این ابزار دنیای جدیدی رو تجربه کنی. WWW.instagram.com/mahtab.sarmast
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید