ویرگول
ورودثبت نام
Neda Mafakheri
Neda Mafakheri
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

بچه های دبستانی چه چیزهایی را نیاز دارند بیاموزند؟


کتابهای درسی اول دبستان را که مرور کردم حس غریبی به دلم نشست .

فارسی ، ریاضی ، علوم ، قرآن

حالا که کرونا بچه ها را خانه نشین هم کرده است، حتی لذت بازی با دوستان در مدرسه را هم نخواهند داشت . وقتی صفحات کتاب را مرور می کنم و با فلسفه های مختلفی که در بحث آموزش این روزها می خوانم مقایسه می کنم، یک حس جهان چندمی بودن عجیب می کنم .

اصلا درک نمی کنم که چرا انقدر تلاش برای انتقال ایدولوژی و طرز تفکر مذهبی در تمام نقاشی ها و مفاهیم به شکل زیاده از حد آورده شده است .

اینکه بچه ها در وقتی که ذهنشان و فکرشان آماده است در مورد عقیده و مذهب و آداب و رسوم ملی و مذهبی یاد بگیرند خوب است، اما در ورق زدن کتاب ها به نظرم رسید که طراحان کتاب ها انقدر در ده های گذشته هرچه گفته اند بچه ها به سمت دیگری رفته اند، حالا سعی کرده اند با زیاده گفتن و تاکید بیشترنظر بچه ها را جلب کنند که من تصور می کنم، این نتیجه ی معکوس دو چندان دارد ...

در جستجوی نظام های مختلف آموزشی نگاه های متنوع به آموزش و تجربه های خوبی کسب کردم .

چهار ماموریت یونسکو در نظام آموزشی یکی از زیباترین نگاه هایی است که به مقوله آموزش خوانده ام :

  • آموختن برای یادگرفتن
  • آموختن برای زندگی کردن
  • آموختن برای با هم زیستن
  • آموختن برای انجام دادن

کرونا فرصتی است برای اینکه بتوانیم خودمان فرصت آموختن مهارتهای جهانی را برای بچه هامون فراهم کنیم از این فرصت بی بهره نباشین .

من امسال یک دختر کلاس اولی دارم . با وجود تمام سختی و کمبود وقت دارم هر روز دارم کتابهای تازه می خوانم، دوره های جدید می بینیم تا بتوانم برایش معلم خوبی باشم .

من آموخته هام را با شما به اشتراک می گذارم شاید برای شما و سایر فرزاندان خوب این سرزمین پاک هم مفید باشه .

راستی ، مطلب قبلی من در این مورد هم ممکن است براتون مفید باشد.لیستی از مهارتهای مفید برای آموزش اینترنتی برای پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها ست .

به امید سلامتی و شادی برای همه ی بچه های دنیا
به امید سلامتی و شادی برای همه ی بچه های دنیا


ندا مفاخری

ندا مفاخری ،هم بینانگذار و مدیر عامل مجموعه مدیران ایران

کوچ حرفه ای توسعه فردی و کسب و کار ، مدرس مباحث روز مدیریتی

آدرس اینستاگرام : https://www.instagram.com/mafakheri

پروفایل در سایت باشگاه مدیران ایران

تلگرام : https://t.me/modiriran




کلاس اولیپیش دبستانمهارتآموزشآموزش آنلاین
پیوسته در حال یادگیری و به اشتراک گذاشتن آنچه آموخته ام هستم و این برایم همیشه لذت بخش بوده است .
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید