ویرگول
ورودثبت نام
متین فرخی
متین فرخی
خواندن ۳ دقیقه·۲ ماه پیش

من در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا
کتاب انسان در جستجوی معنا

سلام!

چطوری؟😀

این یک قسمت ویژه اس و با بقیه پست های این صفحه فرق میکنه.

بمناسبت تولدم خواستم چند تا نکته قشنگ و مهم براتون بگم تا همینجا ثبت بشه هم خودش هم امیدوارم اثراتش روی شما و خودم.😉

راستش من به شدت معتقدم که آدمیزاد نظر و عقایدش دائماً باید تغییر کنه و چه بهتر اگر تغییر به سمت مثبت باشه گرچه گاهی باور های منفی هم سراغش میاد.

همونطور که وینستون چرچیل میگفت :

کسی که نتونه نظرش رو راجع به چیزی تغییر بده ، هرگز چیزی رو نمیتونه تغییر بده.

برای همین خودم همین مدلی ام و همیشه در حال بروز کردن نگرش هام هستم چه در خصوص زندگی و چه در خصوص باور هام.

بقول گاندی :

تغییر را هر چند کوچک از خودت شروع کن، آنگاه جهان نیز با تو همراه خواهد شد.


دیدگاهم تو سال جدید به همه چیز تغییر کرده.

دیگه وقتی دارم حرص میخورم یا عصبانی میشم به این فکر میکنم که من کجام؟!
توی یک اتاق کوچک در این کره خاکی که در کهکشانی می چرخه که بین میلیارد ها کهکشان دیگه اصلا به چشم نمی آد و خیلی کوچیکه.
ما در مقیاس جهانی خیلی کوچیکیم.
پس چرا باید مشکلاتمون از خودمون هم بزرگتر باشه؟!🙄

How small we are in the scale of universe
How small we are in the scale of universe


وقتی یک وقت خالی پیدا میکنم به خودم میگم مگه من چقدر زنده ام. پس بذار یک چیزی بخونم.
یک چیزی یاد بگیرم.
کتاب بخونم یا صوتشو گوش کنم.
آموزش ببینم.
تحقیق کنم.
مقاله بخونم.
یا هر چیزی که آگاهی منو افزایش بده.

چون بنظرم ما هدفی داریم برای زندگی کردن.

و این هدف و معنای زندگی برای من « افزایش آگاهی و یادگرفتن » ئه ،
من در این دنیا هستم تا یاد بگیرم و بیاموزم. تا از هر چیزی که به نحوی به کارم بیاد آگاه بشم
و از عقلم استفاده کنم دقیقا در همون جاها که هیچ کی ازش استفاده نمیکنه.
منطقی حرف بزنم دقیقاً در همون جا ها که همه احساسی و غیرمنطقی دارن برخورد میکنن.

محبت کنم و حس خوب به دیگران بدم دقیقاً در همون جا ها که تنهایی قراره با مشکلاتم دست و پنجه نرم کنم و کسی کمک حالم نیست جز خدا

طبق این دیدگاه میخام ببخشم.
چرا که بخشش رو دارم تمرین میکنم. یاد گرفتم که بخشیدن دو جزء داره : یکی رها شدن از فکرِ به تلافی و انتقام ئه
و دیگری توجیه کردن خطای طرف مقابله.
اینکه بپذیرم که بقیه هم میتونن اشتباه کنن و ازش پشیمون بشن ،
مثل خودم.

دیدگاهم اینه که طول عمر من ممکنه کوتاه یا بلند باشه ؛
و فاکتور های زیادی در اون نقش دارن که بیشترشون از کنترل انسان خارجه.
اما عرض عمر کاملاً در اختیار خودمه.
پس صرف نظر از اینکه چقدر زنده ام کیفیت زندگی که همون عرض عمرمه رو افزایش بدم.

به سلامتیم بپردازم و هرگز از اولویت هام خارجش نکنم.




و خیلی چیز های دیگه که توی کتاب ها و پادکست هایی که دارم هر روز بهشون گوش میدم یا میخونمشون یاد می گیرم و دونه دونه همینجا بهت میگم.

اینا رو می خوام با هر دو طرف مغزم بنویسم

پس...

می نویسم تا اتفاق بیفتد!

همراهم بمان!

و تو هم مثل من شروع کن.

Gandhi's Excellency
Gandhi's Excellency


بودا میگه زندگی سراسر رنج و رنج و رنج ئه.

و ما با رها کردن ، زیاده خواهی نکردن و در بند دنیا نبودن می تونیم به آرامش ابدی یا حالت نیروانا برسیم.

تقریباً می تونم بگم درسته!

اما یک چیز دیگه هم جدیداً منو به آرامش میرسونه

و اون اضطراب آگاهیه!!




شما چی؟

دیدگاه شما از زندگی چیه؟

آیا در سال جدید تصمیم هاتو گرفتی؟ هدف گذاری هاتو انجام دادی؟ برنامه هاتو چیدی؟

کتاب انسان در جستجوی معنا

فصل 7 ام پادکست جافکری خیلی خوبه. حتماً گوش بدید. اینم اپیزود اول این فصل :

https://castbox.fm/episode/Episode-01---My-Body-Wellness-(%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D9%85%D9%86)-id4857685-id481801991?utm_source=website&utm_medium=dlink&utm_campaign=web_share&utm_content=Episode%2001%20-%20My%20Body%20Wellness%20(%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D8%AE%D9%88%D8%A8%20%D8%A8%D8%AF%D9%86%20%D9%85%D9%86)-CastBox_FM


معنای زندگیجستجوی معناعرض عمرمن منحصر به فردهدف زندگی
نیمچه دندانپزشک ، تکنسین آزمایشگاه ، شاعر ، نویسنده ، کتابخوان و خوره فیلم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید