ویرگول
ورودثبت نام
مهدی پوررستم
مهدی پوررستم
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

بالاخره بهترین هاست کدومه؟ تجربه 7 ساله استفاده از هاست‌های مختلف ایرانی و خارجی


هاست
هاست

شاید این سوال خیلی ها باشه که بهترین شرکت هاستینگ ایران کدوم شرکته ؟
یا شاید اگر طراح وب سایت هستید یا مدرس طراحی وب سایت هستید خیلی‌ها ازتون این سوال رو پرسیده باشند.

در این مقاله قصد دارم تجربه 7 ساله خودم راجع به هاست هایی که استفاده کردم، از زمان شروع به آموزش طراحی وب سایت تا به امروز بنویسم امیدوارم که برای کسانی که میخوانند مفید باشه.

در ابتدا بگم که این نظر شخصی و طبق تجربه ای که بدست آوردم هست، امیدوارم به شخصی، شرکت و یا سازمانی بر نخوره.

میزبانفا

میزبانفا
میزبانفا


آدرس: https://mizbanfa.net

فکر میکنم بیش از سه سال هست که شخصا از این هاستینگ استفاده میکنم و همچنین به کسانی که در مورد تهیه هاست از من می‌پرسند پیشنهاد اول من میزبانفا بود و تا 6 ماه پیش واقعا تجربه‌ی خوبی از این شرکت داشتم، اما به یک باره کیفیت هاست‌ها و همچنین پشتیبانی به شدت افت کرد.

مزایا

  • قیمت مناسب در پلن‌های هاست ایران
  • داشتن SSL رایگان
  • پشتیبانی خوب و پاسخگویی سریع ( تا 6 ماه پیش)
  • حجم و ترافیک مناسب در پلن‌ها
  • کیفیت و سرعت مناسب پلن‌ها ( تا 6 ماه پیش)


معایب

  • قیمت بسیار بالا در هاست‌های وردپرس و ووکامرس نسبت به کیفیت
  • عدم دسترسی کاربر به بکاپ‌های خودکار
  • نپذیرفتن مشکلات توسط پشتیبان


سرور پارس

سرورپارس
سرورپارس


آدرس: https://pars.host

همانطور که در بالا اشاره کردم پیشنهاد اول من برای مدت‌ها میزبانفا بود. اما اگر کسی در حال حاضر از من سوال کند پیشنهاد اول من سرورپارس هست.

مزایا

  • قیمت نسبتا مناسب در پلن‌ها
  • کیفیت و سرعت مناسب پلن‌ها
  • دسترسی به بکاپ‌های خودکار
  • بکاپ گیری منظم روزانه

معایب

  • حجم و ترافیک کم در برخی پلن‌ها
  • داشتن SSL رایگان فقط در سال اول
  • نپذیرفتن مشکلات توسط پشتیبان


ایران سرور

ایران سرور
ایران سرور


آدرس: https://www.iranserver.com

ایران سرور از هاستایی هست که جدیدا خیلی افتاده سر زبون‌ها به دلیل تبلیغات زیادی که انجام میده. اما من رو در اولین تجربه‌ام واقعا نا امید کرد. این تجربه بر میگرده به حدود یک سال و نیم پیش که هاستی گرفتم ازشون واقعا افتضاح بود اما نکته خیلی خوب اینه که به خاطر کیفیت بد و عدم قبول پشتیبان‌ها من درخواست صحبت با مدیر پشتیبانی دادم و ایشون خیلی سریع به مشکل من رسیدگی کردند و برای عذرخواهی 6 ماه سرویس من رو رایگان تمدید نمودند.


مزایا

  • تنوع سرویس‌ها
  • برخورد خوب مدیر پشتیبانی
  • دسترسی به بکاپ‌های خودکار

معایب

  • بکاپ به صورت هفتگی
  • نپذیرفتن مشکلات توسط پشتیبان


هاستیران

هاستیران
هاستیران


هاستیران یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هاستینگ ایرانه، من هم اولین سایت‌هامو روی سرویس‌های این شرکت آپلود کردم. همیشه هم از سرویس‌های این شرکت راضی بودم و تنها دلیلی که از سرویس‌های این شرکت دیگه استفاده نمیکنم قیمت بسیار بالای سرویس‌های این شرکت بود.

مزایا

  • پشتیبانی خوب
  • کیفیت خوب سرویس‌ها

معایب

  • امکانات کم در سرویس‌های ارزان
  • قیمت بالا


ایران هاست

ایران هاست
ایران هاست


از هاست‌های این شرکت 2 یا 3 بار بیشتر استفاده نکردم. اما در همین چند بار تجربه‌ی خوبی نداشتم، دلیل این هم طراحی بسیار بد و گیج کننده بخش مدیریت سرویس‌ها هست و مورد جالب دیگر که در هیچ هاستینگ دیگری ندیدم جدا بودن بخش پشتیبانی از بخش مدیریت سرویس‌هاست یعنی برای ایجاد تیکت باید در یک بخش دیگر مجدد ثبت نام کنید. مورد دیگر این که برای سرویس‌های لینوکسی هم از کنترل پنل پلسک استفاده میکنند که البته کنترل پنل خوبی هست اما ترجیح من استفاده از cpanel است.

مزایا

  • ندیدم

معایب

  • رابط کاربری کیج کننده
  • جدا بودن بخش پشتیبانی از بخش سرویس‌ها
  • قیمت بالا

پارس پک

پارس پک
پارس پک


همه‌ی ما حداقل یک بار دنبال هاست رایگان گشتیم و اولین سایتی که دیدیم پارس پک بوده، این شرکت هم یکی از شرکت‌های بسیار قدیمیه این حوزه است، یکی از ایرادهایی که تا چند سال پیش به این شرکت وارد بود طراحی وب سایت بد و گیج کننده بود که با طراحی مجدد اون کار با اون بسیار راحت شده، من برای برخی پروژه‌ها از سرویس سرور ابری این شرکت استفاده کردم.

مزایا

  • قیمت مناسب
  • قابلیت شخصی سازی هاست و سرورها

معایب

  • رابط کاربری گیج کننده داشبورد به دلیل یکپارچه نبودن بخش‌های مختلف



هاستسروربهترین شرکت هاستینگبهترین هاستبهترین شرکت هاست
برنامه نویس Front End
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید