ویرگول
ورودثبت نام
مهدی ناصری
مهدی ناصری
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

پادکست داده‌گزار؛ نگاهی به داده‌های مهم منتشر شده در گزارش‌های عمومی

سال‌هاست شرکت‌های مختلف در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین گزارش‌های عمومی مختلفی رو منتشر می‌کنند. اگر اشتباه نکنم بازار حوالی سال ۱۳۹۵ این سنت نیک رو آغاز کرد. من در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ افتخار این رو داشتم که طراحی، تهیه و انتشار این گزارش‌ها در بازار برعهده من بود که در نهایت به لانچ سایت بینش‌بازار منتهی شد. بعد از اون هم چند باری به عنوان مشاور در کنار چند شرکت مختلف بودم و بهشون کمک کردم گزارش‌شون رو منتشر کنند.

حالا طوری شده که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد و تیر هر سال شاهد گزارش‌های سال پیشی هستیم که شرکت‌ها منتشر می‌کنند. اینکه هر شرکتی چه هدفی از انتشار این گزارش داره به کنار، چیزی که برای من مهمه اینه که انتشار این گزارش‌ها در سال‌های اخیر نقش مهمی در جا انداختن موقعیت کسب‌وکارهای آنلاین در اقتصاد ایران داشته و خواهد داشت.

من امسال تصمیم گرفتم این گزارش‌ها رو بررسی بکنم. اونها رو با دقت می‌خونم و بعد درباره‌شون حرف می‌زنم. در جستجوی داده‌هایی هستم که «رفتار آنلاین مصرف‌کننده‌های ایرانی» رو بهتر بشناسم.

اگر دوست داشتید وقتی دارید رانندگی می‌کنید یا ظرف می‌شورید یا ورزش می‌کنید درباره این گزارش‌ها و داده‌های مهمی که منتشر کردند بشنوید ازتون دعوت می‌کنم پادکست داده‌گزار (در کست‌باکس) رو دنبال کنید. شش اپیزود تا الان (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) منتشر شده و در هفته‌های آینده به مرور اپیزودهای جدید هم منتشر خواهد شد.

https://castbox.fm/channel/Dadegozar-id6170624?country=us

لیست گزارش‌های بررسی شده (آپدیت شده در ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳):

۱. گزارش سال ۱۴۰۲ کرفس

۲. گزارش سال ۱۴۰۲ همراه مکانیک

۳. تترلند؛ نگاهی به داده‌های مهم گزارش سالانه ۱۴۰۲

۴. بررسی و تحلیل رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲

۵. فودکس؛ داده‌هایی مهم از رفتار آنلاین کاربران ایرانی در خرید اقلام خوراکی در سال ۱۴۰۲

۶. خانومی؛ داده‌های مهم گزارش سال ۱۴۰۲ سایت خانومی

اگر هم دوست داشتید می‌تونید تو کانال داده‌گزار تو یوتیوب این پادکست رو به صورت تصویری ببینید. یوتیوب خوبی‌ش به اینه که خود گزارش‌ها رو هم نشون دادم. البته سعی کردم طوری حرف بزنم که اگر پادکستش رو هم گوش دادید متوجه بشید تو گزارش چه خبره.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLVQNy2vVVlTXdI0uUcIoL17zASzOtSTjk


اگر هم در نهایت نه با کست‌باکس و نه یوتیوب راحت نیستید، پادکست رو در کانال تلگرام داده‌گزار گوش بدید.

اگر گزارش جدید منتشر شده بود ممنون می‌شم برام بفرستید. اگر هم نظری، نقدی یا پیشنهادی داشتید ممنون می‌شم برام کامنت بذارید یا بهم ایمیل بزنید (mahdi.nasseri روی جیمیل)

اقتصاد ایرانپادکست داده‌گزارگزارش‌های عمومیتحلیل رفتار مصرف کنندهتحلیل داده
مشاهدات کسی که به تماشا ایستاده | تحلیل‌گر داده‌های کسب‌وکار در دیوار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید