ویرگول
ورودثبت نام
سید مهدار بنی هاشمی
سید مهدار بنی هاشمی
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

17 دقیقه ی جادویی که زندگیتان را متحول خواهد کرد

بسم الله الرحمن الرحیم. سلام. حالتون چطوره؟ می خواهم در مورد عادتی صحبت کنم که چند وقتی ست به پیشنهاد یک بنده خدایی در خودم ایجاد کرده ام و اثرات مطلوبی ازش دیده ام. این پست بیشتر جنبه ی سبک زندگی دارد و می خواهم در آن از چیزهایی صحبت کنم که شنیده ام و عمل کرده ام و آرامشی در آنها نهفته است. اولینش را در جلسه ای خانه ی دختر خاله ام شنیدم که آن جلسه بیشنر برای نوجوان هاست و کسی می آید و مباحث اعتقادی برایشان می گوید.

1-در یکی ازین جلسات حاج آقا رو به ما گفت: دوستان مگر آقا امام رضا علیه السلام ضامن آهو نیستند؟ مگر ما دوستشان نداریم؟ همه گفتند چرا. پس روحانی گفت: پس من پیشنهاد می کنم که صبح که از خواب بیدار میشوید وضویی بگیرید و سلامی به آقا بکنید. السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا. و بگویید که آقا جان ما به پناه شما آمده ایم. به ما کمک کنید روز خوبی داشته باشیم و از اتفاقات بد در امان باشیم. حرف جالبی بود برایم. فکر میکنم اواسط آذر 1401 بود و من تا به حال سعی میکنم این کار را هر روز بکنم و خیلی روزها نتیجه اش را لمس کرده ام الحمدلله. (مدت زمان لازم برای انجام اینکار: 1 دقیقه)

2-از دیگر کارهایی که توصیه شده روزی یک بار زیارت عاشورا خواندن است. من شب ها سعی میکنم این عادت را ترک نکنم. در جایی میخواندم که روزی یکی از علما خواب آیت الله قاضی -که اسوه ی عارفان بوده اندو آیت الله بهجت و علامه طباطبایی و خیلی دیگر از علمای درجه یک سده ی اخیر از شاگردان ایشان- را می بیند و میپرسد از چه کارتان در زمین پشیمانید؟ ایشان هم می گویند. من در زمان حیات روزی یک بار زیارت عاشورا می خواندم. ولی ای کاش دو بار می خواندم. درین دعا خیرات و برکات فراوان نهفته است و شاید با خودتان بگویید که ما که خیلی معنی اش را نمی فهمیم-خب ترجمه اش را هم بخوانید و بهش فکر کنید- درین زیارت تولی و تبری به خوبی ذکر شده است که از اصول اسلام است. یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا. ولایت پذیری و بیعت با ولی خدا درش ذکر شده.

حالا سخت نگیرید. خیلی هم اگر نفهمیدید اشکال ندارد. دریای عمیقی ست که شاید جلوه های جدیدش بعدها بر شما هویدا شود. اما خب اثر وضعی خودش را می گذارد و انشاالله رابطه ی قلبیتان را با آقا ابا عبدالله که کشتی نجات ند برای امت اسلام افزایش میدهد.( مدت زمان لازم برای انجام اینکار: 10 دقیقه)

3-یا صبح ها بعد از نماز صبح دعای عهد خواندن است. که آن هم خیلی خوب است. البته من یک نرم افزار دعای صوتی دارم که از داخل آن گوش می دهم. ولی خب همان گوش دادنش هم خوب است دیگر. اگر گوش بدهید در ذهنتان تکرار می شود و انگار دارید می خوانیدش. در دعای عهد ما داریم اعلام حضور می کنیم به امام زمان. حاضری می زنیم در لیست یارانشان. خیلی معانی جذاب و قشنگی دارد این دعا. پیشنهاد می کنم حتما بخوانیدش. هم معنی اش را هم عربی اش را. (مدت زمان لازم برای انجام اینکار: 5 دقیقه)

4- همه می دانیم خداوند متعال بسیار بخشنده و مهربان است و یکی از راه هایی که جلوی پایمان گذاشته اند تا ما ازیشان طلب بخشیده شدن گناهانمان را بکنیم استغفار است. ( مدت زمان لازم: ?در ۱ دقیقه می توان ۷۰ مرتبه استغفرالله گفت که؛ الله سبحانه و تعالی تمام گناهان شما را می بخشد . ) در سیره پیامبر آمده که ایشان 70 مرتبه استغمار می کردند. حالا می گویید چرا؟ ایشان مگر معصوم نبوده اند؟ بلی معصوم بوده اند ولی استغفار آنها وجوه مختلفی دارد که درین مقول نگنجد.

خب شلوغش نمی کنم دیگر. یک 1 دقیقه داشتیم. یک 10 دقیقه. یک 5 دقیقه. و یک 1 دقیقه دیگر. جمعش میشود هفده دقیقه آسمانی.

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشد و ازین 17 دقیقه جادویی در دقایق روزانه تون بهره ببرید و اثرات مثبتش را لمس کنید.

پی نوشت: راستی اول از همه نماز فراموش نشود. و در گام بعدی نماز اول وقت که عجیب خوب است!

ضمیمه : نظر یکی از دوستان عزیز که به نظرم پیشنهاد خوبی بود :

((کریپتون: سلام سید مهدار عزیز
خیلی عالی بود. حس خوبی رو منتقل کرد.
البته باید بگم که نمیشه یه روزه تصمیم گرفت که همه اینا رو باهم انجام داد.
اگه هرکدوم رو جداگانه یه مدت بصورت تخصصی روش کار کنیم تا محکم بشه و تبدیل به عادت بشه، فوق العادس.
مثلاً از نماز اول وقت شروع کنیم و اونو محکم کنیم و بعد بریم سراغ دعای عهد.))

نظر من به نظر ایشون نزدیک است. اولویت بندی داره اینا. اول نماز. بعد نماز اول وقت. بعد استغفار. بعد زیارت عاشورا. بعد دعای عهد. البته این اولویت بندی نظر منه. از هرجا شروع کنید و هر چقدر می تونید. خوبه.

سبک زندگیامام رضازیارت عاشورادعای عهدحال خوبتو با من تقسیم کن
نویسنده ی رمانهای یک عاشقانه سریع و آتشین/پدر عشق بسوزد - شاعر مجموعه: قشنگترین منحنی سرخ دنیا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید