ویرگول
ورودثبت نام
mahdiechoopani
mahdiechoopani
خواندن ۲ دقیقه·۳ ماه پیش

از کجا فارکس رو شروع کنیم؟


در فضای نابسامان آموزش بازار فارکس، اینکه از کجا فارکس رو شروع کنیم در بین انبوه آموزش‌ها، باعث سردرگمی و گاها چندین ماه یا چندین سال از دست دادن زمانمون می‌شه. با وجود رویا فروشی اساتید بزرگوار اینستاگرامی، پیدا کردن مسیر درست از هزاران مسیر نادرست، کار آسونی نیست. به همین دلیل، در تاریخ هقتم تیر 1403، من با سه سال تجربه در بازارفارکس، با وجود تمام فراز و فرودهایی که در این مسیر داشتم، تصمیم گرفتم در این بلاگ، تجربیاتم از ترید فارکس رو با شما به اشتراک بذارم. خوشحال میشم که با من همراه باشید.

معرفی کوتاه از خودم

من مهدیه چوپانی هستم، فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات،شغل‌های زیادی رو تجربه کردم، مثلا یک مدت فروشگاه آنلاین پوشاک زنانه داشتم،مدتی در دبستان تدریس می‌کردم،در رشته تحصیلیم علاقمند به دیجیتال مارکتینگم و هنوزم در این حوزه فعالم و در نهایت با وجود تمام مسیرهای موفق و ناموفقی که داشتم در بهمن سال 1399، با پیشنهاد یکی از دوستانم،تصمیم گرفتم معامله‌گری در فارکس را آموزش ببینم و با رویای یک شبه پولدارشدن وارد این مسیر پراز ابهام و چالش بشم.

چچوری با ترید،پولدارشم؟

در پاراگراف قبل خوندی نوشته بودم با رویای یک شبه پولدار شدن؟

اکثر ما که وارد فضای تریدری و یا معامله‌گری میشیم. هدفمون یک شبه پولدار شدن، ولی ای دل غافل، که از واقعیت ترید خبر نداریم، و تو این مسیر بعد از هزینه‌های هنگفتی که بابت دوره‌های آموزشی معامله‌گری کردیم جز یاس و ناامیدی دستاورد دیگه‌ای به دست نمیاریم. آموزش ترید یا معامله‌گری در فارکس، متاسفانه به یک بیزینس برای پر کردن جیب رویا فروش‌ها تبدیل شده، که در اقتصاد کمرشکن ایران، با وعده و امیدهای ترغیب کننده، مردم رو وارد این مسیر میکنند، و در رابطه با واقعیت و ماهیت اون بازار توضیحی نمیدن. پس بیا همین ابتدا، این واقعیت رو بپذیریم که معامله‌گری یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیاست، و قرار نیست ما رو یک شبه پولدار کنه.

یادگیری فارکس چقدر زمان میبره؟

معامله‌گر شدن نیاز به صبرو تلاش زیادی داره، پس اگه اهل آموزش و تمرین نیستی. بهتره همین اول کار بیخیال این مسیر بشی چون در غیر این صورت سرمایه‌ات رو از دست میدی. ولی اگه تصمیم گرفتی آموزش ببینی، تمرین کنی و تنها وقتی که به آمادگی کامل رسیدی سرمایه‌ات وارد این بازار کنی. مسیر درستی رو انتخاب کردی، ادامه بده حتما موفق میشی. پروسه موفقیت تا حد زیادی به تلاش شما و زمانی که میذارید بستگی داره، پس ممکن یکسال طول بکشه تا چندسال، یا حتی هیچوقت. من نمیخوام ناامیدت کنم ولی اگه مسیر درستی رو در ترید پیش نگیری ممکن هیچوقت موفق نشی. تریدری پرچالش و دشوار، پس پله به پله باید یادبگیری که چطور به یه تریدر تبدیل شی.

من در این بلاگ، هدفم اینه که تجربیاتم ازصدها ساعت آموزش‌هایی که دیدم و بابتشون هزینه‌های زیادی پرداخت کردم. باهاتون به اشتراک بذارم و مسیر رو تا حد توانم براتون آسونتر بکنم. و تمام تلاشم رو میکنم که مسیرهای اشتباهی که من رفتم رو شما تجربه نکنید. و در کنار هم بتونیم پیشرفت کنیم.


فارکسدوره‌های آموزشیواقعیت فارکسشروع فارکستجربیات من از فارکس
مهندس فناوری اطلاعات ، فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازارهای مالی.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید