ویرگول
ورودثبت نام
ماهَــــک🌙
ماهَــــک🌙
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

در ستایش شروع کردن

یادمه قبلا هم همیشه دوست داشتم چیزای چوبی درست کنم. اولین بار وقتی راهنمایی بودم توی یه کلاس به اسم «کار و فناوری» یه اره‌مویی خریدم با یه تکه چوب نازک. اون اولین بار که برای مدرسه یه چیز چوبی ساختم، متوجه شدم که از این کار خوشم میاد. بعدش سعی کردم ادامه‌اش بدم. توی گوگل گشتم و عکس یه جاکلیدی پیدا کردم. بابام برام یکم چوب آوورد و من یه جاکلیدی درست کردم و زدم به دیوار اتاقم. اما بعد علاقه به درست کردن چیزای چوبی، بین اتفاقات زندگی فراموش شد.

حالا بعد سالها تصمیم گرفتم دوباره برم سراغش. برم ببینم هنوز هم اون ذوقِ درونیِ ساختن و خلق کردن کار میکنه؟ و... برای خودم هم باور نکردنی بود. نه تنها اون ذوق درونی هنوز وجود داشت، بلکه حتی احساس کردم کمی هم هوش و توانایی خوبی تو این زمینه دارم. اصلا به اون سختیی که فکر میکردم نبود. در عرض چند جلسه کلاس آموزشی، چیزای لازم رو یاد گرفتم و بعد بیشتر مطمئن شدم که باید این کار رو شروع میکردم.

نمیدونم اسمشو چی بذارم. شروعِ یه حرفه؟ شروعِ یه هنر؟ شروعِ یه کسب و کار؟ یا فقط شروعِ یه حال خوب که دارم به خودم هدیه‌اش میکنم. فقط میدونم که من شروعش کردم. و فهمیدم چقدر همیشه اشتباه میکنم که اجازه میدم ترس و تنبلی و مشغله‌های زندگی، مانع شروع کردن‌هام بشن.


همتِ عالی طلب جامِ مُرَصَّع گو مباش/ رند را آبِ عِنَب یاقوتِ رُمّانی بُوَد
حافظ


راستش من هنوز خیلی خیلی اول راهم و گفتنِ این، یه اضطراب می‌ندازه توی دلم. تصور ادامه‌ی راهی که ممکنه راحت نباشه. فکر کنم رسیدن به هر جایگاه و کار ارزشمندی باید سخت باشه. باید سخت باشه که ارزشمند بشه. و من با وجود این اضطراب و کمی لرزش صدا، میگم که میخوام وارد دنیای سختش بشم. میخوام با سختی‌هاش روبه‌رو بشم. شاید اصلا دلم بخواد بدونم میتونم باهاشون مقابله کنم؟

شروع این کار با هر کار دیگه‌ای اصلا فرقی نمیکرد. فقط مهم این بود که شروع کنم. اینجا رو توی ویرگول ساختم تا درباره راهم بنویسم. راهی که شروع کردم. نمیدونم قراره کدوم طرفی بره؟ قراره چندبار قطع بشه و من دوباره با چنگ و دندون وصلش کنم؟ و آیا قراره چه چیزهای تازه‌ای در اون یاد بگیرم و تجربه کنم؟ ولی هر جوری شد درموردش اینجا خواهم نوشت. شاید کسی نخونه ولی مهم نیست. همینکه نوشته‌هامو اینجا قرار میدم برام ارزشمنده و حس خوبی بهم میده. و اگه هم کسی خوند ازش ممنونم. هدیه نگاهش خوشحالم میکنه:)

اگه دوست داشتید به صفحه‌های من سر بزنید. حمایتتون برام باارزشه✨

راه‌های ارتباطی ماهَــک🔻

https://mahakartstore.yek.link

″دختری که دوست دارد خلق کند″ راه‌های ارتباطی: https://mahakartstore.yek.link
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید