ویرگول
ورودثبت نام
مجله بیت کوین
مجله بیت کوین
خواندن ۶ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه اسکم و کلاهبرداری خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

تجربه های اسکم و کلاه برداری
تجربه های اسکم و کلاه برداری

تجربه اسکم و کلاهبرداری خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

دوستان و کابران مجله بیت کوین می توانند جهت رشد تجربه کاربری جامعه اینترنت و ارز دیجیتال ایران ،تجربه های جالب و جذاب خودشون رو با ویرگول مجله بیت کوین بصورت کامنت ها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند، تجربه ها به ادامه همین مقاله اضافه می شوند. در این نوشته مشخصات شما ارائه نمی شود و پس ارائه در قسمت متن می توانید کامنت و تجربه خودتون را از قسمت نظرات حذف کنید.

https://magazine4you.ir/

تجربه کلاه برداری غیر موفق کلاه بردار فیسبوکی

سلام ، این تجربه واقعا برای خود من اتفاق افتاده و همیشه برام خیلی جالب بود تا به نظرم رسید از همین جا هم یک پست برای موضوع درنظر بگیرم، تا همه بهم تجربه هاشون رو بگن تا سطح تجربه کاربری جامعه فضای اینترنتی ارز دیجیتال و بالا بره و کاربرای فارسی زبان بدانند که با چه شیوه های پیچیده کلاه برداری در سطح جهان برخودار هستند.

شروع ماجرا تجربه کاربری من از یک دایرکت مسج در فیس بوک شروع شد و یک متن فارسی از یک آقای نسبتا میان سن که خود را به عنوان یک کارمند بانک معرفی میکرد و اهل کشور مالزی می باشد و پس از یک سلام احوال پرسی موضوع صحبت خود را به یک آدرس ایمیل می کشاند که هتما برای کار مهمی که خداوند باعث بانی ارتباط ما با هم شده است میکشاند، که هتما با او تماس برقرار کنم.

برای من جالب شد و شروع به ارسال ایمیل به فارسی برای این آقا کردم، لازم به ذکر می باشد، پیش زمینه قوی از اسکمر بودن این آقا نداشتم، و پس از ارسال اولین ایمیل و برقرار تماس بسیار سریع این آقا جواب بنده را داد و خودش رو با کارت شناسایی بصورت بسیار حرفه ای مدارک تحصیلی و شغلی معرفی کرد که در یک بانک در کشور مالزی فعالیت می کند و در ادامه ایمیل را جوری تمام میکند که مایل باشیم بگویم حالا چه کمکی از دست من بر میاد ، او از شما تاییدیه می خواهد که این موضوع را با کسی درمیان نگذارید و متاقبا آمادگی خود رابرای دریافت یک مبلغ هنگفت در حدود شش میلیون دلار کنید ، برای خودم من واقعا هیجان اگیز شد و با ولع به ادامه پیام ها ادامه دادم، و می دانستم قانون اول کلاه برداری به این شکل پرداخت موفق پول به کلاه بردار است و این کلاه بردار تا بحال مرا مجاب به انجام چنین کاری نکرده است و ادامه دادم، این آقا چشم بنظر چشم بادومی کت شلواری که عکس با تمام کارمندان یک بانک را دارد و همه استعلامات ارائه شده غیرقابل پیگری بوده ولی به شکل عجیبی همه بی عیب خطا هستند، و موضوع را به یک مشتری ایرانی بانک خود میرساند که در بانک این آقا یک حساب میلیون دلاری دارد که از دوستان ایرانی خود این آقا می باشند که در یک تصادف در سال های گذشته در این کشور فوت کرده اند ( واقعا در چنین اتفاقی در چنین سالی در کاروان ایرانی های ارسال شده در مالزی اتفاق افتاده است و حدود 17 نفر از هموطنانمون در این حادثه تصادف رانندگی کشته شده اند و در گوگل مشخصا فوت شده هم موجود می باشد و چند خبرگزاری حتی ایرانی این موضوع رو پوشش دادند.) و این آقا کارمند بانک از این موضوع اطلاع دارد ولی هنوز بانک را از این موضوع با خبر نکرده است و فرم حساب بانکی این فرد ایرانی با اسم فامیل موجود در حادثه تصادف مطابقت دارد و ایاشن کسی را به عنوان وارث به بانک معرفی نکرده است و بانک پس از اطلاع از این موضوع پول را برای خود برمی دارد،و اینجا پیشنهاد خود را بصورت علنی اعلام می کند؛ پس بیا ما شما رو به عنوان وارث این ایرانی معرفی کنیم تا ما و شما این پول را بین خود تقسیم کنیم، پول به حساب شما واریز می شود و من پس از انجام کار های قانونی و برای تقسیم پول به ایران سفر می کنم و برای همیشه کشور خود را ترک میکنم.

و پس از گرفتن تایید که حاضر به انجام چنین کاری هستیم ، به شما می گوید مدارک شناسایی خود را برای ایشان ارسال کنید من با توجه فتوشاپ و ویرایش مدارک از خود دراری برای ایشون فرستادم ، و پس از این ایشان اعلام کردن که ایمیلی از طرف بانک ما برای شما ارسال می شود که نشان گر افتتاح حساب شما در بانک ما و پذیرش فرم وراثت ما به عنوان نماینده ایشان هستید، در این قسمت از این داستان اولیت موضوع که باعث شد من بیشتر شک هم به عینت تبدیل بشه قبول مدارک شناسایی به زبان فارسی بود و بعد از این مورد ایمیل ارسالی بود که این ایمیل دقیقا با ایمیل و سایت بانک کشور مالزی مطاقبت داشت و فقط تنها ایرادی که داشت و من به موقع به آن توجه کردن بودم ایمیل سری ایمیل های ماکروسافت @HOTMAIL.com بود. و از هاست خود بانک نبود ولی دقیقا همه وارد مانند یک ایمیل حرفه ای یکی از بزرگتری بانک های مالزی بود، دیگه از اینجای بازی برای من قطعی شد که بایک هکر فوق العاده برنامه ریزی شده طرف هستم و به ادامه دادن کردم و پس از کلی تاییده دیگر از موارد به اصطلاح قانونی دیگر از طریق ایمیل بصورت حداقل چندروزه موضوع پرونده به بحث وکالت و انجام کار های حقوقی رسید ایشان اعلام کردن یا باید بیای مالزی و یا یک وکیل برای خودتان معرفی کنید و پس اعلام این که من وکیل نمیشناسم ایشان لطف می فرمایند و آدرس ایمیل یک وکیل را برای من ارسال کردند تا من به ایشان وکالت هم تا ایشان شروع کننده بحث وکالت و کار های حقوقی بنده باشند و پس از چند ایمیل وکیل هزینه انجام امور وکالت بنده را با مبلغی در حدود 1000 دلار ناقابل برای پیش پرداخت می کند و اعلام میکنند که می توانید ارز دیجیتال و یا بصورت شماره حساب برای ما واریزی داشته باشید. از آنجایی که او میداند که برای ارسال هزینه وکالت بصورت شماره حساب بسیار برای ما محدود است بخاطر تحریم ها ما را راغب پرداخت ارزدیجیتال میکرد آقای وکیل و در این بین من به آقای کلاه بردار اصلی دوباره ایمیل زدم که من چنین مبلغی را ندارم و شما باید کمک من کنید، اینجا بود که شروع کرد به تخفیف دادن و پس از چند پیام حاضر به پرداخت نیمی از مبلغ وکالت و مابقی جهت اطمینان خود ایشان که شده من پرداخت کنم و بازی را دیگر ادامه نداد البته من اینجا شیطنت گل کرد و در این بین به ایمیل وکیل هم پیام میدادم بصورتی که فکر کنه من هواسم نبوده به وکیل دادم پیامی که برای خود ایشان باید میدادم و ایشان هم در عین ناباوری ادامه دادن به ایمیل خود نسبت جواب من جواب میداد.

پایان بازی

و همینجابود که دیگه بهشون اعلام کردم که من میدونم میخوای من اسکم کنی و همون طور که تو فکر میکنی منو گذاشتی سرکار منم تورو گذاشتم سرکار و البته گفتم بهش که واقعا برنامه ریزی کلاه برداری هوشمدانیه کردی و البته که ایشان دیگه هیچ ایمیلی نه از سمت بانک و نه از سمت وکیل و نه خوشون ارسال کردند. امیدوارم براتون هم جالب بوده باشه هم متوجه این موضوع شده باشید که واقعا کلاه بردار و اسکم در سطح جهانی داره قله های جدیدی کشف میکنه و کافیه مقداری طمع کنیم و اون موقع است که می بینیم هرچند در برخی مواقع کوچیک و در برخی موارد بزرگ دچار کلاه برداری بین المللی می شم که دستمون به هج کجا از لحاظ قانونی و مقرراتی بند نیست و حتی گفته می شه کسانی که قربانی چنین کلاه برداری های می شوند خوشون هم نتیجه میگرند که چنین روشی برای کلاه برداری برگشت پول خود باشند.

تجربه دوم .... در حال اضافه شدن....

اسکمهکارز دیجیتالبیت کوینتجربه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید