ویرگول
ورودثبت نام
ماه چهره صدقیان
ماه چهره صدقیان
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

پر کردن روزهای قرنطینه با آشپزی و خیاطی

روزهای اول اسفند ماه که همه جا حرف از قرنطینه و تعطیلی بود داشتم به این فکر می کردم که این تعطیلی قراره تا کی ادامه دار باشه و از همه مهم تر اینکه قراره با این روزهای تو خونه موندن و بیکاری تو خونه چکار کنیم؟ همین که وارد شبکه های اجتماعی می شدیم همه از این حرف می زدن که از وقتی کرونا اومده من کتابهای نخوندمو خوندم و ورزش در خانه و شروع کردم و این حرفا ولی واقعا تو این روزای کسالت آور کتاب خوندن بدتر حس تنهایی وم تو خونه موندن و برام سخت تر می کرد.

چجوری تو روزای قرنطینه تهدیدها و به فرصت ها تبدیل کنیم؟

راستش و بخوایند من اصلا حوصله مطالعه کتاب و تو این روزهای سخت و طاقت فرسا نداشتم. اونقدر هم تو این مدت تو اینستاگرام سرچ کردم و ویدئوهای آرایشی و ترفندهای یک دقیقه ای آموزشی دیدم که خسته شدم.


داستان از یه روز صبح شروع شد که پاشدم و برای خودم صبحونه درست کردم. یه املت جدید و جذاب بود با هر چیزی که تو خونه و تو یخچال پیدا می شد. از اسفناج و گوجه گرفته تا پنیر صبحانه و سوسیس! آخرش حس آشپزی کردن برام اونقدر جذاب بود که تصمیم گرفتم تو روزهای قرنطینه بیشتر از گذشته آشپزی کنم. این شد که الان سه ماه کارم شده آشپزی و تست کردن شیرینی ها و غذاهای تازه و خوشمزه و به عبارتی از تهدید قرنطینه موندن به عنوان فرصتی برای یاد گرفتن آشپزی استفاده کردم.

لذت آشپزی کردن با صدای چرخ خیاطی برام دلنشین شد

بعد از اینکه تصویر درست کردن غذاهای مختلف و خوشمزه ای که می پختم و تو صفحات مجازی پخش کردم با حجم بالایی از انتقادات دوستام مواجه شدم که چطور ممکنه ماه چهره تو این مدت اینقدر هنرمند شده باشه ولی اونا نمی دونستن که این آخر قصه نبوده و نیست چرا چون این ویدئوهای کوتاه اینستاگرام تو آموزش خیاطی هم کلی منو وسوسه کرد و باعث شد منم به سراغ آموزش خیاطی برم.

خیاطی من از درست کردن گل سرای کوچولو با کمک خرده پارچه ها شروع شد تا اینکه بالاخره رفتم سراغ چرخ خیاطی قدیم مادرم و با کمک مقالات آموزشی و تماشای ویدئوهای مختلف تونستم یه شلوار هم واسه خودم بدوزم. حالا هم شدیدا منتظرم تا این روزها تموم شن تا منم بتونم به صورت حرفه ای و آکادمیک تو کلاسهای آموزشگاه خیاطی ثبت نام کنم و از این هنری که تو روزهای قرنطینه به دادم رسید بیشتر از گذشته استفاده کنم.

حالا یه سوال مهم از شما دارم. من با آشپزی و خیاطی حال دلم و آروم کردم. شما چکار کردید که روح سیاه افسردگی اذیتتون نکته و بتونید از روزهای تو خونه بودنتون به بهترین شکل استفاده کنید؟ تو نظرات برام بنویسید، منتظرم.

آموزش خیاطیهنر خیاطیقرنطینه خانگی
با سفر کردن حس تولد دوباره بهم دست می ده... من عاشق سفرم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید