ویرگول
ورودثبت نام
Arya Shabane
Arya Shabane
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

اینترنت غیر متمرکز و Torrent , ZeroNetچیست ؟



یکی از دلایلی که من عاشق کامپیوتر هستم اینترنت و چیزهایی است که از اینترنت و شبکه درست شدند مثل طرز کار بلاک چین و تورنت و دیگر ایده هایی مثل TOR
یکی از این ایده ها ZeroNet هست که خوب ایده اصلیش رو از بلاک چین گرفته و تورنت
بزارید تشریحش کنیم > بلاک چین چطوری کار میکنه ؟
یه سری اطلاعات رو به جای این که روی یک سرور مرکزی قرار بده اومده روی سیستم های هرکسی
که از بلاک چین استفاده میکنه قرار داده ، یعنی فکر کنید یه دیتا بیس رو روی چندین هزار سرور سرتاسر دنیا قراربدهید
و هروقت اطلاعات رو نیاز داشتید کوئری بزنید و اطلاعات رو بگیرید این طوری
دیگه برادر ها نمیتونن سرور رو سانسور کنن یا کسی نمیتونه اطلاعت رو از بین ببره
این بلاک چین بود

خوب حالا تورنت چیه ؟
تورنت اینطوریه که > یه فایلی رو یکی به اشتراک میزاره بعد بقیه فایل رو از اون اون طرف دانلود میکنن
این طوری بگیم که > وقتی فایلی رو اشتراک میزاری و یکی دانلود میکنه اگه خودت هم فایلو از سیستمت پاک کنی و یا سیستمت منفجر هم بشه دیگه نمیشه کاری کرد چون اون طرف هایی که الان فایلو دارن , دیگه شدن سرور و فایلتو به اشتراک میزارن و خوب کسی نمی دونه اصلا کی فایلو اولی ارسال کرده پس کسی که فایلو اولی اشتراک گذاشته دیگه شناسایی نمیشه و در ضمن فایل همیشه توسط خود کاربران اپلود میشه به اصتلاح میگن Seed میکنه

خوب تورنت در مورد یک فایل بود ولی زیرونت در مورد یک سایت هست
یعنی شما یک سایتو اشتراک میزاری و اون سایت دیگه نیاز به هاست نداره
چون کاربرانی که سایت رو ویزیت میکنن همونا هم میشن هاست برای سایت و سایت رو
اشتراک میزارن و خوب این طوری غیر قابل سانسور میشه اون سایت چون نه دامنه ای و نه هاستی هست که متمرکز باشه و بشه سانسور کرد
یک فیچر خوبی که این زیرونت برای ما داره اینه که اگه یکی یک سایتیو توی امریکا Seed کنه
و من یک بار بازش کنم و 10 ثانیه وقت بگیره تا باز بشه به خاطر دور بودن فاصله ، دیگه نفر بعد که توی ایران باشه و یا توی شهر خودم دیگه این همه زمان طول نخواهد کشید چون که از سیستم من سایت میاد بالا و من چون نزدیک هستم بهش سرعتش بالاتر هست
البته بدون احتساب سرعت فیلترنت ایران :(

یه چنتا کلمه هست که توی تورنت و بقیه خیلی استفاده میشه که من فکر میکنم حتما باید بدونیم


Seed : آپلود کردن فایل
———————————————————————
Peer : هر کسی که فایل دانلود یا اپلود میکنه
———————————————————————–
trackert : سرور هایی هستند که peer ها را رو به ما معرفی میکنن یعنی بقیه ادم هایی که فایل رو دارن رو به ما نشون میدن
————————————————————————
leacher : کسایی که فایل رو دانلود میکنند ولی Seed نمی کنند .
و حدیث داریم که خداوند لیچر ها رو دوست ندارد :)

----------------------------------------------------
این فایل PDF در همین مورد هست و تصویر ها و نحوه کار کرد رو میتونید مطالعه بفرمایید


http://s7.picofile.com/d/8383494384/ca55a475-068e-43ae-a84e-d3be7f7e82c5/Zero_Net.pdf




zeronet چیستاینترنت غیر متمرکز چیستتورنت چیستبلاک چین چیستمحمد شبانه
The only currency left in the world is POWER
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید