ویرگول
ورودثبت نام
مهدیه
مهدیه
خواندن ۱۱ دقیقه·۹ ماه پیش

سخنرانی خواهر شهید ابراهیم هادی 22 آذر 1402


*متون داخل پرانتز به متن سخنرانی برای فهم بهتر اضافه شده، الباقی عین سخنان خواهر شهید می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام شهادت خانوم فاطمه ی زهرا سلام الله علیها رو تسلیت میگم.

ان شاء الله که بتونیم از پیروان این مسیر ولایت که الگوش حضرت زهرا سلام الله علیها هستش ، ما هم پیشواز باشیم.

الحمدلله رب العالمین، خدا رو شاکریم که بانومون خانوم حضرت زهرا علیهاست. افتخار می کنیم که در مسیر خانوم حرکت می کنیم امروز افتخار همه ی بچه مسلمونا بچه شیعه ها اینه که اگر روزی شعار دادیم شعاری که واقعا پای همه ی آرمانهامون ایستادگی و مقاومت داشته باشیم، امروز باید نشون بدیم در شعارهامون (شعارهامونو در عمل نشون بدیم) در انقلاب همینجوری پیش اومدیم تا امروز گفتیم :

آنان که رفتند کاری حسینی کردند ما که ماندیم باید کاری زینبی کنیم

امروز وظیفه ی ما سنگین تر شده امروز وظیفه ی ما از زمان شهدا سنگین تر شده. اونها اونطور جاده رو باز کردند رفتند سینه ها رو سپر کردند راهو روشن نگه داشتن امروز برای ما. امروز برنامه ی راه با ماست. اونها جز کسانی بودند که گفتند ما میریم و اون مقاومت و ایستادگی خودمونو نشون می دیم در این مسیر، شماها حرکت خوبی داشته باشید اگر شعار دادید اگر می خواید زینبی باشید و اگر می خوایم الگوی خانوم زینب سلام الله علیها رو بریم باید چه راهی رو بریم ؟ (در) مناسبت ها فقط از خانوم حضرت زینب سلام الله علیها ( یاد نکنیم) اینکه خانوم یک روز اون مصیبت رو (دیدند و) بعد هم که سر از بدن برادرش جدا کردند و همه ی این چیزهایی که در روضه ها و اینها شنیدیم ولی چرا زینب؟

چرا باید زینبو بشناسیم؟ چقدر باید بشناسیم؟ این مهمه! حضرت زینب سلام الله علیها شخصیتش و اون راهی که رفته و اون مسیری که ولایت رو زنده نگهداشته این ها رو باید ما بشناسیم. حضرت زینب وقتی که ازش پرسیدن اون روز چی بود وقتی که میگه زیبایی بود همه چی، اون مسیر زیبایی رو دنبال کرد. امروز ما باید اون مسیر رو بریم نه اینکه (فقط شعار بدیم) اون از این ناراحت نبود که سر برادرش به نیزه رفت (چون) می دونست که در راه حق رفته گفت نشون میدیم که پای همه ی اون آرمان هامون ایستادیم امروز ما باید ببینیم (چه کردیم) دم نزنیم (که) میخوایم زینب گونه کار کنیم در عمل باید نشون بدیم این عمل کردن خیلی مهمتره ! امروز این ما این مسیری که اومدیم شاید خیلی سنگین بوده. 40 سال مقاومت همینطور اومدیم راه رو اومدیم مسیر ها رو طی کردیم جاده رو خوب به اون جایی که پیج خطرناک بود و اون جایی که پرتگاه داشت... یک دم اصلا بیکار نبودیم از هیچی هم نترسیدیم ما همه این عزیزانی که تصاویرشون اینجا هستش, اینها تا آخرین لحظه مقاومت خودشونو نشون دادند که امروز من وشما داریم راحت زندگی میکنیم فقط یک دم بدونیم که چه کردیم چی کار کردیم ؟ ائمه علیهم السلام، 124 هزار پیغمبر (و ...) همه اومدند هر کدوم با حالا برنامه های خاص خودشون. اقا امیرالمومنین و همه یه رصد کردیم اما اون حضور آقا امیرالمومنین، 25 سال خونه نشینی اقا امیرالمومنین رو کسی درک نکرد فقط یه جا درکش کردیم که اونجا که در محراب نماز به شهادت رسید بعدم که به شهادت رسید هم گفتند مگه اقا امیرالمومنین هم نماز میخونده؟ ای جماعت کو؟ گفتند ای کاش که اهل کوفه بودیم گفتم خب حالا نشون می دیم (بدیم) نسل به نسل این تاریخ اسلام داره ورق میخوره همش یک اشاره... یک نشونه... همه ی این نشونه ها رو ما داریم می ریم اقا امیرالمومنین و ما نشناختیم خانوم حضرت زهرا رو نشناختیم چطور در مقابل ولایت اینجوری ایستادگی و مقاومت کرد اقا امام حسن مجتبی اقا ابا عبدالله الحسین همه ی این مسیرو اومدیم خب درک نکردیم! نتونستیم! فقط تو روضه هاشون دلمون سوخت که اینکه زهر دادند سر از بدنشون جدا کردند ولی دنبال زندگی این عزیزان نبودیم! خانوم 18 سال از زندگیش گذشته بود همسر ولایت مدار 4 تا بچه.. بچه ای که به بار داشت اصلا ما اینا رو تونستیم (که) بتونیم هضم کنیم؟ اینا رو بیایم استخراج کنیم ببینیم چه خبره که امروز اگر از شهدا میگیم چه کسانی تو این مسیر برای چی و برای چه کاری رفتند که امروز که ما باعث افتخارمونه نسل به نسل ما داریم عزیزانی میدیم که این ستون هایی که برای انقلاب کاشتیم ابیاری کردیم خون دادیم تا محکم و محکم تر بشه (این انقلاب) امروز ما با افتخار داریم میگیم این مسیری که عزیزان ما رفتند مسیر راه ائمه بود مسیر راه آقا علی بن ابی طالب بود مسیر ولایت بود امروز ما چی داریم میگیم چرا دم می زنیم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند آی جماعت چه کار کردیم؟

چه کار کردیم ما امروز اینجا رو دیگه حالا اگر بگذرونیم سر پل صراط که می رسیم اونجا میگیم که چنانچه گفتیم میریم تو مجلس شهدا، شهدا بلاخره یه نگاهی به ما (می کنند) .. (شهدا ازمون می پرسن و ) میگن بعد ازما چی کار کردی شما؟ چه جوابی داریم بدیم؟ چه جوابی به مادران چشم انتظارشون داریم بدیم؟ اینا رو ما باید جواب بدیم اینا رو باید پاسخگو باشیم من الان دارم میگم از امروز شهدا بگیم از امروز .. خاطرات که بسیار عالی .. زندگی کردیم بسیار عالی خوب بود کنار شهدا. همه چی عالی... ولی امروزو بگیم از شهدا چی کار کردیم؟ ما دیگه تا این دوره تا دهه ی.. که واقعا همه ی بچه های دهه نودی هم دیدن دیگه ...دیدن که چه بلاهایی سر ما اومد و ما بازم مقاومت.. الان من در محضر مادر و خواهر شهید امیراحمدی دارم میگم که پارسال اینها به دست همین مردم روزگار توی تهران! اصلا باورمون نمیشد این بچه ها رو به خاک و خون کشیدند داریم می بینیم دیگه با چشم خودمون. ما نمیایم از 40 سال قبل بگیم ما میگیم تاریخ تاریخ تاریخ تاریخ تا امروز همه اومدند همه داریم نگاه می کنیم چه کار کردیم؟ امروز چیکار باید بکنیم؟ وظیفه مون چیه فقط شعار بدیم؟ شهدا شرمنده ایم. خب اگه میخوایم شرمنده نباشیم کار کنیم دیگه!بله ! دیگه انقدر برای ما این دنیا. واقعا زرق و برق دنیا بعضی هامونو گرفته که دیگه هیچی دیگه به دور و ور خودمون توجه نداریم نمی خوایم بگیم که ما دیدیم با چشم خودمون مادران چشم انتظارو. که صدای در می اومد بدنشون می لرزید. بجه هاشون برنگشتن. اینجا الان خواهر شهید طارمی نشسته. خواهر عزیزی که برادرش با حاج قاسم سلیمانی تو هواپیما بودند یکی از اون شهدایی که تو اونجا به شهادت رسیدند هر کدوم با یک موضوع توی این مجلس هستند ما هم میگیم خداوند را شاکریم الحمدلله بچه ها رو دادیم برادرا رو دادیم کسانی که خیلی بهشون نزدیک بودیم اینها رو دادیم که این ریشه ی اسلام قطع نشه محکم و محکم تر بشه با افتخارم میگیم من با افتخار میگم اقا ابراهیم نیومد سالهاست که نیومده سالهاست که در کانال کمیل اینا موندن لحظات سنگینی ام بهشون گذشته ولی خوشا به سعادتشون خوشا به احوالشون لحظات کانال کمیل سختیای خودش رو داشت بچه های کوچیک ما تو اون کانال موندن 300 نفر از بچه ها هنوز که هنوزه تو اون کانال هستند برنگشتن مادرا هنوز چشم انتظارن و بعضیام از چشم انتظاری رفتند آسمانی شدند ما باید جواب همه ی اینا رو بدیم. الان میگیم مثلا خواهر شهید. من نمیگم که من امروز با افتخار میکنم ولی همتون باید موظف هستید که شهدا برای من نوعی نرفتن که در خونه مو ببندم وایستم یه برنامه ای داشته باشم کسی تو این خونه رفت و امد نکنه گفتم ما برای همه میریم برای همه مقاومت می کنیم ما برای همه ایستادگی می کنیم امروز من نیستم خواهر.. همه خواهرند همه باید کار کنند همه باید پیام شهدا رو برسونن وظیفه ی همه ی ماست اگر می خوایم زندگی خوب و راحت داشته باشیم بیایم دست به دست همدیگه بدیم بیایم توی این گذرگاه کمک ِ همدیگه بکنیم بیایم تو این سراشیبی این دنیا که همه ی ما بعضی موقع ها تو این سراشیبی قرار میگیریم بیایم یکی دست ما رو بگیره از اقا حجت بن الحسن کمک بخوایم اینجا این قد دم میزنیم از آقا جان اللهم عجل لولیک الفرج اقا جان بیا دیگه دلم خیلی تنگه اقا میگه من میخوام بیام ولی شما چی کار کردید؟ من دوست دارم بیام ولی شما چی کار کردید؟ ما چی کار کردیم ؟ این روزگار خیلی سنگینه اقا میگه من میام ولی تو چی کار کردی؟ دشمن در یک قدمی ما حرکت کرد در یک قدمی ما داره زندگی میکنه همه ی این مسائل رو گذروندیم اقا چی کار کنیم امروز روزهای سخت نیست فقط یک من فکر میکنم امروز لحظاتی که هممون داریم اون لحظات رو میخوایم درک کنیم فقط یک لحظه به غزه نگاه کنیم یک لحظه . حال و هوای غزه رو تو وجودتون درک کنید ببینید چه خبره چقدر بچه های بیگناه و بی خانمان کردند چقدر پدر مادرا رو چشم انتظار گذاشتند چون می خواستن حق بگیرن گفتن ما وایمیستیم پای همه ی اون آرمان هامون... چی شد؟ ببینید .. گفتن چون بچه هایی که تو این دهه ها زندگی کردند زمان اون موقع رو درک نکردند خداوند میگه که خب بذارید یک لحظه از غزه اینجوری نمایان بشه همه ببینن . اقا مسیر ظهوره .همه ی اینا ما نزدیک به ظهور هستیم مسیری که باید هممون تلاش کنیم اگر اقامونو می خوایم اگر امام زمانمونو صدا میزنیم شهدا هم تو این مسیر حرکت کردند چون (در) راه و مسیرشون گفتند پرونده ی اصلی رو می خوایم به دست اقا حجت بن الحسن مهدی فاطمه بدیم امروز راهمونو باید پیدا کنیم اونایی که تو بیراهه ها قرار گرفتین بیایم یه مقدار کنار هم بنشینیم و از شهدا کمک بخوایم اینها واسطه های خوبی هستند برای ما.واسطه هایی که امروز کنار ما هستند

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموتا بل احیاء عند ربهم یرزقون (آل عمران-169)

اونها زنده اند ما مرده ایم ما مرده ایم .. اونها زنده ان کنار ما دارن زندگی می کنند من چند هفته پیش مشهد مقدس بودم میگن از امروز شهدا بگیم چون اینها رو نباید بگیم اصلا نباید بگیم ولی اینجا مثل اینکه یه حال و هواییه که باید بگیم

مشهد بودم شب اخری که خدافظی کردم از اقا علی بن موسی الرضا بیام به سمت این به که برم سمت راه اهن خیلی معطل ماشین شدم ماشین جلوی پام وایستاد با یکی از دوستان سوار شدیم ما رو به مسیر رسوند من اومدم پول بدم بهش گفتش که شما مهمون آقایید گفتم نه شما هزینه ی این رفت و آمد رو باید حساب کنید ..گفت مهمون آقا هستید.. یا علی چی کار کنیم... گفت فقط شما هستید ..این بخواید که من حاجتی دارم یه شهیدم واسطه کردم شما بخواید که ما امشب حاجتمند بشیم ان شاءالله ... ما همینجوری که داشتیم صحبت می کرد گفتم ان شاء الله که خدا حاجت رواتون کنه ان شاء الله که خداوند حاجت قلبی تونو بهتون بده (گفتند) این شهید دیگه مدام کمک می کنه و اینا.. مام گفتیم ان شاء الله مام به برادرمون میگیم که اینم یکی از شهدا هستند که کمک تون کنند. گفت کدوم شهیده؟ گفتم شهید هادی.. من دیدم از ماشین پیاده شد دیدم پیاده شد گفتم آقا چی شد؟ گفت من همین الان به آقا علی بن موسی الرضا گفتم حاجتمو میخوام بگیرم واسطه مم شهید هادیه اولین مسافری که سوار کنم میخوام ازش هزینه نگیرم حالا خواهرشو سر راه من قرار داد اومد گریه تو خیابون حالا همه بودند و داشتند نگاه می کردند خیلی لحظات سنگینی بود.. گفت من جز گروه جهادی شهید هادی هستم من دارم تو مشهد کمک می کنم خلاصه بنده خدا رو آروم کردیم و یه مقدار از اقا ابراهیم براشون گفتیم و صحبت کردیم و من اومدم تهران و فردا غروب که تهران بودم دیدم تلفنم با یه شماره ناآشنا داره زنگ میزنه برداشتم دیدم میگه من همون اقایی (ام) که دیروز جلوی شما گریه کردم شما رو سوار کردم میخوام بگم حاج خانوم به آقا علی بن موسی الرضا (قسم من) همین الان حاجتمو گرفتم!

ببینید .. ببینید شهدا چقدر به ما نزدیکند چقدر واسطه های خوبی هستند کنار ما . بیایم کنار این عزیزان قرار بگیریم بیایم هر کدوم رفیق اینا بشیم ببینیم هر جا گرفتاری داریم به اینا واگذار کنیم دستشونو تو دست بگیریم بخوایم ازشون برادرای ما هستن کنار ما هستن اینها برای ما خیلی زحمت کشیدند امروز وظیفه مونو داریم انجام میدیم امروز بیایم که تو این راه همه دست به دست همدیگه بدیم تا بتونیم از کسانی باشیم که وقتی آقا ظهور میکنند اون کارنامه ی اصلی رو به دست آقا میخوایم بدیم آقا پایان نامه ی زندگی ما اینطور برام رقم زدی (ومن ) نوشتم امروز میخوام تحویل شما بدم ولی میخوام با سربلندی باشه ان شاء الله.. بیایم که این روزگار رو شما برای ما امضا کنید و ما بتونیم در رکاب شما حرکت کنیم و در این مسیری که برای ما قرار دادید ما بتونیم ثابت قدم باشیم.

ان شاءالله هممون شهدایی باشیم و در مسیر عزیزانمون حرکت کنیم و نقطه ی اصلی مون مسیر ظهور اقا حجت بن الحسن به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

خواهر شهیدکانال کمیلابراهیم هادیدختران انقلابهیأت الزهرا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید