ویرگول
ورودثبت نام
mahdi_313
mahdi_313
خواندن ۳ دقیقه·۱۰ ماه پیش

ده گناه حرامی که همه ما انجام میدهیم اما در فکر آن نیستیم

10گناهی که ما انجام میدهیم ولی در فکر آن نیستیم

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ما در طول زندگی خود موجب گناهانی میشویم که حتی به آن فکر هم نمی‌کنیم که گناه است من در این مقاله میخواهم ده تا از این گناهان را برایتان ذکر کنم



اول : ترساندن دیگران
اول : ترساندن دیگران

۱ : ترساندن دیگران یکی از این ده گناه است شاید ما کسی را برای شوخی و خندیدن کسی را بترسانیم ترساندن یک گناه است که ما تا مرور فکر میکردیم یک شوخی است و هیچ گناهی در آن وجود نخواهد داشت ام این را بدانیم ترساندن با هر وسیله ای چه شوخی و چه جدی باشد گناه محسوب میشود



مسخره کردن دیگران
مسخره کردن دیگران

۲ : مسخره کردن دیگران هم دومین گناه این مطالب است مسخره کردن دیگران کار بسیار بد و در دین مبین اسلام بسیار بر این امر تاکید شده یاد مان باشد که آب مسخره کردن دیگران خداوند بینا مارا می بیند و در ضمن مسخره کردن به هر سببی باشد گناه محسوب میشود



غیبت و بدگویی
غیبت و بدگویی

۳ : غیبت و بد گویی سومین گناهی است که اکثر ما آن را نادیده می‌گیریم هیچ گاه پشت سر دیگری بدگویی نکنیم و جرأت به خرج بدهیم و حرفمان را مستقیم در حضور خود او بزنیم هیچ گاه غیبت گویی نکنیم


-چتهمت زدن و بی آبرو کردن

تهمت زدن و بی آبرو کردن
تهمت زدن و بی آبرو کردن

۴ : تهمت زدن و بی آبرو کردن کسی یکی از امر های بسیار ناشایسته در دین اسلام است هیچ گاه به کسی تهمت نزنیم و او را به ناحق بی آبرو و خوار نسازیم



لعن . نفرین و دشنام دادن
لعن . نفرین و دشنام دادن


۵ : لعنت گفتن به کسی یکی از کارهای ناشایست و بد است اصلاً ما نباید کسی را لعنت کنیم در ضمن نفرین کردن کسی به نظر من خوب نیست زیرا ممکن بعضی از نفرین های ما به خودمان یا یکه از بستگانمان برخورد



منت گذاشتن
منت گذاشتن

۶ : ما نباید هیچ گاه کاری را که کسی نمی‌تواند ، اما از عهده ما برمی آید ، برای او انجام بدهیم و بعد هرجا او را دیدیم به رخ او او بیاوریم که من این فلان کار را برای تو انجام دادم یادت هست هیچ گاه سر کسی منت نگذارید زیرا که منت گذاشتن گناه است


فریب دادن دیگران
فریب دادن دیگران

۸ : هیچ گاه نخواهیم کسی را از راه طمع و نیرنگ فریب بدهیم زیرا خدای بصیر شاه تمامی کار های ما است هر چقدر بخواهیم دیگران را فریب بدهیم ممکن است یعنی قطعاً بر سر خودمان می آید


آزار و اذیت دیگران
آزار و اذیت دیگران

۸ : هیچوقت دیگران را اذیت و آسیب به آهان نزنیم و غرور زو داشتنمان را بگیریم بگوییم من زورم از تو بیشتر است پس باید هرچه گویم باید بگوییم چشم هیچ گاه آن کار را نکنیم

-تجسس در عیب های مردم
تجسس در عیب های مردم
تجسس در عیب های مردم

۹ : از نظر من عیب یابی از دیگران بسیار امر بد و ناخوشایند است ما نباید از دیگران عیب بگیریم مثلاً چرا لباست اینجوری است . یا چرا اینجوری میشینی هیچ وقت از دیگران عیب نگیریم



تعصبات و قوم پرستی
تعصبات و قوم پرستی

آخرین گناه این مقاله قوم پرستی است قوم پرستی از بدترین گناهان است زیرا ما همه مخلوقات خدا عزوجل هستیم همه از حضرت آدم علیه السلام درست شده ایم هیچ گاه قوم پرستی نکنیم

-تعصب و قوم پرستی

گناهمذهبیآگاهیدینیزندگی
با سلام و احترام میخواهم خودمو معرفی کنم من یک فر کامله اجتماعی هستم و به موضوعات علمی نجومی و فضای مجازی علاقه دارم امید وارم مطالبی که میگذارم خوشتون بیاد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید