ویرگول
ورودثبت نام
سید مهدار بنی هاشمی
سید مهدار بنی هاشمی
خواندن ۴ دقیقه·۲ ماه پیش

پیشگویی پیامبر(ص) برای شرایط امروز

آقا این مطلب پایینو بخونین خیلی خوبه. یعنی پیامبر 1400 سال پیش دقیقا شرایط امروز ایرانو توصیف کرده. خب اگه این ها علم غیب نداشتن پس کی داشته؟ واقعا من که کفم برید.

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود :

« زمانی بر مردم فرا می رسد که دین دینداران از تباهی در امان نماند، مگر آنکه همچون روباهی که بچگان خود را محافظت می کند، برای حفظ و حراست دین خود، از سر کوهی به دیگری و از سوراخی به سوراخی دیگر بگریزد، گفتند: یا رسول الله، این زمان ، چه هنگام فرا خواهد رسید؟ فرمود: آنگاه که آدمی به روزی خود، جز با گناه و معصیت دست نتواند یافت. در چنین هنگامه است که عِز و بُت و گریز از ازدواج، حلال و مباح می گردد. گفتند: ای پیامبر خدا، تو ما را امر فرموده ای که همسر گزینیم. فرمود : آری، لیکن در آن زمان و در آن گیر و دار ، موجبات هلاک و تباه آدمی به دست پدر و مادرها فراهم میگردد و اگر پدر و مادر نباشند ، به دست زن و فرزند به فساد در خواهد افتاد و اگر وی را زن و فرزندی نباشد، خویشان و همسایگان او را از راه به در خواهند برد. پرسیدند : چگونه چنین حالتی رخ خواهد نمود؟ فرمود : به این صورت که انسان را به تنگی معیشت و فقر سرزنش می کنند و او را به آنچه مقدورش نیست ، وامیدارند، تا آنجا که یکسره از راهش منحرف و مهالک دچار می سازد»

یعنی ازین روایت زنده تر داریم؟ مثلا اون تیکه که میگه مادر پدرها باعث گمراهی بچه ها میشن. اینو مخصوصا تو امر ازدواج می بینیم دیگه. یعنی خیلی زیاد شده. توقعات عجیب غریب از دامادشون دارن بعضیا. میگن همه چی باید داشته باشه. (( خونه و ماشین و درآمد خَفَنِ بالا )). خب دخترشون ازدواج نمیکنه، شاید به فساد بیفته با این اوصاف. آخه خیلیاشون خودشون اول زندگی نداشتن ها. الان داماده باید داشته باشه. آخه کدوم جوونی میتونه داشته باشه اینارو. واسه همینم هست یک عده کلی صبر میکنن تا به اینا برسن بعد برن ازدواج کنن. طرف 40 سالشه بعد میخواد ازدواج کنه. خب عزیز دل تو حوصله خودتو نداری تو اون سن. بچه هم همینطور. بچه طفلی مامان بزرگ بابابزرگ نمی خواد که (( این اشاره داره به اون قسمت که میگه او را به آنچه مقدورش نیست وامیدارند ، همچنین اون قسمت که میگه که « آدمی به روزی خود، جز با گناه و معصیت دست نتواند یافت» )) خب این جوون بدبخت خودشو باید از هم به در کنه. زندگی نکنه صبح تا بوق شب کار کنه که پول دریاره بعد که پیر شد با زن نشسته (بازنشسته) میشه یا پولدار میشه میگه بیایم کیف کنیم اما از شدت کار و زندگی نکردن مریض شده و باید هرچی درآورده رو خرج دوا درمون کنه. یام در حالت دوم اینکه از عنفوان جوانی ، بره کلاس زیرآبی، روش های میانبر، رشوه گرفتن، اختلاس، دزدی و یک شبه پولدار شدنو طی طریق کنه.

یعنی زندگی مردم شده پول. آدم یاد این فیلمای زامبی و اینا میفته ( dead man walking ) خب شرایطم سخته. نه اینکه نیست. ولی آرزوهام زیاد شده. قناعت مفهومشو از دست داده. روزی حلال کسی دنبالش نیست. اعتقاد به خدا کمرنگ شده. تو چشای هرکی نگا میندازی دلار می بینی یا تراول. یک دفعه یکی از این بچه های نت ورک مارکتینگ پرزنتم می کرد می گفت : نمی خوای میلیاردر شی؟ گفتم : نه. هی اصرار کرد. آخر ناامید که شد گفت: اما من میخوام و دو سال دیگه می شم. گفتم : خب خوش به حالت من همچین آرزویی ندارم. من مطمئنم نیستم فردا زنده ام یا مرده از الان به فکر میلیاردر شدن خودم در دو سال دیگه باشم؟ امام علی گفته : « روزی انسان مشخص است و به آن چه مقدر شده میرسد حتی اگر از آن فرار کند. و به آن چیز که برایش نوشته نشده نمیرسد حتی اگر جهد و تلاش فراوان بکند (همون درجا زدن خودمون)» حالا منظورم اینم نبود که آدم تلاش نکنه. منظورم این بود دنبال خودکشی کردن برای پول نیستم. خدا ما رو برای عبادت آفریده « و لقد خلقنا الجن و الانس الا یعبدون : یعنی ما انسان و جن را نیافریدیم مگر برای عبادت » نه اینکه انقدر درگیر پول شیم ،خدا رو هم فراموش کنیم کلا.

بعد آخر کار گفتم: نه، حرفات روم تاثیر فراوانی گذاشت، اما من راه تو رو دوست ندارم. راه خودمو میرم. یکی نویسنده معروف میشم و ده سال دیگه قرارمون همینجا، ببینیم من میلیاردر شدم یا تو. یعنی طرف با کود باغچه های کنار خیابون یکی شد. باشد که درس عبرتی باشد برای کسانی که اصرار میکنند.

سید مهدار بنی هاشمی

3بهمن96

پی نوشت: اینو از نوشته های قدیمیم پیدا کردم.

دیدم جالبه اینجا هم پستش میکنم.

پی نوشت ۲: یک صلوات برای سلامتی و تعجیل امام زمان علیه السلام بفرستید.

پی نوشت۳: دارم رو سفرنامه م کار میکنم این روزا. انشاالله هفته دیگه تموم میشه.

پی نوشت۴: سیل نبردم. ممنون از دوستانی که حالم رو پرسیدن. امروز هوا آفتابیه فعلا ... ولی ظهر به بعد بارون شروع میشه احتمالا.

پی نوشت۵: این اردیبهشت ، پر بارون ترین و جذاب ترین اردیبهشتیه که تا حالا تو مشهد دیدم :)

البته یک سالی هم بارون زیاد بود و پروانه هام تمام شهر رو گرفته بودن. اون سالم خیلی باحال بود

پی نوشت ۶: مراقب خودتون باشید

۰۳.۰۲.۲۹

پدر مادرپیامبرحدیثحال خوبتو با من تقسیم کنعجیب غریب
نویسنده ی رمانهای یک عاشقانه سریع و آتشین/پدر عشق بسوزد - شاعر مجموعه: قشنگترین منحنی سرخ دنیا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید